Prvi vtisi o Škodinem SUV-ju, ki želi narediti elektromobilnost cenovno dostopno

Foto: Škoda Škoda elroq Foto: Škoda Škoda elroq Foto: Škoda Škoda elroq Foto: Škoda Škoda elroq Foto: Škoda Škoda elroq Foto: Škoda Škoda elroq Foto: Škoda Škoda elroq Foto: Škoda Škoda elroq Foto: Škoda Škoda elroq Foto: Škoda Škoda elroq Foto: Škoda Škoda elroq Foto: Škoda Škoda elroq Foto: Škoda Škoda elroq Foto: Škoda Škoda elroq Foto: Škoda Škoda elroq Foto: Škoda Škoda elroq Foto: Škoda Škoda elroq Foto: Škoda Škoda elroq Foto: Škoda Škoda elroq Foto: Škoda Škoda elroq Foto: Škoda Škoda elroq Foto: Škoda Škoda elroq Foto: Škoda Škoda elroq Foto: Gregor Prebil Škoda elroq Foto: Gregor Prebil Škoda elroq Foto: Gregor Prebil Škoda elroq Foto: Gregor Prebil Škoda elroq Foto: Gregor Prebil Škoda elroq Foto: Gregor Prebil Škoda elroq Foto: Gregor Prebil Škoda elroq Foto: Gregor Prebil Škoda elroq Foto: Gregor Prebil Škoda elroq Foto: Gregor Prebil Škoda elroq Foto: Gregor Prebil Škoda elroq Foto: Gregor Prebil Škoda elroq Foto: Gregor Prebil Škoda elroq Foto: Gregor Prebil Škoda elroq Foto: Gregor Prebil Škoda elroq Foto: Gregor Prebil Škoda elroq Foto: Gregor Prebil Škoda elroq Foto: Gregor Prebil Škoda elroq Foto: Gregor Prebil Škoda elroq Foto: Gregor Prebil Škoda elroq
Škoda je ravno pravi čas predstavila SUV elroq. To je električna alternativa priljubljenega karoqa. Vozili sta, razen zunanjih mer, precej različni. Poleg atributov, kot so nadpovprečna prostornost, dobra opremljenost in pametne rešitve, pa elroq v prvi vrsti stavi na ceno. Z novim Škodinim modelom smo prve kilometre naredili na španski Majorki. K nam prihaja prihodnje leto, cene so že znane.
Oglej si celoten članek

Škoda počasi in previdno vstopa na trg električnih vozil. Znotraj koncerna Volkswagen po številu električnih modelov močno zaostaja tako za Volkswagnom, Audijem kot Cupro. Pravzaprav ima v ponudbi samo model enyaq, ki je na voljo tudi kot coupe. In gre mu dobro, saj je po prodaji eden najbolj uspešnih EV modelov v Evropi.

Foto: Gregor Prebil Škoda elroq

Na predstavitvi novega modela elroq v Španiji so bili kljub temu, da prehod na električna vozila v Evropi napreduje počasneje od pričakovanj, Škodini šefi zelo optimistični. Cena, cena, cena, je po mnenju Škodinih šefov, seveda še ob nekaterih drugih dejavnikih, odločilna zato, da bodo električna vozila bolj zanimiva za nakup. In zato je bilo na predstavitvi tudi veliko primerjav s klasičnim karoqom. Če upoštevamo še aktualne subvencijo, je elroq cenovno celo veliko bolj atraktiven od karoqa, sploh, če izenačimo še pogon in opremo.

Foto: Gregor Prebil Škoda elroq

Kupci Škode so lahko do zdaj izbirali le med enyaqom, športnim terencem srednjega razreda, in enyaq coupéjem, ki je zgolj kupejevska različica. Kot so nam povedali na Majorki, Škoda začenja svojo fazo preobrazbe. Vedno več električnih modelov (BEV) bo na voljo ob vozilih z motorji z notranjim zgorevanjem in hibridnih vozilih. Električna vozila so namenjena segmentom »Small«, »Compact«, »Combi« in »Space« in sledijo novemu oblikovalskemu jeziku »Modern Solid«, ki smo ga spoznali prav z elroqom. Po elroqu bo novo obliko prevzel prav posodobljeni enyaq, ki ga pričakujemo prihodnje leto. Leta 2026 sledi še cenejši (govori se o izhodiščni ceni 25 tisočakov) in manjši SUV model dolžine okoli 4,1 metra, ime mu bo epiq. Kasneje pri Škodi obljubljajo še veliko več električnih modelov. Tudi model pod epiqom za okoli 20 tisoč evrov, ki naj bi imel premiero leta 2028. Na zgornjem koncu lestvice pa lahko pričakujemo sedemsedežni SUV, ki izhaja iz študije vision 7S. Leta 2027 se omenja prihod električnega karavana - kot alternativa octavii combi. Načeloma portfelj motorjev z notranjim zgorevanjem ostaja enak. Superb in kodiaq bosta na cestah do konca desetletja. Najbolj prodajana octavia - vsaka četrta škoda - bo verjetno v sedanji obliki in tehnologiji izdelana do leta 2030. Kamiq bo ostal običajna alternativa epiqu. To velja tudi za scalo, ki je bila ob kamiqu – PRIMA avto B Segmenta - prenovljena.

Foto: Škoda Škoda elroq

Le cena pa seveda ni dovolj, zato so pri Škodi veliko pozornosti namenili obliki, tehniki in programski opremi.
Naj vas cena, pri nas se začne brez upoštevane subvencije pod 34.742 evri (27.542 evrov ob trenutno veljavni eko subvenciji), ne zavede. Novi Škodin model nikakor ni mišljen kot poceni izdelek. Prinaša nov oblikovalski jezik, velik zaslon na dotik, številne digitalne pomočnike, aplikacija na telefonu vam omogoča dostop do številnih funkcij ... 

Foto: Škoda Škoda elroq

Z večjim bratom enyaqom si elroq sicer deli veliko tehnikalij. Tudi elroq uporablja MEB platformo. V dolžino meri 4,49 metra, kar je dobrih 16 centimetrov manj od enyaqa. Manjši je predvsem na račun krajših previsov. Zanimivo pa imata enako medosno razdaljo, elroq pa je celo nekoliko širši in višji. Količnik zračnega upora je ugodnih 0,26, kar je bistveno bolje kot pri podobno velikem bencinskem karoqu. Primerjava s karoqom pokaže tudi, da je na račun električne platforme veliko prostornejši.
Oblikovalci so poudarili, da je elroq prvi Škodin model z novim oblikovalskim jezikom Modern Solid in nam povedali, da so med temelji novega oblikovanja modernost, robustnost in minimalističen videz.

Foto: Škoda Škoda elroq

Enyaq in elroq sta izdelana na enaki električni platformi MEB, tudi z enako medosno razdaljo 2,76 metra. Elroq je krajši le zaradi manjših previsov. Prav tako ne iščite velikih razlik v širini in višini. Ima pa enyaq večji prtljažnik. Kljub temu se elroq ponaša z boljšo aerodinamiko. Njegov količnik upora Cd 0,26 je eden najnižjih v svojem razredu. Za to poleg položno padajoče strešne linije, zadnjega spojlerja z nastavki in gladkega podvozja poskrbijo tudi nova vzvratna ogledala in aktivna loputa v sprednjem odbijaču, ki se odpre le, ko je potreben dovod zraka.

Foto: Škoda Škoda elroq

Posebnost je nova črna obrazna maska Tech-Deck, ki nadomešča prvotno crystal face in jo bodo sčasoma prevzeli tudi drugi Škodini modeli. Med prvimi prenovljeni enyaq, ki prihaja prihodnje leto. Maska skriva vse potrebne senzorje asistenčnih sistemov, vključno z radarjem in sprednjo kamero. Okrašena je z mat kromom in povezuje diodne reflektorje. Na voljo so v dveh različicah. Dražji je opremljen z matrično tehnologijo s štirimi ločenimi moduli LED ter petimi prilagodljivimi načini delovanja – urbani, ruralni, avtocestni, univerzalni in način za turiste iz držav z nasprotno smerjo potovanja. Obe različici deljenih luči sta povezani z diodno palico in imata modno 2D zasnovo.

Foto: Gregor Prebil Škoda elroq

Medtem ko imajo ozke horizontalne diode funkcijo smernih, obrisnih in dnevnih luči, spodnji del odsevnikov skrbi za način dolge in kratke luči. Tudi zadnje luči imajo 100-odstotno diodno tehnologijo. Višje različice imajo tudi dinamične "smernike", prijetno animacijo ali kristalni element po navdihu prednjih odsevnikov. Elroq je tudi prvi model z napisom Škoda na prednjem pokrovu motorja, z novo 2D pisavo in skritimi diakritičnimi znaki za boljšo berljivost na tujih trgih. 

Foto: Škoda Škoda elroq

Čeprav ima elroq drugačne odbijače, ožji zadnji stebriček in drugačno masko, je z boka na račun oblike blatnikov in oken precej bolj podoben enyaqu. Kolesa merijo od 19- do 21-palcev, kolesni koluti pa so tudi aerodinamično optimizirani. Portfelj vključuje tudi linijo Sportline, za katero je značilno, da ima namesto kromiranih okraskov sijoče črne dodatke, na primer črne obrobe oken, črna ogledala, črn spojler, vstavke v odbijačih, črn je tudi napis Škoda, ima tudi posebna 20-palčna platišča, zatemnjena zadnja stekla in za 15 mm znižano podvozje.

Foto: Gregor Prebil Škoda elroq

Tekmeci: VW ID.4, Volvo EX30, peugeot e-3008, renault scenic e-tech, hyundai kona electric, kia EV3;

V notranjosti, ki je povsem drugačna kot v enyaqu, je poudarek na prostornosti, ki pa je enakovredna tisti v večjem Škodinem EV SUV-ju. Ko sem si nastavil voznikov sedež, je na zadnji klopi ostalo prostora za kolena kot v velikem superbu. Elroq je tudi prvi model Škode, ki ima izpisano ime tudi na volanu. Oblika je prečiščena in funkcionalna, uporabili so veliko recikliranih materialov, na primer iz plastenk ali ribiških mrež. Čeprav je vtis, da je plastike veliko, je odlično obdelana in sestavljena, ne manjka pa niti mehko oblazinjenja armaturne plošče in sredinske konzole. Črnino so razbili z oblazinjenjem in tudi kontrastnimi šivi ter prvič oranžnimi varnostnimi pasovi. 13-palčni zaslon ima posodobljen vmesnik. To pomeni, da uporablja najnovejšo programsko opremo in grafiko, vključno z umetno inteligenco in glasovnim asistentom, ki mu pri Škodi pravijo Laura. Upravljanje je olajšano s fizičnimi gumbi, ki omogočajo hiter dostop do klimatske naprave, pomočnikov, načinov vožnje in parkirne kamere.

Foto: Škoda Škoda elroq

Elroq uvaja posodobljeno aplikacijo MyŠkoda, ki omogoča še boljši nadzor in upravljanje s funkcijami avta na daljavo, celo parkiranje na daljavo. Omogoča tudi Plug & Charge sistem plačevanja polnjenja, kjer je to omogočeno.

Foto: Škoda Škoda elroq Foto: Gregor Prebil Škoda elroq

Na voljo je tudi head-up zaslon, ki prikazuje hitrost, prometne znake, podatke o prilagodljivem tempomatu in navigacijske ikone. Če doplačate, doda obogateno resničnost ali logotipe dobrodošlice in slovesa. Elroq ne razočara s svojimi domiselnimi praktičnimi elementi. Med novimi "dobrotami" programa Simply Clever so mreža za polnilni kabel pod pokrovom prtljažnika, dvojno dno, ki se namesti na polovico višine prtljažnega prostora in QR koda, ki vas preusmeri na poučni video, kako urediti prtljažnik. Seveda ne manjka dobro poznano strgalo za stekla, merilnik globine profila, dežniki v vratih, držala za tablice ali Jumbo box in pregradna mreža za prtljažnik. V potniški kabini je skupaj kar za 48 litrov različnih skritih in odkritih odlagališč.

Foto: Škoda Škoda elroq

Čeprav je v kabini prostoren kot enyaq, pa je zaradi skrajšanega zadnjega previsa nekoliko manj prtljažnega prostora. 470 litrov je 115 manj v primerjavi z enyaqom, a to je še vedno nadpovprečno veliko za razred vozil v katerem konkurira za kupce. S podiranjem naslonjal lahko prostor povečamo do 1.580 litrov.

Foto: Gregor Prebil Škoda elroq

Prvi vtisi

Elroq je vozniško prijeten in celo udoben avtomobil. Vozili smo različico 85 z največjo baterijo in najbolj zmogljivim motorjem. Gre za precej zmogljiv avto, saj od 0 do 100 km/h pospeši v manj kot sedmih sekundah, takojšen navor, ki presega 500 Nm je na voljo v hipu. Kljub temu bi dali prednost udobju pred dinamiko, saj se kljub nizkemu težišču za SUV vozila v ovinkih občuti dodatna teža baterij. Je pa tudi volan zelo dober s povratnimi informacijami, kar dodaja pozitivnemu vtisu pri vodljivosti vozila. Tudi sedeži iz reciklirane plastike so nadpovprečno udobni. Zadaj se sedi ne le udobno, pač pa že razkošno. Pri avtocestnih hitrostih poraba poskoči nad 20 kWh, na 120-kilometrski poti med zavitimi hribovskimi ovinki, mestno vožnjo in AC vožnjo pri največji hitrosti 120 km/h je bila povprečna poraba 18,4 kWh. To pomeni, da bi z največjo baterijo lahko prevozili več kot 400 kilometrov poti. Kljub optimizaciji vzvratnih ogledal se na avtocesti v kabino previje nekaj hrupa, vendar to bistveno ne skazi udobja potovanja. Izpostavljamo še majhen rajdni krog - 9,3 metra, ki pomaga pri parkiranju ali obračanju na ozkih prostorih. Elroq je lahko za marsikoga tudi prvi družinski avtomobil, a v primerjavi z bencinskim in dizelskim karoqom doseg še vedno močno zaostaja. Daljša avtocestna pot bo, sploh ob izbiri različic z manjšo baterijo zahtevala dodatna ustavljanja za polnjenje na poti do končnega cilja. Zagotovo pa je ob trenutni shemi subvencij cena ne le primerna, pač pa za marsikoga že zelo mamljiva.

Foto: Gregor Prebil Škoda elroq

Tri baterije, štiri opcije pogona

Poenotenje z enyaqom pomeni tudi, da si je elroq izposodil njegov povsem električni pogonski sklop. Na izbiro so tri velikosti baterij, tri moči in pogon na zadnja ali vsa štiri kolesa. Osnova je baterija z uporabno kapaciteto 52 kWh za elroq 55 z zadnjim elektromotorjem (125 kW/170 KM). Srednja baterija ima kapaciteto 59 kWh za elroq 60 (150 kW/204 KM), največja pa ponuja 77 kWh za elroq 85 (210 kW/286 KM) in elroq 85× (210 kW/286 KM) s parom elektromotorjev. Najmanjša baterija zagotavlja doseg 375 km, elroq 60 zmore več 403, elroq 85 pa do teoretičnih 581 km. Vse različice podpirajo hitro polnjenje z enosmernim tokom, vendar z različno močjo polnjenja.

Foto: Gregor Prebil Škoda elroq

Medtem ko elroq 85 in elroq 85× podpirata moč polnjenja 175 kW, se morata elroq 60 in 50 zadovoljiti s 165 oziroma 145 kW. Baterije vseh štirih različic je mogoče od 10 do 80 odstotkov napolniti v samo 24-28 minutah. Na AC polnilnih postajah se vsi modeli polnijo z močjo do 11 kW, pri čemer polno polnjenje traja približno 5,5 do 8 ur, odvisno od različice. Škodini inženirji so nam v pogovoru povedali, da so posebno pozornost namenili ohranjanju idealne temperature baterije in stanja na dolgi rok. Pomembno je, da ima elroq samodejno in ročno predgretje baterije. Samodejno se zažene, ko v navigacijo vnesete ciljno polnilno postajo. Baterije so modularne in vsebujejo osem, devet ali 11 modulov, odvisno od kapacitete. Največja hitrost je omejena na 160 km/h pri različicah 50 in 60 ter na 180 km/h pri različicah 85 in 85×.

Foto: Škoda Škoda elroq

S subvencijo cena celo mamljiva

Za varnost skrbi devet zračnih blazin in celovit paket asistenčnih sistemov Travel Assist. Ti imajo koristi od izboljšanih senzorjev in kamer ter obsežnejše uporabe navigacije. Za ohranjanje vozila na voznem pasu je samoumeven prilagodljivi tempomat, ki se je med prvo vožnjo izkazal za res dobro delujočega. S funkcijo upoštevanja hitrostnih omejitev in prilagajanja hitrosti pred križišči ali krožišči, smo lahko le nadzorovali vožnjo v prometu. Tudi zavira in pospešuje dovolj hitro, da nismo ovira v prometu in tarča nestrpnih voznikov, ki radi pohupajo počasnejšim pred seboj.

Foto: Škoda Škoda elroq

Na predstavitvi so demonstrirali parkiranje brez voznika za volanom s pomočjo upravljalnih elementov pametnega telefona. Funkcija Trained Parking vozilu omogočila, da si zapomni dostop do petih parkirnih mest do razdalje 50 metrov. Nato lahko na zahtevo samodejno izvede parkirni manever na tej razdalji. Po resnici, se boste s tem bolj šopirili pred prijatelji, edino dodano vrednost pa vidimo na kakšnih ozkih parkirnih prostorih, kjer je težko izstopati ali vstopati v vozilo.

Foto: Gregor Prebil Škoda elroq

Čeprav so bile prve informacije iz Škoda, da bo osnovana cena različice elroq 50 z baterijo z uporabno kapaciteto 52 kWh okoli 33.000 evrov, pa vstopni model v Sloveniji stane brez subvencije 34.742 evrov. Če bo kupec upravičen še do subvencije, ki velja trenutno, bo vstopna cena 27.542 evrov, kar je 3.000 evrov manj od primerljivega karoqa z bencinskim motorjem in ročnim menjalnikom oziroma 5.000 evrov manj od karoqa s samodejnim menjalnikom. Dizelski karoq se začne pri ceni nekaj nad 35 tisočakov.

Za elroq s srednjo veliko baterijo je treba brez subvencije odšteti 36.343 evrov oziroma 29.843 evrov od trenutni shemi subvencij, za največjo baterijo pa 41.344 evrov oziroma 34.844 ob trenutni državni spodbudi za EV vozilo.

dezurni@styria-media

Obišči žurnal24.si

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.