Trgu rabljenih vozil, pa tudi novih vozil, se obetajo velike spremembe. Veliko ljudi se ne želi več dolgo ukvarjati s prodajo svojega avtomobila. Vendar pa je pomembno, kako se lotimo prodaje svojega vozila.
Toliko možnosti za prodajo avtomobila kot danes, ni bilo še nikoli: Facebook, družabna omrežja, celo dražbe, spletna prodaja, staro za novo. A to ne pomeni, da boste avto prodali hitro, predvsem pa za znesek, ki ste si ga zamislili. Ljudje se bojijo kupiti »mačka v žaklju,« sploh danes, ko je na trgu več rabljenih vozil kot kdajkoli do zdaj, pogosto pa mora lastnik avtomobila »tekmovati« tudi z vozili uvoženimi iz tujine.
Garažiran, mao vožen, ohranjen ...
Za nameček je v večini oglasov opis rabljenega avtomobila podoben, kar pomeni dobro ohranjen, garažiran, z malo prevoženimi kilometri. Čeprav ima vaš avto realno število prevoženih kilometrov in je tudi v resnici odlično in redno vzdrževan, pa je nezaupanje kupcev, ki vam morajo verjeti na besedo, še vedno veliko.
Danes obstajajo rešitve, da ob prodaji vozila potencialnim kupcem vlijete več zaupanja, da je vaše vozilo res tako kot ga predstavljate. Tudi v Sloveniji so se pojavile spletne strani, kot je na primer Doberavto.si, nad katerim bdi naša krovna avtomobilska organizacija, AMZS, kjer je v prvi vrsti pomembna verodostojna zgodovina avtomobila, lastništvo, navedene morebitne okvare, realno število prevoženih kilometrov. Ne nazadnje lahko pri AMZS vsak kupec preveri ključne točke avtomobila pred nakupom.
»V AMZS smo se v skladu z našim poslanstvom zaščitnika interesov voznic in voznikov odločili, da zasnujemo portal, ki omogoča transparenten prikaz zgodovine avtomobila in prijazno uporabniško izkušnjo. Prepričani smo, da bomo s portalom DoberAvto.si prispevali k bolj urejenemu in preglednemu trgu rabljenih vozil, s tem pa tudi k boljši prometni varnosti, saj je poznavanje tehničnega stanja vozila eden od predpogojev varne vožnje«, je povedala Lucija Sajevec, direktorica družbe AMZS.
Kdaj ni pravi čas za prodajo avtomobila?
Kdaj je pravi čas za prodajo avtomobila? Mnenja se krešejo, zagotovo, pa je najslabši čas za prodajo avtomobila, ko ste v to prisiljeni, saj imate manj manevrskega prostora. Vodja AMZS servisa Jurij Kočar nam je zato podal nekaj nasvetov, kaj je pomembno, ko prodajate avtomobil.
»Po naših izkušnjah s področja registracij in tehničnih pregledov so meseci, ki prednjačijo z vidika nakupa vozil, v prvi polovici leta. Za kupce sta zelo pomembna garancija in jamstva, kar ima tudi vpliv na ceno vozila.«
Pomembna je torej preglednost podatkov. »Lastništvo oziroma koliko lastnikov je vozilo imelo, je eno od pomembnih vprašanj, s katerimi se soočajo kupci rabljenih vozil. Ni pa enoznačnega odgovora, od katerega lastnika (prvega, drugega, …) je vozilo najbolje kupiti. S tega vidika je pomembno, da kupci pred nakupom rabljenega vozila preverijo njegovo zgodovino,« pravi Kočar in dodaja, da sta zato prodaja in nakup preko novega spletnega portala DoberAvto.si transparentna, saj lahko kupci za avtomobile na portalu preverijo prevožene kilometre skozi leta, spremembe lastništva in tudi (ne)uspešnost tehničnih pregledov.
Znamka vpliva na ceno vozila
Tudi urejena servisna zgodovina je eden od pomembnejših elementov, ki jih je treba upoštevati pri prodaji vozila. Gre za evidenco rednega in izrednega vzdrževanja vozila skozi njegovo življenjsko dobo. Ta nam pokaže datum, kraj in vsebino posameznih posegov v vozilo, pri katerih se beleži tudi število prevoženih kilometrov. Poznavanje zgodovine vozila je zelo pomembno tudi z vidika vzdrževanja vozila v prihodnosti.
Kočar pravi, da zato v AMZS kupcem rabljenih vozil svetujejo, naj vozilo, ki ga želijo kupiti, pred dokončno odločitvijo o nakupu pregleda strokovnjak. Ta lahko odkrije marsikatero stvarno ali skrito napako, ki je lahko povezana z visokimi stroški odprave. V AMZS tovrstne storitve svojim članom in voznikom nudijo že vrsto let in so med strankami tudi zelo dobro sprejete.
Če ste gojili primeren odnos do vozila, se bo to ob prodaji zagotovo močno odražalo na sami »kondiciji« vozila in posledično na njegovi ceni. Kočar pri tem izpostavlja redno in ustrezno vzdrževanje, način uporabe ter navsezadnje tudi samo čiščenje vozila – notranjosti in zunanjosti. »Treba pa je tudi vedeti, da za vozilo ni dobra nobena skrajnost uporabe – torej ne (pre)veliko oziroma ne (pre)majhno število prevoženih kilometrov.«
Ko prodajate avtomobil, poleg originalnih ključev pripravite tudi rezervne. Pomembna je tudi knjižica z navodili za uporabo. V njej se preverijo stvari, ki bodo kupcu vozila morda prišle prav, od nastavitev multimedijskega sistema, kolikšen tlak mora biti v pnevmatikah, če za seboj vlečemo prikolico, kako zamenjati žarnico ...
Kilometri vplivajo na prodajo
Kot smo v preteklosti ugotovili na zurnal24, prodajalci opažajo, da je najlažje prodati avto s prevoženimi manj kot 100.000 kilometri, a najkasneje do 150.000 kilometrov, če želimo dobiti solidno prodajno ceno. Predvsem je za avto z več prevoženimi kilometri težje dobiti kupca in ceno.
Kočar k temu dodaja, da pri prodaji in ceni močno vlogo igra tudi znamka vozila »Pri nas so zelo priljubljena vozila nemških znamk, o čemer priča tudi tržni delež teh vozil na slovenskem tržišču,« pravi Kočar, ki vsem, ki bodo prodajali avto na spletni strani Doberavto.si svetuje, da ceno določite sami glede na stanje vozila in primerljivo ponudbo, ali pa se odločite za strokovno oceno vrednosti vozila, ki jo v partnerstvu z DEKRO ponujajo v AMZS.
Znani naj bodo realni kilometri, VIN številka ...
Na portal Dober Avto se vpiše oglas, ki je ob oddaji avtomatsko opremljen s točnimi podatki o samem vozilu in njegovi zgodovini. Ta dva elementa sta po mnenju Kočarja za kupca najpomembnejša in poleg cene ter ustreznih fotografij bistveno pripomoreta k hitrejši in ugodnejši prodaji vozila.
Objava oglasa na portalu je preprosta in se začne z vnosom identifikacijske številke vozila, na podlagi katere se iz različnih virov podatkov iz slovenskega tržišča točno določa vozilo ter nazorno in pregledno prikaže kronološka zgodovina prevoženih kilometrov, zgodovina lastništva, uspešnost izvedenih tehničnih pregledov ipd. Portal uporabnikom prikazuje tudi stroške, ki jih bodo vozniki imeli z lastništvom oziroma uporabo tega vozila, kot so poraba goriva glede na tovarniške normative, stroški zavarovanja, registracije, tehničnega pregleda ... Prav tako se vozilo preveri v bazi ukradenih vozil in bazi zastavnih pravic. Vseh teh informacij se na samem portalu ne da spreminjati. Oglas se na enostaven in hiter način opremi s fotografijami in z morebitnim dodatnim opisom vozila oziroma njegove opreme.
V prvem mesecu sem prejel 23785 ameriških dolarjev, zadnji mesec pa 29847 dolarjev, samo delal sem od spleta od doma. …