Prodaja in nakup avtomobila tesno povezana z barvami

Foto: DS
Foto: DS
Barve imajo velik vpliv na nakup avtomobila. In kasneje na prodajo avtomobila. V zadnjih letih so barve zelo napredovale, vse tesneje so povezane s tehnologijami. Kaj lahko pričakujemo v naslednjih letih?
Oglej si celoten članek

Pogovarjali smo se s Sabine Pannetrat, vodjo oddelka barv in materialov pri znamki avtomobilov DS. 

Kaj je prvi korak pri izbiri in ustvarjanju novih avtomobilskih barv? Od kod pravzaprav črpate zamisli?

Za začetek vedno najprej dobimo osnutke produktne skupine za nov model, ki ga pripravljamo v podjetju. Dobimo rezultate vnaprej izvedene raziskave, ki vključuje številne podatke, na primer, kdo bodo kupci avtomobila, za katere trge je namenjeno vozilo, kar je pomembno za primer, da bomo vozilo prodajali na Kitajskem, tudi to, za kakšen tip vozila gre in kdaj bo lansirano. Običajno barve načrtujemo dve leti pred prihodom vozila na trg. Nato podatke primerjamo s trendi, ki jih vseskozi spremljamo in raziskujemo. To je naše dnevno delo, če smo v službi ali ne. Gre že za neke vrste obsedenost, saj ideje dobimo v trgovskih centrih, na razstavah, ko prebiramo modne revije. Tretja pomembna stvar, ki jo moramo spremljati, pa je konkurenca. Sploh ko gre za omejeno različico ali točno določen trg, moramo vedeti, ali so tekmeci že predstavili podobno barvo. Če želimo barvno izstopati, moramo vedeti, česa ne smemo narediti. Pravilo je, da ne smemo biti kot drugi proizvajalci vozil. Vendar pa se zgodi, da so trendi tako močni, da, ko razvijemo določeno barvo, jo že pred nami predstavijo tudi tekmeci. Seveda mi to želimo narediti drugače, na svoj način, hkrati pa je potrditev, da smo dobro naredili raziskavo in, da smo v trendu. Vemo, da se še vedno prodaja oblika vozil.

Foto: DS

Avto Avtomobili francoskih predsednikov

Kako pomembne pa so za kupce barve. Je to lahko odločilno za nakup vozila? Morate zaradi tega ponuditi 10 ali 20 barv, ali bi bilo pet barv povsem dovolj?

Opazili smo dav velika trenda. Prvi je zmanjšanje ponudbe barv za določen model avtomobila, kar počne Tesla. Sama spremljam predvsem trende na področju premijskih znamk, kamor sodi DS, kjer je vse več barv personaliziranih. Ponudba unikatnih barv je trenutno zelo bogata. Zame osebno manj barv v paleti pomeni večji izziv. Dokler ponujamo tipične barve za našo znamko in jih kupci sprejemajo, ni pomembno koliko različnih barv imamo v ponudbi. Pomembno je, da ponujamo barve, ki kupce očarajo, pa čeprav jih je manj.

Foto: DS

Katera je najbolj uspešna barva DS vozil?

Pri tem bistveno ne odstopamo od drugih premijskih znamk. Prevladujejo še vedno bela, siva in črna barva, zelo uspešna pa je tudi biserna barva. To pa zato, ker je na voljo v vsej naši modelni paleti in je bila predstavljena na naših električnih in hibridnih modelih. Gre za zelo moderno barvo, ki je posebna, saj lahko deluje kot topla ali hladna barva. Odvisno od gibanje sence in sonca. Ni nujno, da je svetla ali dobro vidna barva, pomembno je, da ima svoj podpis in močan učinek. Pomembno je, da, ko zagledamo avto na cesti takoj opazimo, da ne gre le še za eno od avtomobilskih barv, ampak, da je drugačna.

DS spada v koncerna PSA, kjer na primer pri Citroënu zelo stavijo na pastelne barve, Peugeot pa že sili nekoliko v premijski razred in uporablja močne barve. Kako je pri DS, se barve ponavljajo?

Povsem odvisno od trga. Za model DS 3 crossback ponujamo bolj žive barve. To je avto za mlajšo populacijo in avtomobile prvotno zamišljene za mestno uporabo. Paleta je bolj barvita kot pri večjih modelih. Ponujamo tudi modro barvo, ki je močna, ima pa zelo metalen odtenek. Za DS 7 crossback, ki je SUV uporabljamo tudi zlato barvo, ki pričara močan duh vozila. Nekatere barve se ponovijo. Za limuzino DS 9 uporabljamo biserno barvo. Za DS 4 smo prav tako izbrali bogate barve, tudi zlato, pa tudi povsem novo sivo barvo, ki je zelo zanimiva, saj je videti kot metalna enobarvna, vendar pa gre za zelo nežno barvo, ki ima v sebi mikro biserne elemente, zato je, ko se približate vozilu vau učinek, vozilo pa deluje bolj športno.

Foto: DS

Avto V premiumski avtomobil sodi premiumska ura

Ali pri snovanju barve sodelujete z oddelkom poprodaje? Tu mislim predvsem na kleparska in ličarska dela. Barva vpliva namreč tudi na zahtevnost popravila vozila, poškodovanega pri trku.

Moramo sodelovati. Včasih nas to upočasni, saj moramo razviti nove pigmente oziroma efekte. Tehnologija popravila vozila ni enaka kot v proizvodnji. Radi imamo izzive, hkrati pa želimo, da tudi delavnice za popravila vozil ustrezno odpravijo napake. Razvoj barve vozila je dolg postopek, ki traja dve leti, včasih še več. Eden od razlogov pa je tudi poprodaja. Nove tehnologije, ki jih uporabljajo za barve karoserije, so del podrobne raziskave, saj so tehnologije v tovarni in v servisih popolnoma drugačne.

Avto Nobel Francozi so predstavili novi DS4

Omenili ste, da se kupci v večini še vedno odločajo za belo, sivo in črno barvo. Zakaj?

Vzrokov je več. Eden od njih je prodaja rabljenega vozila. Druga je, da so najpogostejša službena vozila bele, sive in črne barve. Hkrati je bela popularna zato, ker ne segreje vozila tako hitro kot temne barve. Bela je popularna tako v ZDA kot na Kitajskem. V premijskem razredu manj, a je še vedno najbolj popularna. Zato razvijamo drugačne bele barve, predvsem biserno. Spoštujemo trende, a dodamo svoj recept.

Foto: DS

Omenili ste Teslo, ki ponuja le tri barve. Ali bi tudi znamka DS v prihodnosti utegnila ponuditi le tri barve?

To vsekakor je izziv. Teslina prioriteta je tehnologija, manj barv pa je povezanih s spletno prodajo. Vse je stvar prioritet. Pri znamki DS veliko damo na barve. Ko jih izbiramo, se veliko pogovarjamo, razvijamo, zbiramo informacije. Na začetku je predlogov več kot 10, nato pa izbor krčimo. Na sestankih z direktorji zna biti zelo emocionalno, saj nam barve pomenijo veliko, povezava z znamko je velika.

Avto Elegantni vzornik sodobne avtomobilske znamke

Ali je v svetu avtomobilizma in avtomobilskih barv katera, ki je prepovedana? Morda roza?

Ne. Razmišljala sem o tem. Vse barve so možne. Kar je bolj zahtevno, je, nanašanje več slojev barv. Pri konceptnih vozilih ni omejitev, lahko nanesemo tudi 13 slojev barve, pri serijskih pa imajo tovarne svoje omejitve. Že nanos treh slojev barve zna biti izziv. Treba je upoštevati tudi okoljski vidik. Pri Formuli E moramo paziti na težo vozila, tudi električni doseg je odvisen od nanašanja barve.

Avto Električne zmage za boljše serijske avtomobile

Pravite, da pri načrtovanju barv gledate v prihodnost. Katera barva bo popularna čez pet let?

To je zaupna informacija (smeh). Po pravici povedano so trendi, ki jih opazujemo povezani z modnimi smernicami. Trendi se spreminjajo tudi dvakrat na leto, največ na dve leti. Vedno gre za tveganje pri napovedovanju. Mi stavimo na izkušnje, podatke dobaviteljev barv, ki so podrobno seznanjeni z dogajanjem.

Foto: DS

Kaj pa tehnološki napredek barv? Hyundai je na primer najavil, da razvija barvo, ki bo delovala kot sončne celice in bo pomagala pri napajanju baterije.

Tako je. Barva ni nujno, da bo statičen, okrasni element. Vanjo lahko vgradimo tehnologije. Vseeno pa to predstavlja tveganje. Avto je lahko ves dan izpostavljen soncu, mrazu. Razvijamo pigmente, ki se odzovejo na veter, hitrost, tudi svetlobo, ki lahko menjajo barvo. Na soncu bo barva drugačna kot v senci. Obstajajo tehnologije, ki jih raziskujemo, vendar pa bo potreben čas, morda tudi deset let. Prav tako razvijamo tehnologije za nanos barve, kako okrasimo avtomobil. Velik trend je dvobarvna karoserije, torej streha in ogledala vozila v drugi barvi od preostanka karoserije. Veliko smo se posvetili strukturam, na primer strehi vozila v vzorcu kože kače. Zdaj ne govorimo več o dvobarvni karoseriji, ampak o drugačnih, posebnih vzorcih.

Foto: DS

Avto Nov premijski avto že kmalu tudi pri nas

Avtomobilska industrija se hitro spreminja. Danes smo še lastniki avtomobilov, v prihodnje pa glede na smernice ne bomo več. Plačevali bomo naročnino na avtomobile, jih najeli. Bo barva takrat še pomembna?

Tega ne moremo potrditi, vendar pa upam, da bomo deležni še več različnih barv, ki bodo še bolj drzne. To pa zato, ker kupci zdaj tudi na barve gledajo zelo racionalno, v smislu, ali bom lahko in za koliko denarja prodal avtomobil žive barve čez nekaj let. Zato še vedno prevladujejo bela, siva in črna. Zelo bom srečna, ko bodo avtomobili bolj živahnih barv.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.