Clio, golf, octavia in drugi priljubljeni modeli avtomobilov, ki so dolgo vladali na lestvici top 5 prodanih novih avtomobilov v Sloveniji, so v letu 2022 in še posebej v februarju, skoraj v celoti izginili iz lestvice največkrat registriranih novih modelov avtomobilov v Sloveniji. V mesecu februarju je le šest avtomobilov prebilo mejo 100 registracij. Od "klasik" najdemo med petimi najbolj pogostimi je le kralja slovenskih cest, renault clio, ki pa tudi doživlja krizo. V februarju je bil s 185 registracijami še vedno največkrat registriran novi model avtomobila v Sloveniji, a je padec v primerjavi s februarjem lani skoraj 18-odstoten.
Klasični modeli v krizi
Na tem mestu je treba zapisati, da so registracije odvisne tudi od možnosti dobave avtomobilov. Na nekatera vozila se čaka tudi po pol leta, celo leto dni, zato so med zmagovalci tudi podjetja, ki imajo vozila na zalogi. Na drugo mesto po številu registracij se je uvrstila Kia z modelom sportage (183 registracij), več kot 100 registracij pa je uspelo zbrati še opel mokki (108), hyundai tucsonu (107), toyoti yaris cross (106) in VW to-rocu (106). VW golfa, na primer, sploh ne najdemo na februarski lestvici »top 20« novih vozil z največ registracijami, kar je povezano tudi z omejitvami proizvodnje, ukinitvami vstopnih modelov s strani tovarn, kjer se osredotočajo na dražje in bolj dobičkonosne opreme oziroma različice in predvsem električne in elektrificirane modele.
Najbolj priljubljena vozila pri nas so križanci B razreda, kamor spadajo modeli kot so yaris cross, T-roc, peugeot 2008, renault captur in drugi. V februarju so s 1008 registracijami obsegali več kot četrtino celotnega avtomobilskega trga. Male kombilimuzine razred B, VW polo, peugeot 208, renault clio in drugi, so imele skupaj 750 registracij.
Na slovenskih cestah polni vlačilci z električnimi teslami
Elektrificirani avtomobili so predstavljali dobrih 16 odstotkov vseh na novo registriranih vozil pri nas v mesecu februarju, v to številko pa so všteti mehki hibridi, polni hibridi, priključni hibridi in 100-odstotno električna vozila. Slednjih je bilo nekaj manj kot v mesecu januarju (144:153). Na vrhu po prodaji je renault zoe s 24 registracijami v mesecu februarju, glede na polne vlačilce, ki so v mesecu februarju čez Slovenijo iz Luke Koper po različnih koncih v Evropi prevažali električne tesle model Y, pa je na drugem mestu po številu registracij pričakovano prav Teslin SUV model Y z 22 registracijami.
Avtomobilski trg v Sloveniji je kljub temu, da se je lani februarja že poznal vpliv pomanjkanja polprevodnikov in je na polno razsajal koronavirus, v nadaljnjem padcu. In nič kaj ne kaže, da bo v prihodnje bolje. Neuradno smo od prodajalcev vozil izvedeli, da nekaterih modelov, tudi priljubljenih, sploh ni mogoče dobiti. Med uvozniki se dogajajo bitke za vsak avto, ki ga lahko uvozijo v Slovenijo in prodajo. V mesecu februarju je bilo tako prvič registriranih 3805 vozil, kar je 21,27 odstotka manj kot februarja lani (4833 vozil).
Posledice vojne bodo večje kot posledice koronavirusa
Šef koncerna Volkswagen Herbert Diess, največjega evropskega proizvajalca vozil, je tako opozoril, da bi lahko imelo podaljšanje krize v Ukrajini slabši vpliv na evropsko gospodarstvo kot pandemija koronavirusa.
Motnje v oskrbovalnih verigah bi lahko privedle do velikega zvišanja cen, pomanjkanja energije in inflacije, je dejal Diess, ki po poročanju nemških medijev vseeno podpira sankcije Rusiji zaradi invazije na Ukrajino, poziva pa na pogajanja.
"To bi lahko bilo zelo tvegano za evropsko in nemško gospodarstvo." "Nevarnost Evropi in Nemčiji je velika, inflacija bi lahko pritiskala na potrošnike," je za Financial Times povedal šef Volkswagna.
Po poročanju časopisa je inflacija v evrskem območju februarja dosegla nov rekord 5,8 odstotka, letos pa bi lahko narasla na sedem odstotkov. Tudi Financial Times navaja, da 45 odstotkov evropskega uvoza plina v Evropo prihaja iz Rusije, ki se uporablja za ogrevanje stanovanj, pa tudi za zagon proizvodnega sektorja.
"Predstavljajte si scenarij, v katerem pretrgamo vse poslovne vezi z Rusijo, če se konflikt ne konča. Predstavljajte si, da da ne morete več kupovati energije, kar bi pripeljalo do situacije, ki bi lahko bistveno vplivala na Evropo in Nemčijo," je dejal Diess.
Volkswagen, ki ima v Evropi 500.000 zaposlenih, je "do nadaljnjega" ustavil proizvodnjo v Rusiji, v svojih tovarnah v Kalugi in Nižnjem Novgorodu.
Podobno kot na začetku pandemije leta 2020 je bil Volkswagen zaradi pomanjkanja delov prisiljen začasno ustaviti proizvodnjo v tovarnah v Nemčiji.
Slovenski srečnež dobil ključe ferrarija
Kljub vsem krizam, ki so prizadele Slovenijo, svet in Evropo, pa so tudi registracije prestižnih in športnih avtomobilov dokaz, da številnim tudi v kriznih časih ne gre slabo. In teh registracij ni malo. Tako je bilo v mesecu februarju pri nas registriranih veliko športnih vozil, šest BMW M4, številni različni porscheji, mercedes-AMG, v Sloveniji je prodajo začela znamka Alpine, dva športna roadserja A110 že imata slovenske tablice, eden od srečnežev pa je v roke prejel ključe povsem novega ferrarija F8 tributo.
A to tisti ki so se nakradli prvo pri "tranziciji" potem pa še pri corona dobičkarstvu? Seveda, ta umazani denar …