"Trenutno se pospešeno opravljajo meritve porabe goriva in emisij po novem standardu WLTP. Le te je treba narediti za vse tipe motorjev in modelov. Ker gre za veliko število meritev bi pri nekaterih motorjih lahko prišlo do krajših zamikov v proizvodnji," nam je na novinarski konferenci ob predstavitvi novega audija A7 namignil direktor Audija v Sloveniji Franci Bolta.
V redakcijo sprejemamo klice kupcev novih avtomobilov, ki se bojijo, kaj bo prehod na nov način homologacije pomenil za njihov nov avtomobil. Eden od bralcev je povedal, da mu je trgovec ene od najbolj prisotnih znamk v Sloveniji dal na razpolago, da naroči avto, ki bi bil izdelan julija letos, naslednja možnost pa bo šele avto, ki bi bil izdelan po uveljavitvi sprememb. Bralec se sprašuje, zakaj takšna terminska luknja in ali to pomeni, da bo avto po novi homologaciji imel morda kakšne dodatne tehnične rešitve, ki bodo zaradi zniževanja emisij imele vpliv na dejanske zmogljivosti avtomobila.
Zastarel način bodo zamenjali z novim, realnejšim
Za kaj sploh gre? Znano je, da je trenutni testni postopek z zvenečim imenom New European Driving Cycle - NEDC star že 45 let in je bil v vsem tem času kljub silovitemu napredku pri razvoju avtov in spoznanju glede porabe in emisij le malenkostno spreminjan. Že pred časom so na ravni Združenih narodov dorekli nova pravila za testiranje porabe in emisij pri lahkih motornih vozilih, vendar je močni avtomobilski lobi v Evropski uniji še tudi po izbruhu afere Dieselgate dosegel odložitev njegove uporabe. Do letošnje jeseni, ko bo začel veljati nov cikel merjenja WLTP (Worldwide Light vehicles Test Procedure) za vsa na novo homologirana vozila.
Po mnenju evropske komisije bo WLTP omogočil veliko bolj realistične meritve CO2 emisij in porabe pri avtomobilih in lahkih gospodarskih vozilih, hkrati pa bo WLTP podlaga k premiku k nizkoogljičnim tehnologijam prevoza. WLTP je avtomobilskim proizvajalcem prinesel veliko skrbi in dela, saj, kot je omenil Bolta, v začetku zahtevajo več časa in moteno proizvodnjo, kar pomeni, da se lahko čas dobave nekoliko zamakne, hkrati pa utegnejo novi testi občutno podražiti nove avtomobile.
Ozko grlo
Proizvajalci morajo zdaj narediti novo homologacijo in to ne le za vsak model in motor, ampak po novem tudi za opremsko različico, dodatno opremo itd. To pomeni ogromno dodatnega dela v primerjavi s prej. Neodvisne homologacijske ustanove (KBA) pa imajo na razpolago isto število merilnih mest kot prej, zato je zdaj nastalo ozko grlo.
Nekateri proizvajalci bodo zaradi prehoda iz NEDC testa na WLTP celo ukinili proizvodnjo in upokojili nekatere modele, kjer je strošek posodobitev prevelik, da bi tako zmanjšali izpuste, da bi bila cena za kupce ob novi obdavčitvi še sprejemljiva.
"Negotovost je velika. Ne vemo, kako hitro bodo podeljene homologacije. Ne vemo tudi, ali bodo kupci pripravljeni plačati nove cene, saj novi testi zahtevajo dodajanje novih tehnologij," je dejal šef naveze Renault-Nissan Carlos Ghosn 16. februarja letos na finančni konferenci Renaulta ob predstavitvi finančnih rezultatov za leto 2017.
Pri Renaultu ne pričakujejo zamud
Iz Renault Slovenija so nam odgovorili, da meritve opravljajo v laboratorijih v tujini. Pojasnili so nam, da po informacijah, ki jih imajo trenutno na voljo, naj do kakih večjih zastojev pri opravljanju teh meritev ne prišlo. Enako so nam odgovorili pri Peugeotu in Oplu. Oboji so bili med prvimi, ki so že pred dvema letoma na svojih spletnih straneh začeli za svoje modele objavljati neodvisne teste porabe po najnovejšem standardu WLTP, ki simulira realne razmere v prometu.
"Kar se tiče Opla, bo prehod na modele, narejene v skladu s tako imenovanimi Euro 6.2 standardi, pri katerih bodo meritve porabe in emisij narejene po WLTP, potekal sukcesivno. Vezano na to, ne pričakujemo bistvenega podaljšanja dobavnih rokov," pravijo pri slovenskem Oplu, kjer dodajajo, da na podaljšanje dobavnih rokov ta trenutek bolj vpliva sezonskost: "Smo v višku prodajne sezone in seveda povečano povpraševanje po vozilih, ki jih poganja bencinski motor ter SUV/CUV modelih."
ZPS še vedno pričakuje močna odstopanja
WLTP prinašajo zadoščenje tudi potrošniškim organizacijam, ki so večkrat z lastnimi testi opozorile na nerealne podatke o porabi in emisijah novih avtomobilov, ki so bili testirani v laboratoriju v optimalnih pogojih, z izključeno klimo, aerodinamičnimi platišči in ne tako kot zahtevajo novi testi, pri katerih so avtomobili opremljeni s posebnimi napravami, izvajajo pa se na cesti, v realnih pogojih in morajo ustrezati vnaprej določenim kriterijem glede klancev, naselij, avtocest ...
"Z novimi testi naj bi dobili predvsem bolj realen podatek o porabi in izpustih avtomobilov," pravi Boštjan Okorn in Zveze potrošnikov Slovenije (ZPS), ki pravi, da bi lahko bile podražitve novih avtomobilov posledica dveh stvari: "Višjega DMV ali stroška tehnologije, s katero bo proizvajalec zagotovil ustrezne izpuste. Višji davek bi lahko spodbudil nakup avtomobilov z nižjo stopnjo izpustov, glede tehnologije pa izkušnje kažejo, da strošek v praksi nikoli ni tako visok, kot je bilo predvideno."
Okorn še pravi, da bo tudi pri testnem ciklu WLTP prihajalo do odstopanj. "Po nekaterih podatkih bi morala odstopanja od realne porabe spet pasti na okoli 10 odstotkov, največ 15 odstotkov A v naslednjih petih do desetih letih ne bo nič nenavadnega, če bomo spet prišli na dobrih 20 odstotkov odstopanja realne porabe." pravi, da bi bilo tudi to mogoče z določenimi ukrepi omiliti. V sodelovanju z okoljevarstvenimi organizacijami bodo tudi potrošniške organizacije skrbno spremljale dogajanje in po potrebi tudi opravile dodatna testiranja.
Vi kar jebite z zakoni.Raj crknem kot novi avto.
Še prej pa spravite s cest črno kadeče dizle,za katerimi ne moreš voziti brez blokiranega zračenja.Kako to napravijo reveži,ki živijo …
Birokrati so si spet našli delo in zaslužek.