Hibridna tehnologija v avtih v času po dieselgatu velja kot nekakšna alternativa tradicionalnemu dizelskemu pogonu. Povsem nadomestiti ga ne more, saj zaradi drugačne tehnologije hibridni avto tudi med vožnjo deluje po drugačnih zakonitostih kot pa takšen, ki ga poganja le motor z notranjim zgorevanjem. Nekatere tehnične rešitve so dodane, recimo elektromor, ki pomaga glavnemu motorju, dodana je tudi baterija. So pa tudi nekatere tehnične lastnosti, ki so v primerjavi z dizelskim pogonom precej podobne, le da so nekoliko prilagojene.
Kot smo podrobno obrazložili že v ločenem tehničnem članku o mondeu hybrid mHev, ta avto nima klasičnega avtomatskega menjalnika, temveč uporablja menjalnik s planetnim gonilom, ki med vožnjo daje "brezstopenjski" občutek. Poleg tega pa je prilagojen tudi bencinski motor, saj deluje po Atkinsonovem ciklu s podaljšanim delovanjem faze razširjanja, kar rezultira v za ta namen ključni želji - boljšemu termodinamičnemu učinku z nižjo porabo. Hibridni mondeo ima v dnu prtljažniku dodano 1,4 kWh baterijo. Ta poganja elektromotor, ki služi v pomoč glavnemu pogonu, lahko pa tudi samostojno brezemisijsko poganja avto pri nižjih obremenitvah.
Tehnikalije pa lastnika službenega ali celo zasebnega vozila pogosto ne zanimajo, v ospredju pred nakupom te ali one različice je predvsem izhodišče, da bo avto stroškovno čim ugodnejši - da je skupek denarja, ki vključuje nabavno ceno, stroške registracije, rednih servisov in na koncu stroške goriva, čim nižji. In da je preostanek vrednosti avta po določenih letih uporabe čim višja.
Kako se ob teh zahtevah izkaže hibridni mondeo? Primerjali smo ga s klasičnim dizelskim pogonom. Da bi bila primerjava lažja, smo izbrali hibridnega in dizelskega mondea z enako opremo titanium in s podobno močjo pogona. Moč pogonskega sklopa hibrida je 138 kilovatov, dizelskega pa 140 kilovatov. V obeh primerih gre za karavana.
Za izhodišče smo vzeli uporabnika, ki namerava avto intenzivno uporabljati štiri leta oziroma do prevoženih okoli 80 tisoč kilometrov. Zanima ga, ali bi bil stroškovno na boljšem, če bi si omislil hibrida ali se odločil za "mainstream" dizla.
Stroškovnik dizla proti stroškovniku hibrida
Nakup
Nakupna cena za hibridnega mondea je po ceniku 30.620 evrov, medtem ko bi morali za dizla brez kakšne posebne dodatne opreme odšteti 33.580 evrov. V startu je torej razlika za skoraj tri tisočake v korist hibrida. Kaj pa nadaljevanje?
Registracija in zavarovanje
Za postopek in podaljšanje registracije enega in drugega je letni strošek enak, torej okoli 175 evrov. Stroškov s tehničnim pregledom v prvih štirih letih ni. Strošek zavarovanja s polnim kasko je glede na izračun, ki so ga pripravili pri podjetju Summit, za hibrida nekoliko ugodnejši, kar je posledica nižje vrednosti. Za izhodišče so sicer izbrali avtomobila z nekaj tiste dodatne opreme, po kateri kupci največkrat posegajo.
Redni servisi do 80 tisoč prevoženih kilometrov
Naslednja zelo pomembna postavka so stroški rednih servisov. Tu se na videz za cenejšega izkaže dizelski mondeo, glavni razlog pa je njegov na dve leti oziroma na 30 tisoč kilometrov podaljšan servisni interval. Edini pogoj je, da lastnik pripelje avto tudi v primeru nepreseganja kvote kilometrov na redni letni pregled, ki je ovrednoten na 18 evrov.
Če tak (službeni) avto na leto opravi manj kot 15 tisoč kilometrov, potem je dizel po štirih letih (80.000 kilometrov) na vsak način zmagovalec dvoboja pri servisih. Vendar je službenih vozil takšne velikosti s tako malo kilometrine le malo.
Za hibridni mondeo je treba servise opraviti vsako leto ali na 20 tisoč kilometrov, kar nastopi prej. Na vsak način je to stroškovno manj ugodno kot pri dizelskemu motorju, izračun po 80 tisoč prevoženih kilometrih oziroma štirih letih pokaže, da je treba za servise hibridnega mondea odšteti 1.241 evrov, za dizelskega pa 933 evrov. V ta znesek pa niso upoštevani stroški morebitne menjave zavornih ploščic ali diskov, ki so sicer pri hibridu precej manj obremenjene v primerjavi z dizlom.
Stroški za gorivo
Še eno pomembno področje s stroški je poraba goriva. Naša vzporedna primerjava med bencinskim hibridom in dizlom je pokazala, da je razen pri avtocestni vožnji v prednosti pri porabi hibridni mondeo, in sicer za dobrega pol litra na sto kilometrov.
Po prevoženih 80 tisoč kilometrih je torej razlika pri kombinirani porabi za okoli 400 litrov, kar bi pri današnjih cenah enega in drugega energenta pomenilo tudi natanko toliko evrov v korist hibrida. Če bi bil avto večji del poti na avtocesti, pa bi tudi ta razlika skopnela in bi bila avta precej bolj poravnana.
Če potegnemo črto nakupu in štiriletni namišljeni uporabi hibridnega in dizelskega mondea, potem izračun stroškov pokaže, da bi za hibrida odšteli skupaj 42.719 evrov, za dizla pa 46.651 evrov oziroma skoraj štiri tisoč več! Začetna razlika pri nabavni ceni se torej skozi leta le še poveča.
Preostanek vrednosti
Zelo pomemben pa je tudi podatek o preostanku vrednosti vozila. Do konkretnih in natančnih izračunov je težko priti, mi smo se naslonili na analizo analitične skupine DAT, ki jo uporablja tudi ADAC pri svojih tabelah za rabljena vozila. DAT napoveduje, da se hibrid in dizel "starata" približno enako hitro in torej ni večjih razlik pri izgubljanju vrednosti. ADAC v svoji tabeli navaja, da je v rahli prednosti vseeno hibrid, saj po koncu uporabe lastniku ostane približno za en odstotek višji delež od nabavne vrednosti.
Skozi oči stroškov je torej jasni zmagovalec dvoboja hibridni mondeo.
BEV pri ceni novega 33t €, v 4 letih in 80t km, prihranek proti dizlu najmanj 10t € in v …
Vsako uro plačam več kot 90 dolarjev na daljavo z dvema otrokoma doma.Nikoli nisem mislil,da bi to imel možnost,vendar moj …
Jasni zmagovalec je hibrid samo dokler bo država "pristavljala lonček", potem pa nič več. Iz razpredelnice se jasno vidi, da …