Opravili smo primerjalni test porabe goriva. Začrtana pot nas je vodila od Ljubljane, kjer se je vozilo po mestu, do Kamnika in po regionalnih cestah čez vzpon na 902 metrov visoki Črnivec ter spust do Gornjega Gradu do Mozirja in Šentruperta, da bi se po avtocesti vrnili v Ljubljano. Torej klasična pot za merjenje oziroma primerjanje porabe goriva (mesto, podeželje in avtocesta) dveh skoraj na las podobnih avtomobilov, ki pa v svojem jedru skrivata povsem različno tehnologijo.
Zakaj smo izbrali mondea? Na podaljšanem testu imamo hibridno izvedenko karavana, ki so jo pri Fordu lani k nam pripeljali kot rešitelja nižjega srednjega razreda vozil. Pred tem je bil hibrid že na voljo, a le kot štirivratna limuzina, zdaj pa je na voljo tudi kot karavan, zato naj bi bil tak avto primeren tudi za družinske voznike, ki potrebujejo veliko prostora in ne želijo žrtvovati vozne dinamike.
Posebnosti hibrida niso le v motorju, ampak ima tak mondeo tudi poseben prikaz merilnikov, v eko načinu vožnje se spremeni programska logika krmiljenja motorja, stopalo za plin je manj odzivno, klima deluje z manjšo močjo … Razni kazalniki na merilnikih voznika usmerjajo k bolj racionalni in učinkoviti vožnji, kar se izkazuje tudi z manjšim računom za gorivo. Voznik lahko vseskozi pretok energije spremlja na osrednjem zaslonu na dotik.
Ena od bistvenih prednosti hibrida naj bi bila poraba goriva. Vsaj tako smo slišali s strani predstavnikov Forda na tiskovni konferenci. Zato smo se odločili, da v praksi preverimo, kako učinkovit je v primerjavi s podobno zmogljivim dizelskim mondeom s karavanskim zadkom.
Hibrid proti dizlu v 5 etapah
1. Etapa: mestna vožnja po Ljubljani, 18,7 kilometrov;
Start obeh mondeov je bil v BTC v Ljubljani. Čeprav sta bila oba karavana, oba s samodejnim menjalnikom in oba biserno bele barve, pa bi ju parkirana na mestu le težko ločili med seboj. Hibrid ima sicer na boku in zadku oznako hibrid, dizla pa lahko prepoznate po dveh štirioglatih kromanih zaključkih izpušni cevi na zadku. Razlika se pokaže tudi ob zagonu motorja. Hibrid ob pritisku na gumb start ostane tiho - le na digitalnem zaslonu, kjer se aktivirajo podatki, zaznamo, da je avto pripravljen za vožnjo. Za razliko ob zagona štirivaljnega dizla z oznako EcoBlue, ki se oglasi tipično dizelsko - pa čeprav se je tudi dizel med vožnjo izkazal za zelo uglajen agregat. V obeh vozilih je bila vklopljena klima, prižgan avtoradio in žarometi. Porabo bencina v hibridu in plinskega olja pri dizlu smo merili s pomočjo potovalnega računalnika. V mestu se je hibrid izkazal za veliko prijetnejšega, saj omogoča veliko neslišnih speljevanj v gneči ali na semaforjih, čeprav Ford na primer ne ponuja možnosti, da bi voznik sam določil, kdaj bi se vozil na elektriko. Sicer mala 1,4-kilovatna baterija je vseskozi napolnjena tako, da v večini primerov pri nizkih hitrostih pomaga bencinskemu motorju. To se je pokazalo v ekonomičnosti vožnje po mestu, ko je bila poraba bencina pri hibridu po 18,7 kilometrih vožnje 4,7 l/100 km, pri dizlu pa 6,7 l/100 km.
Kar je tudi zanimivo je, da je bilo v električnem načinu (EV) opravljenih 11,3 kilometra oziroma kar okoli 60 odstotkov poti.
2. Etapa: Ljubljana mesto - Kamnik - Stahovica (vožnjo po mestu in primestna vožnja), 25 kilometrov;
V kombinaciji vožnje mesto – primestna vožnja, kjer smo dosegali največje hitrosti do 110 km/h (obvoznica) oziroma 90 km/h (ceste izven naselje), kakor velevajo je cestno-prometna pravila, je bila razlika v porabi goriva nekoliko manjša, a še vedno zelo v korist hibrida. Pot nas je vodila skozi Trzin in Mengeš, kjer je hibrid s koristjo izkoriščal energijo, shranjeno v bateriji. Gre namreč za samopolnilni hibrid, kar pomeni, da se baterija polni med vožnjo in ne na vtičnici. Ob zaviranjih se kinetična energija namreč shranjuje v bateriji. Pri Fordu pravijo, da je mogoče na elektriko naenkrat prevoziti okoli 3,5 kilometra poti in prav na omenjeni relaciji, kjer je vožnja enakomerna, pri 50 km/h skozi naselje, je to v praksi tudi uresničljivo. Po 25 kilometrih, če upoštevamo zgolj 2. etapo, je hibrid v povprečju porabil 5,4 litra bencina na 100 kilometrov poti, dizel pa 6,9 litra plinskega olja. Skoraj polovico poti (11,2 kilometra) smo s hibridom opravili v EV režimu vožnje.
Vmesni rezultat, merjen na ločenem delu potovalnega računalnika, je pokazal, da je bila po 43,7 kilometrih povprečna poraba hibrida 5,1 l/100 km, dizla pa 6,8 l/100 km.
Mondeo je preživel prenovo, tako dizajnersko kot tehnološko. Bistvene novosti vidne na prvi pogled opazimo ob pogledu na izrazitejšo zgornjo masko v obliki trapeza, preoblikovan je spodnji del maske, nova je oblika meglenk in dnevnih luči LED, športen novi odbijač poudarja izrazitejši spodnji zavihek spojlerja, žarometi so bolj vitki, zadaj s poudarkov črke C. Notranjost prinaša nova oblazinjenja iz blaga, pri modelih z novim osemstopenjskim menjalnikom prihaja vrtljivi gumb v obliki menjalnika, od opreme titanium dalje je na voljo najnovejši sistem Sync z zaslonom diagonale 20,3-palca, vetrobransko steklo je po novem ogrevano … Tehnične novitete se nanašajo na aktivni tempomat, ki je nadgrajen s funkcijo za ustavljanje in speljevanje Stop & Go, inteligentni omejevalnik hitrosti, ki omogoča preprostejšo vožnjo po avtocestah in v prometu s pogostim ustavljanjem in speljevanjem.
3. Etapa: Stahovica - vzpon na Črnivec (902 metra) in spust do Gornjega Gradu; 20,5 kilometra;
Vzponi, sploh daljši in strmi niso najbolj blagodejni za porabo goriva. To se je pokazalo tako pri hibridu kot dizlu, ki sicer ponuja več navora in bolje potegne v klanec, a tudi hibrid se pretirano ni mučil na skoraj 10-kilometrskem vzponu. Poraba bencina je pri hibridu vseskozi naraščala, potovalni računalnik pa je na 902 metrih nad morjem pokazala povprečno porabo 12,2 l/100 km. Tudi to je bil boljši rezultat kot pri dizlu, ki je v povprečju porabil še šest decilitrov več plinskega olja. Zanimiv je tudi podatek, da smo ob vzpenjanju na 9,9 kilometrih le 1,9 kilometra prevozili v EV načinu - baterija se je namreč hitro izpraznila, bencinski motor pa ni bil deležen dodatnega potiska. Ravno nasprotno je bilo pri spustu, ko se je baterija že v nekaj ovinkih napolnila, bencinski motor pa je bil večino časa izklopljen - kar je potovalni računalnik pokazal tudi ob grafu t. i. jadranja. Po dobrih desetih kilometrih spuščanja, je bila skupna povprečna poraba bencina pri hibridu v 3. etapi 6,6 l/100 km, dizla pa 8,0 l/100 km. Če gledamo začetno pot od Ljubljane pa do Gornjega Gradu je hibrid v povprečju porabil 1,7 litra goriva na 100 kilometrov manj od dizla (5,3 proti 7,3).
Zanimiv je tudi podatek, da smo po prvih 64,4 kilometrov poti kar 31,4 kilometre prevozili v EV načinu - ta podatek razkriva očitno razliko v porabi goriva med dizlom in hibridom.
4. Etapa: Gornji Grad - Šentrupert (vožnja po podeželju), 31 kilometrov.
Po spustu do Gornjega Gradu je bila 1,4-kilovatna baterija polna, kar smo lahko takoj izkoristili za pridobivanje brezemisijskih kilometrov. Tudi, ko je bila vožnja bolj dinamična. Začetni del poti je vodil skozi številne hitre ovinke, kjer smo lahko s pridom preizkusili tudi dinamično plat vozila. Dizel sicer ponuja občutno več navora, a je možno s hibridom še bolj učinkovito prehiteti počasno vozilo (pospešek od 0 do 100 km/h je 9,2 sekunde, pri dizlu 9,8 sekunde). Kljub razmeroma dinamični vožnji potovalni računalnik pri hibridu ni preskočil meje petih litrov, najmanj pa je kazal celo 3,7 l/100 km. Po 31 kilometrih premagovanja ovinkov in jadranja skozi naselja je bil še četrtič v štirih etapah zmagovalec hibrid. Namerili smo v povprečju 4,0 l/100 km, pri dizlu pa 5,1 l/100 km.
Do začetka zadnje, avtocestne etape, smo prevozili skupaj 95,5 kilometra poti, pri čemer je bila skupna povprečna poraba hibrida 5,1 l/100 km, dizla pa 6,6 l/100 km. Hibrid je skoraj polovico poti (47,2 kilometra) še vedno opravil v EV načinu.
Drugo mnenje, Matija Janežič, ki je na primerjalnem testu sedel za volanom dizelskega mondea
Po kratkem preskusu dizelskega mondea lahko rečem, da sem se v njem počutil, kot bi srečal starega znanca. Fordov 2,0-litrski turbodizelski štirivaljnik nas namreč v različnih fazah prenov spremlja že skozi nekaj generacij Fordovih vozil. Zdi se, da je za mondea, ko gre za dizelsko izbiro, ravno pravi, saj se med vožnjo izkaže povsem kos precejšnji masi. Med vožnjo je tudi zelo uglajen, odziven in razmeroma tih. A v hibridnem pogonu je gotovo dobil zelo resnega tekmeca, vsaj v primeru, ko vaše redne vožnje vključujejo zelo pester nabor cest. A za tiste, ki kilometre večinoma nabirajo na avtocestah, dizelski motor kljub temu ostaja boljša izbira od hibrida.
5. Etapa: Avtocesta Šentrupert - Celje - Ljubljana, 68,6 kilometra;
Avtocestna etapa je bila najdaljša, saj smo želeli izvedeti, ali se izplača hibrida kupiti, če veliko večino poti z njim naredimo po avtocesti. Električni motor ima sicer moč 88 kilovatov (120 KM), bencinski dvolitrski motor, ki deluje v atkinsonovem ciklu – to pomeni z nekaj zmanjšano močjo pa 106 kilovatov (144 KM). Sistemska moč hibrida je torej 138 kW (187 KM). Največja hitrost v električnem načinu v optimalnih razmerah je sicer 137 km/h, a to smo na primerjalnem testu zaznali le v izjemno redkih situacijah. Omeniti velja še to, da se moč na kolesa pri hibridu prenaša s pomočjo brezstopenjskega eCVT menjalnika. Pri umirjeni vožnji to pomeni povsem nemoteče, tiho delovanje, na avtocesti pa je predvsem ob hitrem pospeševanju v kabino prihajalo več hrupa, nato pa se ob konstantni vožnji glasnost menjalnika umiri. Na avtocesti je dizel celo bolj uglajen, tudi pospeševanje pri večjih hitrostih poteka bolj gladko, tudi na račun bolj uglajenega 8-stopenjskega samodejnega menjalnika. Končno je zmagal tudi dizel. Povprečna avtocestna poraba plinskega olja je bila 5,8 l/100 kilometrov, pri hibridu pa je potovalni računalnik razkril povprečno porabo bencina 6,5 l/100 km. Na avtocesti se elektromotor vklopi le redko. Od 68,6 kilometrov poti smo jih v EV načinu naredili le 7,6 kilometra, torej komaj nekaj več kot 10 odstotkov.
Pod črto
Kljub porazu na avtocesti je nesporni zmagovalec hibrid. Presenečeni smo bili, da je bila na koncu razlika dobrega pol litra. Povprečna poraba hibrida po 164,2 kilometrih poti je bila 5,7 l/100 kilometrov (54,8 kilometra v EV načinu), dizla pa 6,3 l/100 km.
bobo to nires stabo se nestrinjam imej smrduharja
Pozabili ste še dodati, da za ceno prihranka pol litra nimaš prtljažnika v hibridu!!! Zmanjšan je za 20 cm po višini zaradi baterije. Katastrofa, ki vsakega normalnega odvrne od Mondea Hybrida. Razen če sploh ne potrebuješ prostora, ampak potem zadošča vsak 3,5m malček.
Dobrodošli v najboljšem erotičnem klubu -- www.Sextis.fun