Primerjali smo dva mustanga, med katerima je pol stoletja razlike

Foto: Saša Despot Ford Mustang Mach 1 Foto: Saša Despot Ford Mustang Mach 1 Foto: Saša Despot Ford Mustang Mach 1 Foto: Saša Despot Ford Mustang Mach 1 Foto: Saša Despot Ford Mustang Mach 1 Foto: Saša Despot Ford Mustang Mach 1 Foto: Saša Despot Ford Mustang Mach 1 Foto: Saša Despot Ford Mustang Mach 1 Foto: Saša Despot Ford Mustang Mach 1 Foto: Saša Despot Ford Mustang Mach 1 Foto: Saša Despot Ford Mustang Mach 1 Foto: Saša Despot Ford Mustang Mach 1 Foto: Saša Despot Ford Mustang Mach 1 Foto: Saša Despot Ford Mustang Mach 1 Foto: Saša Despot Ford Mustang Mach 1 Foto: Saša Despot Ford Mustang Mach 1 Foto: Saša Despot Ford Mustang Mach 1 Foto: Saša Despot Ford Mustang Mach 1 Foto: Saša Despot Ford Mustang Mach 1 Foto: Saša Despot Ford Mustang Mach 1 Foto: Saša Despot Ford Mustang Mach 1 Foto: Saša Despot Ford Mustang Mach 1 Foto: Saša Despot Ford Mustang Mach 1 Foto: Saša Despot Ford Mustang Mach 1 Foto: Saša Despot Ford Mustang Mach 1 Foto: Saša Despot Ford Mustang Mach 1 Foto: Saša Despot Ford Mustang Mach 1 Foto: Saša Despot Ford Mustang Mach 1 Foto: Saša Despot Ford Mustang Mach 1 Foto: Saša Despot Ford Mustang Mach 1 Foto: Saša Despot Ford Mustang Mach 1 Foto: Saša Despot Ford Mustang Mach 1 Foto: Saša Despot Ford Mustang Mach 1 Foto: Saša Despot Ford Mustang Mach 1 Foto: Saša Despot Ford Mustang Mach 1 Foto: Saša Despot Ford Mustang Mach 1 Foto: Saša Despot Ford Mustang Mach 1 Foto: Saša Despot Ford Mustang Mach 1 Foto: Saša Despot Mustang Mach 1 primerjava Foto: Saša Despot Mustang Mach 1 primerjava Foto: Saša Despot Mustang Mach 1 primerjava Foto: Saša Despot Mustang Mach 1 primerjava Foto: Saša Despot Mustang Mach 1 primerjava Foto: Saša Despot Mustang Mach 1 primerjava Foto: Saša Despot Mustang Mach 1 primerjava Foto: Saša Despot Mustang Mach 1 primerjava Foto: Saša Despot Mustang Mach 1 primerjava Foto: Saša Despot Mustang Mach 1 primerjava Foto: Saša Despot Mustang Mach 1 primerjava Foto: Saša Despot Mustang Mach 1 primerjava Foto: Saša Despot Mustang Mach 1 primerjava Foto: Saša Despot Mustang Mach 1 primerjava Foto: Saša Despot Mustang Mach 1 primerjava Foto: Saša Despot Mustang Mach 1 primerjava Foto: Saša Despot Mustang Mach 1 primerjava Foto: Saša Despot Mustang Mach 1 primerjava Foto: Saša Despot Mustang Mach 1 primerjava Foto: Saša Despot Mustang Mach 1 primerjava Foto: Saša Despot Mustang Mach 1 primerjava Foto: Saša Despot Mustang Mach 1 primerjava Foto: Saša Despot Mustang Mach 1 primerjava Foto: Saša Despot Mustang Mach 1 primerjava
Ford rad obuja avtomobilska imena iz svoje preteklosti, še posebno, ko gre za športne izvedenke že sicer športnih avtomobilov. Eden takšnih je ford mustang mach 1, ki je na ceste prvič zapeljal leta 1969, zadnjič pa lansko leto.
Oglej si celoten članek

Kako se sodobni ford mustang mach 1 razlikuje od forda mustanga mach 1 iz leta 1969? Kaj pove primerjava med najnovejšim testnim primerkom in »originalom« iz prve generacije Fordovega slovitega modela?

Na premieri Na premieri: Ford nam je pripravil hollywoodsko presenečenje

Foto: Saša Despot Mustang Mach 1 primerjava

Ford je z mustangom, ki ga je prvič predstavil leta 1964, z njim kot športnim avtomobilom vrste »pony car« poskusil pridobiti predvsem mlade voznike, ki nad precej uniformno ponudbo njegovih avtomobilov tistega časa niso bili navdušeni. In uspel. Vendar pa njegov glavni tekmec General Motors ni miroval in mustang se je kmalu soočal z nevarnima tekmecema v obliki chevroleta camara in pontiaca firebirda, ki sta poleg tega razpolagala z močnimi športnimi različicami.

Mad Max Preizkusili smo razvpiti športni poltovornjak

Pri Fordu so zato mustangovo šasijo  začeli prilagajati motorjem V8 in mustang je leta 1969 naenkrat imel kar šest tovarniških mišičastih verzij: GT, boss 302, boss 429, shelby GT350, shelby GT500 in mach 1. Poleg tega je v obdobju med letoma 1969 in 1973 bilo na voljo tudi sedem variant motorja V8, ki jih je večinoma imel tudi mach 1, ki je v mustangovi ponudbi pravzaprav nadomesti mustanga GT. Kratica GT namreč konec šestdesetih let ni imela takšne motivacijske moči kot danes in zato jih niso prodali prav veliko. Ime mach 1 se je kot spomin na doseganje nadzvočnih hitrosti slišalo veliko bolj privlačno.

Foto: Saša Despot Mustang Mach 1 primerjava

Foto: Saša Despot Ford Mustang Mach 1

Avtomobil za cestno nastopaštvo

Če so bile ostale različice namenjene predvsem doseganju dirkalnih homogolacij, kar je veljalo za mustang boss, ali dirkališčem, kar je veljalo predvsem za Shelbyjevi različici, je bil mustang mach 1 narejen predvsem hitrim vožnjam v »civilnem« okolju. Predvsem pa tudi razkazovanju in ustvarjanju hrupa. Njegov osemvaljnik namreč pri polnem plinu povzroči hrup, s katerim gotovo pihne na dušo vsem bencinskim navdušencem.

Avto Tisti drugi mustang oziroma ko užitek ubije država

To sem se lahko prepričal, ko se je na srečanje z novim mustangom mach 1 pripeljal njegov starodobni predhodnik iz leta 1969, ki smo ga odkrili v Kranju. Bleščeče črni avtomobil je namreč pravi predstavnik prvega letnika forda mustanga mach 1, ki ga je njegov lastnik pripeljal iz ameriškega Colorada. V Evropi jih namreč ni prav veliko, saj jih Ford nikoli ni prodajal na stari celini, zato je bilo bolj preprosto, da so ga poiskali v njegovi domovini in ga pripeljali v Slovenijo.

Foto: Saša Despot Mustang Mach 1 primerjava

Ford mustang mach 1 je bil v rvi generaciji na voljo z vrsto osemvaljnikov »small block« različnih moči. Mustang mach 1, s katerim smo se srečali, ima najmočnejšo različico 5,8-litrskega motorja, ki razvija moč 216 kilovatov. Glede na to, da prihaja iz ZDA in je bil tudi izdelan za ameriške ceste, bi bilo bolj točno, če navedemo, da ima delovno prostornino 351 »kubičnih palcev« in da razvija 294 »konjskih moči«. Ford je sicer to razglašal tudi z izboklino na pokrovu motorja, ki se je vedno prijetno tresla, saj je skrivala zračni filter, ki je bil neposredno pritrjen na motor. In ne. Ta ni nikoli imel turbine, ampak je bil atmosferski. Mimogrede omenimo še zanimivo podrobnost: na izboklini je navedena prostornina motorja v kubičnih palcih, torej 351.

Avto Iz lisice naredijo kapo, iz mustanga pa ...

Tri stopnje

Moč motorja se na zadnja kolesa prenaša preko »le« tristopenjskega samodejnega menjalnika. Kako se to pozna na cesti? Njegov lastnik pravi, da do avtocestnih hitrosti gre prav v redu in ima tudi dobre pospeške. Ko enkrat preseže hitrost 130 kilometrov na uro, pa postane glasen in je bolje nogo spustiti s plina in lagodno križariti. Menjalnik je sicer klasičen ameriški samodejni »na vakuume«, zato kakšne bliskovitosti pri prestavljanju ni mogoče pričakovati. Pred časom je bil sicer obnovljen in prestavlja bolj pozno, zato prav pride prav tudi možnost prve in druge prestave, s katerimi lahko vozniki doseže hitrejše prestavljanje, ki je všeč Evropejcem. Gre za klasično razvrstitev na regulatorju menjalnika, kakršne smo poznali, preden so se proizvajalci domislili tiptronica in ročic ob volanu.

Foto: Saša Despot Mustang Mach 1 primerjava

Mustang mach 1 je bil sicer originalno seveda bolj namenjen ravnim ameriškim cestam kot ovinkastim evropskim, zato je lastnik originalno vpetje prednjih koles nadomestil z vzmetnimi nogami, ki avtomobilu zagotavljajo več vodljivosti. Zadaj pa so ostale klasične listne vzmeti, ki smo jih do zdaj že skoraj pozabili celo na konkretnih terencih.

Avto Ford mustang mach-e končno na voljo Slovencem

Sodobni ford mustang mach 1, če smo natančni, moramo imenu dodati še 5,0 GT, saj gre za nabrito 5-litrsko različico mustanga GT, je v evropski različici popolnoma prilagojen evropskim cestam. To pomeni, da se nasprotno od ameriškega starodobnega prednika povsem dobro znajde tudi na ovinkih. Še več, prav veselo jih požira. In to ne na živčno športni ampak ležerno rekreativni način. In tudi, če zadek za trenutek izgubi oprijem, ga elektronika bliskovito spet popravi v pravo smer. Le plin je treba malce zmanjšati.

Foto: Saša Despot Mustang Mach 1 primerjava

K temu mu med drugim pomagajo prilagodljivi magnetni blažilniki, trdnejši prednji stabilizator močnejše vpetje zadnjih koles, neposreden volan in zmogljivejši servo ojačevalnik. Pa tudi zboljšana aerodinamika, ki v kombinaciji z manjšo oddaljenostjo dna od tal kot pri drugih mustangih poskrbi za močnejši stik koles s tlemi.

Prvič pri nas Velikan med SUV-ji na testu

Vmesni plin in elektronika

Svoje pa enačbi doda tudi eden najpomembnejših elementov za ustvarjanje podobe mišičastega avtomobila, 5-litrski motor V8, ki navduši tako z zvokom, ki frekvenco glede na način vožnje spreminja od globokega basa do visokega tenorja, kot tudi z močjo, h kateri v nasprotju z daljnim »small block« prednikom pripomore tudi turbo polnilnik. Motor namreč pri 7.250 vrtljajih razvije moč 338 kilovatov (oziroma 460 KM), pri 4.900 vrtljajih pa navor zelo solidnih 529 njutonmetrov. Namesto tristopenjskega menjalnika pa voznika razveseli natančen in čudovito uglašen šeststopenjski ročni menjalnik, ki mu motor pomaga tudi s samodejnim dodajanjem vmesnega plina za uskladitev vrtljajev.

Foto: Saša Despot Mustang Mach 1 primerjava

V nasprotju z daljnim prednikom pa vozniku izdatno pomaga tudi elektronika, ki med drugim omogoča tudi spreminjanje voznega načina, od normalnega in športnega, do gospodarnega in dirkalnega TRACK, ki je seveda namenjen le dirkališču, na kar vas avtomobil tudi opozori. Sodobni ford mustang mach 1 5.0 GT se torej v nasprotju s svojim prednikom lahko suvereno poda tudi na prava dirkališča, kar je nekaj, kar je bilo pred pol stoletja rezervirano za mustange shelbyje.

Avto Bronco prihaja osvajat brezpotja Evrope

Takšen mustang mach 1 se zato odlično pelje tako na zavitih cestah, kot tudi avtocestah, presenetljivo zadovoljstvo pa je tudi počasna vožnja po mestnem središču. Motor je namreč tako navorno močan, da lahko v prvi prestavi preprosto spustite pedal plina in v »prostem teku« bo peljal okrog 12 kilometrov na uro. V drugi prestavi pa okrog 17 kilometrov na uro.

Foto: Saša Despot Mustang Mach 1 primerjava

Priboljšek za vikend

A karkoli z avtomobilom počnete, bo težko porabil manj kot 10 litrov bencina, ob priganjanju pa se boste morali sprijazniti z okolico 15 litrov. Se vam zdi veliko? Starodobni mustang mach 1 že med normalno vožnjo težko porabi manj kot 25 litrov bencina na 100 kilometrov. Ob tem se verjetno bolj kot slaba tolažba sliši, da lahko uporablja tudi cenejši nizkooktanski bencin, ki ga pri nas seveda ne dobite več.

Kaj paziti Rabljeni avto: ford fiesta šeste generacije (2008-2017)

Tudi zato je starodobni mustang mach 1 bolj namenjen vožnjam za konec tedna. Kar pa ne pomeni, da ga lastnik »ujčka v garaži«. Z njim namreč pogosto razveseljuje obiskovalce srečanj starodobnikov in ljubiteljev ameriških avtomobilov ter naključne mimoidoče opazovalce, nastopil pa je tudi v video spotu skupine Big Foot Mama.  

Foto: Saša Despot Mustang Mach 1 primerjava

Čeprav jih v resnici niso izdelali prav malo, je fordov mustangov mach 1 letnika 1969 na cestah ostalo malo, zato je tudi njihova cena malce višja. Za tako ohranjenega in obnovljenega bi lahko iztržili okrog 40.000 evrov, In zanimivo je, da se ga tistemu, ki bi ga rad imel v garaži,bolj splača pripeljati preko velike luže, saj so v Evropi vsaj dobrih pet evrskih tisočakov dražji kot v ZDA.

Mustang in Slovenci Mustang, avto, ki mu med športniki ni para

Novodobni ford mustang mach 1 5,0 GT je še dražji. Takšen, kot je bil dobro opremljeni testni, bi namreč stal dobrih 75 tisočakov. To je gotovo veliko za vsakdanje uporabni avtomobil, kar ford mustang mach 1 kljub športni naravi gotovo lahko tudi je, saj je povsem spodobno udoben, ni pa veliko za športnika, ki je na voljo v omejeni seriji, kar nakazuje tudi ploščica s številko v seriji na armaturni plošči. In ki je tudi eden zadnjih avtomobilov takšne vrste, ki jih bo še mogoče naročiti. Takšen pa bo gotovo le še pridobival svojo vrednost, tako kot njegov daljni prednik.

Foto: Saša Despot Mustang Mach 1 primerjava

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

  • 16:08 22. November 2022.

    Ne kupim nobenega!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.