* - FOTOGALERIJA JE NA VOLJO S KLIKOM POD ZGORNJO FOTOGRAFIJO
Citroën C3, dacia sandero, ford fiesta, hyundai i20, mazda2, opel corsa, peugeot 208, renault clio, seat ibiza, suzuki swift, škoda fabia, toyota yaris in volkswagen polo. Kateri je najboljši?
V konkurenci bi moralo biti 15 avtomobilov, tudi kia rio in nissan micra, a pri uvoznikih za omenjeni znamki niso našli avtomobila za primerjalni test.
Da smo to ugotovili, smo pri Žurnalu24.si staknili glave skupaj z uredništvi in predstavniki še sedmih drugih slovenskih medijev: televizijsko oddajo Volan, časnikoma Dnevnik in Finance, avtomobilsko revijo Avto Fokus, vlogarjem Komotar Minuta in spletnima portaloma Siol.net in Avtomobilizem.com. Rezultat je najbolj verodostojen primerjalni test v Sloveniji.
Najboljša mala kombilimuzina B avtomobilskega razreda PRIMA primerjalnega testa je postal volkswagen polo, ki je v skupnem seštevku zbral največ točk, sledita mu suzuki swift in ford fiesta.
Da smo dobili zmagovalca v konkurenci 13 vozil se je ekipa več kot 20 avtomobilskih novinarjev temeljilo lotila podrobnih meritev in primerjave več sklopov ocenjevanj. Testiranja so potekala na AMZS poligonu varne vožnje na Vranskem, po cestah, avtocestah in ulicah slovenskih mest. Skupaj je bilo prevoženih več tisoč kilometrov, testiranja, meritve in ocenjevanja pa so trajala kar 14 dni.
Uporabnost
Pri uporabnosti vozila smo preverili potniški prostor in prtljažnik. Osredotočili smo se na udobje na prednjih sedežih in zadnji klopi, kako preprosta je namestitev otrok v otroške sedeže na zadnji klopi, pretipali in preverili smo kakovost materialov in končno obdelavo materialov, število in uporabnost odlagališč po kabini, ergonomijo – torej ali so stikala na dosegu rok voznika, kakšna je preglednost nad vsemi ukazi, preverili smo celo to, koliko rež za prezračevanje in kje so nameščene. Pri prtljažniku nismo preverili le podatka, koliko litrov vode bi lahko natočili vanj, ampak smo vanj nalagali kovčke in torbe, kjer bolj kot litri pride do izraza nakladalni rob, odprtina prtljažnika, njegova dolžina, enostavno podiranja sedežev, kakšno polico ima in ali se zaradi lažjega nalaganja večjih predmetov sedeži zložijo v ravno dno.
Vse avtomobile smo podrobno izmerili, se pri trgovcih pozanimali za cene brez raznoraznih lizingov in popustov, pregledali smo, ali ponujajo sisteme, ki znajo sami preprečiti nesrečo, preverili porabo goriva v realnih razmerah ...
Če gledamo samo velikost in uporabnost potovalne kabine ter prtljažnega dela in tudi sicer kakovost in zasnovo potovalne kabine z odlagališči in predalčki, so najboljši na tem področju VW polo, škoda fabia in toyota yaris. Nad povprečjem so še seat ibiza, hyundai i20 in ford fiesta. Najmanj točk smo prisodili citroënu C3.
Da udobje na zadnji klopi ni povezano s ceno vozila, dokazuje dacia sandero, ki je prejela prav toliko točk kot peugeot 208, ibiza in suzuki swift, najmanj udobno se zadaj sedi v opel corsi, tudi dostop do zadnje klopi pri njej ni najboljši. Si pa corsa, tako kot tudi renault clio, hyundai i20, suzuki swift in škoda fabia, zasluži najvišjo oceno za enostavno pritrjevanje otroških sedežev.
Pri velikosti odprtine prtljažnika so se najbolje izkazali citroën C3, peugeot 208, mazda2, opel corsa, škoda fabia in toyota yaris, najnižje tlom pa je rob pri P208 in pri Volkswagnovemu "trojčku" ibiza, fabia in polo. Največ prtljage smo spravili v dacia sandera, peugeota 208 in volkswagna pola. Hyundai i20 prednjači pri enostavnosti zlaganja naslonjal, polo pa ponuja največ priročnih odlagališč in predalčov. Zelo dobri v tej lastnosti so tudi sandero, 208 in fabia, medtem ko smo najmanj drobnarij, plastenk in drugih predmetov pospravili v corso.
Najbolj kakovostne materiale ima toyota yaris, odličen je tudi polo, malenkost za njim so fiesta, mazda2 in corsa. Dacia sandero je tako pri udobju sedežev in kakovosti materialov prejela najnižjo oceno. Tudi corsa ima precej trde sedeže, za manj udobne so se izkazali še pri škodi fabii.
Stikala so najbolj logično razporejena v modelih polo in mazda2, medtem ko citroën C3 in peugeot 208 odstopata navzdol.
Motor in podvozje
V kategoriji, ki je bila sestavljena iz preizkusov in meritev glasnosti v prostem teku, testu porabe goriva, natančnosti in hitrosti menjalnika, občutka pri vožnji slaloma, volanske komunikativnosti, občutka pri zaviranju, blaženja in nagibanja vozila in preglednosti vozila naprej in nazaj, je največ točk pripadlo suzuki swiftu, sledita mu mazda2 in ford fiesta, na začelju je z daleč najslabšim skupnim rezultatom pristala dacia sandero.
Pri merjenju porabe goriva je bil testni krog dolg 122,7 kilometra. Krog je bil sestavljen iz mestne in primestne vožnje ter vožnje po avtocesti. Test smo z vsemi vozili opravili hkrati, zato razlik v pogojih ni bilo. Zunanja temperatura je bila približno nič stopinj Celzija, ceste so bile mokre. Manjše razlike so zato le pri nekaterih avtomobilih z zimskimi pnevmatikami, saj je bilo šest avtomobilov opremljenih s pnevmatikami z oznako M+S.
Za daleč najbolj varčnega se je izkazal 1,5-litrski atmosferski štirivaljni bencinski motor v toyoti yaris, "šparovčki" so še polo, mazda2 in swift, največjo porabo smo namerili pri dacii sandero, med bolj potratnimi sta bila še corsa in C3.
Merili smo glasnost v potovalni kabini, tako na cesti, kot na poligonu varne vožnje pa smo preverjali dinamične značilnosti vozila, od vožnje slaloma, do nagibanja in zaviranja v sili. Osredotočili smo se na vzmetenje, podvozje, krmilni mehanizem in menjalnik. Najboljši občutek pri vožnji med stožci ponuja izredno vozna ford fiesta (tudi ročni menjalnik je najboljši pri fordu, prav tako zavore), kar ni bilo presenečenje, malenkost zadaj je suzuki swift, odličen z malim volanom je tudi peugeot 208. Sandero in C3 sta se izkazala za najmanj suverena (menjalnika sta najmanj natančna prav pri omenjeni dvojici), tudi ibiza je bila med razočaranji vožnje v slalomu.
Fiesta, ki se je izkazala za najbolj dinamičen avtomobil, je le za točko za "malim" swiftom zaostala v kategoriji blaženja in nagibanja karoserije. Najmanj hrupa smo v prostem teku motorja izmerili v mazdi2 in corsi, spet je na zadnjem mestu sandero, presenetljivo slabo se je izkazal tudi polo.
Yaris in C3 ne blestita pri preglednosti naprej in nazaj, zelo dobra glede okretnosti med parkiranjem pa sta swift in mazda2.
Pri izboru avtomobilov smo določili selekcijo glede velikosti vozila, cene in moči motorja. Če je bil standard v zadnjem PRIMA ocenjevanju, ko smo primerjali C SUV vozila, 1,6 ali 1,7-litrski turbodizelski motor in ročni menjalnik, je v B razredu kombilimuzin ponudba primerljivih bencinskih motorjev z ročnim menjalnikom izredno pestra. Standard postajajo trivaljni turbo motorji s prostornino od 0,9 litra do 1,2-litra, tri modele pa so poganjali atmosferski štirivaljni bencinski motorji, corso 1,4-litrski, toyoto in mazdo pa 1,5-litrski motor. Moč motorjev je bila med 60 kilovatov (82 KM) in 82 kilovatov moči (112 KM) pri toyoti yaris. Yaris je imel ob fiesti edini šeststopenjski ročni menjalnik, ostali vsi petstopenjskega.
Asistenčni sistemi
Sistemi za pomoč vozniku, pravimo jim tudi asistenčni sistemi, so področje, ki ga kupci vozil prepogosto zanemarjajo. Raje kot za varnost denar namenijo boljšemu audio sistemu ali večjim platiščem. Zato želimo s primerjalnim testom prodajalce spodbuditi, da je čim več varnostnih sistemov serijskih. Izkazalo se je namreč, da so razlike v B razredu kompaktnih avtomobilov zelo velike. Ocenjevali smo več segmentov od samodejnega zaviranja v sili, parkirnih pomočnikov, žarometov, radarskega tempomata, merilnikov, audio sistemih, povezljivosti ... Nekateri mali avtomobili so že na ravni vozil iz večjih in dražjih avtomobilskih razredov - taka primera sta polo, ki smo ga ocenili najbolje, in fiesta. Zelo dobro z aktivnimi varnostnimi pripomočki je opremljen tudi swift, kjer pa je veliko asistenčnih sistemov vezanih neposredno na izbiro osnovne opreme. Za vsemi sta z najnižjim skupnim izkupičkom točk dacia sandero in hyundai i20.
Predvsem pri aktivni varnosti je zelo očitno, da tempo diktirajo vsakoletne posodobitve Euro NCAP standardov, ki jim hočeš nočeš znamke morajo slediti. Radarski tempomat ponuja pet vozil (ibiza, fabia, polo, fiesta in swift), polna LED svetila so tudi že uveljavljena v tem razredu, saj jih ponujajo polo, swift, ibiza, clio in mazda2. Prav vsi avtomobili že poznajo (med doplačili) kamero za vzvratno vožnjo. Hvalevredno je danes nekaj povsem običajnega v tem razredu postal USB priključek, in to tak, da lahko na klasičnem kablu telefon pritrdimo na nosilec na steklu. Drugače pa je s sistemom za samodejno zaviranje v sili AEB, ki je serijsko od pri najnižje opreme dalje na voljo le pri polu in ibizi. Hyundai i20, dacia sandero in renault clio pa ga sploh še ne poznajo!
Polo ima največji serijski sredinski zaslon in najboljši vmesnik, veliko točk so prejeli še clio, ibiza, swift in fabia. Polotov ima lahko vgrajen koncernski Car Net sistem povezljivosti, kar je bilo odločilno, da je prejel največ - 34 točk od skupaj 39 možnih točk, čeprav je imela fiesta tudi kakšen asistenčni sistem, ki ga polo ne pozna. Povezljivost "v oblak" z bolj ali manj koristnimi funkcijami in aplikacijami sicer ponuja še nekaj konkurentov.
Nepresenetljivo glede na skromne zahteve njegovih kupcev je na repu skupnega točkovanja po asistenčnih sistemih dacia sandero, manj pričakovano pa hyundai i20, ki je na tem področju zelo skromen. Kljub temu sta oba avta lahko prav spodobna in konkurenčna na polju infotainmenta (zaslon in funkcije), Dacia konkretno ga je naredila cenovno zelo dostopnega. In da, sandero je eden redkih, ki ima dnevne LED luči serijske.
Cena in stroški lastništva
V kategoriji, ki je pri kupcih zelo občutljiva, smo naleteli na presenetljive rezultate in zelo velike razlike pri podobni opremi. Tokrat smo se lotili do sedaj najbolj obsežnega segmenta in poleg velikega števila modelov sta se pojavila še dva izziva. Prvi je, da so primerjani avtomobili v različnem delu produktnega cikla. Na eni strani so bili polo, ibiza, fiesta, swift, ki so povsem novi in prihajajo s sodobnejšimi paketi opreme, ko na primer govorimo o varnosti in povezljivosti, vmes modeli na sredini cikla (pred ali po prenovi), na drugi strani pa starejši modeli, ki so tik pred generacijskim preskokom. Za zadnje je značilno, da imajo širok nabor dodatkov, ki so pretežno povezani z videzom in udobjem uporabe.
V splošnem imajo praktično vse znamke na cenikih vstopne modele, ki stanejo nekje med 10 do 11 tisoč evrov, dejanske nakupne cene pa se gibljejo okoli 12 so 13 evrskih tisočakov, z izjemo najbolje opremljenih modelov, ki stanejo okrog 15 evrskih tisočakov.
V seštevek točk smo vključili primerljivo ceno vozila, stroške vzdrževanja do 75 tisoč kilometrov in stroške zavarovanja. Največ točk pri ceni je dobila opel corsa, tudi na račun popusta, ki je segel preko treh tisočakov, za ugoden nakup so se izkazali tudi sandero, C3 in 208. Najmanj točk je prejela fiesta, ki se je cenovno izkazala za drago.
Najbolj ugodno vzdrževanje lahko pričakujete pri cliu in swiftu, najmanj ugodna je toyota. Zavarovanje je najbolj ugodno pri sanderu.
Nedoločniki
To je kategorija, kjer smo ocenjevali zelo subjektivno. Faktor X je ocena, ali ima avto nekaj več kot drugi, kakšne so njegove posebnosti na cesti, se bomo čez leto ali dve še veselili v avto usesti samo zato, da bomo z njim uživali na poti na nedeljski izlet ali pa zgolj na poti do službe. Gledali smo tako na videz kot počutje v njem.
Suzuki swift, ford fiesta in mazda2 v tem pogledu izstopajo iz povprečja. Swift prepriča s celotnim paketom, od izgleda, počutja za volanom. Najbolje smo se počutili v fiesti, ki edina zaradi svoje zasnove notranjosti daje vtis, da sedimo v večjem avtomobilu. Poleg fieste, ki je za izgled dobila največ točk, sta z dizajnom v množici avtomobilov izstopala še citroën C3 in mazda2.
V prihodnjih dneh bomo objavili članke, kjer bomo podrobneje pojasnili posamezne segmente ocenjevanja in opisali posamezne segmente ocenjevanja. Objavili bomo lestvice porabe goriva, cene zavarovanj, podrobno bomo predstavili uporabnost in velikost vozil, poseben članek si bo zaslužila tudi asistenčna varnost.
dezurni@zurnal24.si
Renault clio NIKOLI res ni tako slab kot so ga potlačili na testu. Sicer renault kvaliteta ni bogvekaj, vendar clio …
Mal smešna primerjava... 50% razlika že v prostornini motorja, cenovno verjetno še več... to ni to.. primerja avto za 10 …
Pogrešam Hondo Jazz v testu.