PRIMA test: Izmerili smo porabo goriva 12 športnim terencem

Foto: PRIMA
Foto: PRIMA
Ena od meritev na PRIMA testu je tudi poraba goriva v praksi. Porabo goriva smo izmerili tudi križancem segmenta C-SUV. Kakšni so bili rezultati?
Oglej si celoten članek

Dvanajst kandidatov na testu smo zapeljali po točno določeni trasi, ki je vsebovala različne scenarije vožnje od avtoceste, do relacijske vožnje in dinamične vožnje po podeželju, do mestne vožnje.

PRIMA test PRIMA test: kateri je ta hip najboljši kompaktni SUV pri nas?

Foto: PRIMA PRIMA test C-SUV, november 2022 , razno

Kako se je v tem pogledu odrezalo dvanajst avtomobilov, ki smo jih tokrat preskusili na primerjalnem testu? Na hitro spomnimo, kateri avtomobili so to. Tokrat so se na testu pomerili alfa romeo tonale, citroën C5 aircross, cupra formentor, ford kuga, hyundai tucson, jeep compass, mazda CX-30, opel grandland, peugeot 3008, seat ateca, škoda karoq in volkswagen tiguan.

Skoraj 150 kilometrov dolga trasa, po kateri smo se zapeljali s križanci segmenta C-SUV je bila tokrat po razgibanosti precej podobna tisti, po kateri smo križance istega razreda zapeljali pred petimi leti. Razdelili smo jo na 79 kilometrov avtoceste, 25 kilometrov umirjene vožnje po regionalni cesti, 20 kilometrov dinamične vožnje po zavitih cestah in 25 kilometrov po cestah in ulicah v centru Ljubljane.

PRIMA test Primerjali smo 12 SUV-jev, kateri je najbolj družinski?

Foto: PRIMA PRIMA test C-SUV, november 2022 , citroën C5 aircross

Spremembe pod motornimi pokrovi

V zadnjih petih letih se je v dojemanju avtomobilskega sveta marsikaj spremenilo in to velja tudi za motorizacijo športnih terencev spodnjega srednjega razreda. Če je pred petimi leti večina kandidatov na testu imela dizelske motorje v kombinaciji z ročnimi menjalniki, so tokrat v vseh delovali bencinski motorji, večina menjalnikov pa je bila samodejna. Vendar pa se je izkazalo, da je razlika v porabi med najbolj varčnima oplom grandlandom X pred petimi leti in mazdo CX-30 na letošnjem testu kljub povečani masi avtomobilov, strožjim okoljskim predpisom in večjim kolesom znašala le dober liter goriva.

PRIMERJAVA 12 SUV-jev: Izmerili smo dejansko velikost zaslonov

In to kljub temu, da je bilo na testu pred petimi leti vreme razmeroma ugodno, letos pa je vsaj polovica vožnje potekala v deževnem vremenu, na cestah je bilo tudi veliko stoječe vode, ceste pa se do konca testa niso posušile. Poraba na testu je zato gotovo bila 10 do 15 odstotkov višja, kot pa bi bila, če bi bile ceste suhe. Negativno pa je na porabo gotovo vplival tudi zastoj na Zaloški cesti v Ljubljani, v katerem smo se kar dolgo premikali po polžje z veliko dodatnimi ustavljanji in speljevanji. Da bi zmanjšali napake zaradi različnih slogov vožnje posameznih voznikov, pa smo se med vožnjo večkrat zamenjali, tako da je vsak voznik lahko vozil vse avtomobile.

PRIMA TEST Razkrivamo razlike v porabi goriva primerljivih dizelskih karavanov

Kateri je najbolj varčen?

Za najbolj varčno se je izkazala mazda CX-30, ki je testno vožnjo prevozila s porabo 7,1 litra na sto kilometrov. Blago-hibridni pogon in sistem start-stop sta ji pomagala tudi k varčni vožnji v mestu, zelo dobro pa se je odrezala tudi na odseku z umirjeno vožnjo.

Foto: PRIMA PRIMA test C-SUV, november 2022 , mazda CX-30

Malce bolj žejna sta bila ford kuga in alfa romeo tonale, ki sta porabila 7,3 litra goriva na sto kilometrov. Kuga je blestela med zmerno vožnjo po podeželju in na avtocesti, tonale pa je dobro plat blagega hibrida pokazal na vseh odsekih, saj se je povsod uvrstil med najbolj varčne avtomobile. Manj kot osem litrov na sto kilometrov sta porabila tudi seat ateca in škoda karoq, 7,4 oziroma 7,7 litra na sto kilometrov, ostali avtomobili pa so povprečno porabili več kot osem litrov bencina na sto kilometrov.

To smo ugotovili Takšna je razlika med dejansko porabo goriva in podatki računalnika

Enako motorizirani opel grandland, peugeot 3008 in jeep compass so vsi porabili 8,2 litra bencina na sto kilometrov, prav tako enako motorizirana volkswagen tiguan in cupra formentor pa 8,3 oziroma 8,4 litra goriva na sto kilometrov, torej je bilo med njima nekaj razlike. Citroën C5 aircross se lahko svoji velikosti zahvali za drugo največjo porabo 8,5 litra na sto kilometrov, največ goriva pa je presenetljivo porabil skupni zmagovalec testa hyundai tucson, ki je za 100 kilometrov vožnje potreboval 8,6 litra bencina.

Foto: PRIMA PRIMA test C-SUV, november 2022 , razno

PRIMERJAVA Koliko goriva v resnici porabijo mestni terenci?

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 7

  • 16:35 21. December 2022.

    A ta čudesa sploh so SUV? Pomoje ne. Že moje Bosansko Motorno Vozilo X4 je "SUV za reveže" tole je …

  • 10:37 21. December 2022.

    Kia sportage 1.7 crdi 141 km avtomatik povprečna poraba 6.5.

  • mb
    10:37 21. December 2022.

    imam hyundai tucson. ne spravim več kot 7.8 ( mesto kratke razdalje ali pa AC 150km/h )

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.