Za takšnega bi lahko denimo označili mercedes-benz EQB, ki se gotovo uvršča med najbolj terenske električne SUV-je, prav tako pa tudi v določenih različicah med redkimi ponuja sedmero sedežev. Takšni so morda še tesla model X, Daimlerjev lastni prevoznik mercedes-benz EQV in Stellantisova ponudba električnih kombijev, potem pa se počasi konča.
Gotovo pa je Daimler pri tem eden redkih, ki sedem sedežev ponuja v avtomobilu, ki vsaj na videz vzbuja občutke, da bi lahko premagal tudi kakšno slabo vzdrževano gozdno cesto. Navsezadnje gre za električno različico mecredesa-benza GLB, ki je bil zasnovan kot večja in bolj groba ter terenski vožnji naklonjena alternativa mercedesu-benzu GLA, in ki tudi v notranjosti ponuja možnost sedmih sedežev.
Električni 4WD
In ki vsaj v primeru različice EQB 300, kakršen je bil testni avtomobil, razpolaga s štirikolesnim pogonom, ki ga zagotavljata dva elektromotorja, po eden na vsaki premi. Kljub temu smo lahko precej gotovi, da povprečni mercedes-benz EQB kljub štirikolesnemu pogonu ne bo prav velikokrat zapeljal na zelo slabe ceste, vsaj ne pogosteje od povprečne kombilimuzine, zato pa štirikolesni pogon poskrbi predvsem za ugodne pospeške in vozne lastnosti na asfaltiranih cestah.
Kljub temu, da avtomobil prazen tehta za dober cent več kot dve toni, ga elektromotorja s sistemsko močjo 168 kilovatov in navorom 390 njutonmetrov s pomočjo elektronike za nadzor koles do 100 kilometrov na uro pospešita v dobrih osmih sekundah. Morda se na papirju to ne zdi tako impresivno in seveda obstajajo električni avtomobili z veliko boljšimi pospeški, a v oglati kabini jih prav dobro občutite.
Predvsem pa v precej visoki kabini hitrost in maso avtomobila čutite, ko greste v ovinek. Avtomobil se sicer na napotke volana sprva odzove zelo ažurno in zelo natančno, potem pa ga premaga masa in dobite občutek težkega prednjega dela, ki sili iz ovinka. K malce negotovemu občutku a svoje doda tudi karoserija, ki se kljub nizkemu težišču zaradi težke baterije na dnu precej nagne. A to so zgolj občutki pri hitri vožnji. Mercedes-benz EQB je namreč predvsem prostoren in avtomobil , ki potnikom med normalnimi vožnjami z zmerno hitrostjo z razmeroma mehkim vzmetenjem zagotavlja precej udobja.
Skoraj tako prostoren kot dizelski
Potniška kabina je namreč enaka kot v mercedesu-benzu GLB, z manjšo izjemo. Ker so inženirji visokonapetostno baterijo vgradili pod zadnji del kabine, imajo potniki stopala zadaj malce više, kar pomeni, da so malo bolj pokrčena tudi njihova kolena To se odrazi predvsem med sedenjem na dolgih potovanjih. In tudi prtljažnik je z osnovnimi 495 litri za dobrih 100 litrov manjši kot ga ima mercedes-benz GLB.
Kljub temu je v njem precej prostorno in tisti, ki bo vanj nalagal prtljago, se bo moral vedno znova spomniti, da lahko avtomobil obremeni le s 480 kilogrami. Morda pa lahko marsikaj naloži še na prikolico, ki je zavirana lahko težka kar 1.800 kilogramov?
Štirje potniki bodo morda morali malce varčevati pri masi prtljage, se bodo pa zato lahko odpeljali kar daleč, preden bo prišel čas za daljšo malico zaradi polnjenja baterij. Baterija z bruto kapaciteto 79,8 in uporabno kapaciteto 66,5 kilovatne ure namreč v skladu s ciklusom WLTP zadostuje za 395 do 423 kilometrov vožnje. In pri tem je lahko voznik precej brezskrben, saj vsaj 300 kilometrov lahko tudi zares prevozi.
Vsaj takšen je bil občutek, ko sem se v vročih dneh prvega letošnjega vročinskega vala odpeljal v Maribor. Pravzaprav najprej v Slovensko Bistrico in ker sem moral na sestanek v Mariboru malce čakati, vmes še do Špitaliča pri Žički kartuziji in pod pobočji Boča do Ptujske gore od tam pa v Maribor. In seveda nazaj v Ljubljano. Ter ugotovil, da bi lahko vso pot opravil tudi brez dodatnega polnjenja baterije, čeprav sem si tega iz ljubega miru privoščil.
Električno upravljanje
Električno upravljanje je tudi edino, kar voznikov delovni prostor loči od delovnega prostora v mercedesu GLB ali nenazadnje vsakem drugem sodobnem mercedesu. Tudi ročica za nadzor vožnje je tam, kjer je sicer ročica samodejnega menjalnika, torej ob volanskem obroču, vse ostalo, tudi izbirnik voznih programov, pa ob drsni ploščici na sredinski konzoli. Obvolanski ročici pa omogočata nastavljanje rekuperacije.
Ki je lahko majhna, da imate občutek kot da bi vozili običajni avtomobil s termičnim motorjem, ali pa močna, ko je vožnja skoraj podobna vožnji z enim pedalom, torej zgolj s pedalom plina. A le skoraj, saj rekuperacija tik pred tem, ko bi se avtomobil ustavil, popusti in pritisniti morate zavorni pedal. Razen, če je vklopljen aktivni tempomat, ki avtomobil pred semaforjem ali v zastojih tudi ustavi in spelje. Žal pa se mi je delovanje sistema zdelo precej hektično, zato ga nisem uporabljal, z izjemo avtoceste, kjer deluje odlično in je vozniku zares v pomoč.
Iz napisanega torej lahko sklepamo, da je mercedes-benz EQB precej uporaben električni avtomobil , ki veliko dobrih stvari povzema po mercedesu-benzu GLB, od katerega se zunaj dejansko razlikuje le po malce zaobljenih linijah in elementih, ki mu močno izboljšajo aerodinamiko, kakršna je denimo polna maska. Ni sicer poceni, vendar pa za svojo ceno ponuja veliko tega, česar drugje še ni mogoče dobiti.
Mercedes-benz EQB 300 4matic
Motor: 2 x električni
Največja moč: 168 kW
Največji navor: 390 Nm
Zmogljivosti: 160 km/h, 8,0 sekunde od 0 do 100 km/h
Dimenzija (D x Š x V v mm): 4.684 x 1.834 x 1.667, medosna razdalja 2.829
Prtljažnik (l): 495-1.710
Baterija: li-ion, 79,8 kWh (neto 66,5 kWh)
Poraba: 18,1-19,4 kWh/100 km (kombinirani cikel WLTP), izpusti CO2: 0 g/km
Električni doseg (WLTP): 395-423 km
Po moje,da kupci kar kampirajo pred prodajalnami😂🤣
Manjka cena: 62.900 EUR
ja to je važno da pospeši kot raketa, ki gre na luno. komu to mar ? no komu ? in …