Ford je ranger raptorja v Evropi prvič predstavil avgusta 2018 in z njim na staro celino pripeljal evropeizirano izvedbo ameriškega športnega poltovornjaka forda raptorja, ki so ga pri Fordovi ameriški diviziji SVT zasnovali na osnovi poltovornjaka serije F. Vendar razen imena evropski raptor ni imel veliko skupnega z ameriškim in to velja tudi za njegovo novo generacijo, ki je seveda nastala na osnovi novega rangerja.
Velikanska sprememba glede na predhodnika se skriva predvsem pod motornim pokrovom. Če je rangerja raptorja do sedaj poganjal 2-litrski turbodizelski štirivaljnik, za pogon po novem skrbi 3-litrski motor V6 ecoboost, torej turbobencinski motor, pri katerem za povečevanje moči še vedno skrbita dva turbinska polnilnika.
Pri Fordu zagotavljajo, da se motor, ki so mu blok odlili iz grafitnega železa, ki je za tri četrtine močnejše od tradicionalnega litega železa, instantno odziva na ukaze voznika, opremili pa so ga tudi s sistemom za zmanjševanje turbo luknje, ki turbopolnilnika vrti še tri sekunde potem, ko je voznik spustil pedal za plin, da se po ponovnem pritisku na plin lahko moč hitreje spet vzpostavi.
Bencinski motor sicer v rangerju raptorju razvija manj moči kot denimo v explorerju ST, kjer je na voljo 400 'konjev', vendar še vedno razvije silovito moč 288 'konjev' in navor 491 njutonmetrov, kar je 75 'konjev' več in zgolj devet njutonmetrov manj kot v dosedanjem dizelskem raptorju. Moč se na cesto še vedno prenaša preko 10-stopenjskega samodejnega menjalnika.
Dave Burn, glavni inženir, odgovoren za razvoj rangerja raptorja, pravi, da novi motor prinaša drugačno dinamiko, ki bo zadovoljila tudi najbolj zagrizene navdušence nad športnimi zmogljivostmi. Dodaja, da pospeški in gole zmogljivostmi vsakomur na obraz pričarajo širok nasmeh. Novi motor naj bi rangerju raptorju zagotavljal športne zmogljivosti na vseh terenih, k boljšemu vtisu pa bo pripomogel tudi izpušni sistem s štirimi možnostmi nastavitev tvorbe zvoka: tihe, normalne, športne in v slogu »baja«.
Pri Fordu bodo sicer prišli nasproti tudi tistim, ki so še vedno naklonjeni turbodizelski motorjem, saj bo ranger raptor prihodnje leto na voljo tudi z motorjem, ki je poganjal dosedanjega rangerja raptorja.
Vse seveda ni le v motorju in tako kot njegov predhodnik se tudi novi ranger raptor ponaša s športno okrepljenim podvozjem. Rangerju raptorju so namreč namenili močnejša aluminijasta vodila obes, Wattova vodila na zadnji premi in predvsem 2,5-palčne Foxove blažilnike, ki so napolnjeni s teflonskim oljem, ki za 50 odstotkov zmanjša izgube zaradi trenja in za 25 odstotkov poveča sposobnost blaženja udarcev.
Temu dodajmo še stalni štirikolesni pogon z elektronskim reduktorjem in diferencialoma ona obeh premah, ki omogoča izbiro sedmero voznih načinov: normalnega, športnega, za spolzko podlago, za plezanje po skalah, za pesek, plezanje po blatu in koreninah ter »baja«. Ranger raptor je opremljen tudi s tempomatom za terensko vožnjo pri hitrostih do 32 kilometrov na uro.
V notranjosti izstopajo športni sedeži, ki naj bi se zgledovali po lovskih letalih, kabino pa dodatno popestrijo oranžni lepotni dodatki ter obvolanske prestavne ročice iz magnezija. Pred voznikom je 12,4-palčna digitalna armaturna plošča, ki jo dopolnjuje tudi 12-palčni vertikalni zaslon infozabavnega sistema SYNC4. Mišičasta zunanjost je osvetljena s polno led tehniko, celotni avtomobil pa počiva na serijskih 17-palčnih kolesih.
Google je plačal od 400 do 800 dolarjev za dnevno spletno delo od doma. Prvi mesec sem od Googla doma …
V časih energetske krize pa res rabimo take mrcine, ki služijo lastnikom predvsem kot podaljšek penisa.
Najprej me bo moral dohitet ;-)