Robert Lešnik je šef Mercedesovega zunanjega oblikovanja. Njegova pisarna je že od leta 2009 v Daimlerjevem glavnem štabu v Stuttgartu, kjer tudi živi. S slovenskim oblikovalcem avtomobilov, ki smo se pogovarjali o trenutni zdravstveni krizi, ki je povzročila gospodarsko krizo, ki jo na svoji koži še posebej občutijo avtomobilska podjetja. Proizvodnja avtomobilov stoji, vlade po svetu od proizvajalcev avtomobilov želijo pomoč pri izdelavi ključnih medicinskih pripomočkov za umetno predihavanje. Ali se bodo avtomobili po krizi pocenili in kaj pripravlja Mercedes pod oblikovalskim peresom Roberta Lešnika? Intervju.
Kako preživljate čas zadnji mesec dni, ko tudi v Nemčiji veljajo stroga pravila glede omejitev gibanja?
Večina pri Mercedes-Benzu nas dela iz domačih pisarn. Sicer je večina naše proizvodnje v tovarnah po svetu ustavljena, a v razvoju, oblikovalskem oddelku se dela naprej na projektih prihodnosti. Sam sem skoraj vsak dan v oblikovalskem studiu, vsaj za uro ali dve, da imam vpogled v to, kako napreduje delo na fizičnih glinenih modelih. Sicer pa večina sestankov poteka s pomočjo video konferenc.
Načeloma se stvari, ne le avtomobili, med krizo in nizkim povpraševanjem pocenijo, po krizi, ko ljudje ponovno začnejo trošiti in kupovati, ko povpraševanje naraste, pa se cene temu primerno povečajo. Robert Lešnik
Kako stroga pravila veljajo za gibanje in delo v Nemčiji in v Stuttgartu?
V deželi Baden-Württemberg gibanje ni tako strogo omejeno, kot pri naših sosedih na Bavarskem ali pa v Franciji. Kljub temu je druženje omejeno. Lahko se na primer videvamo z družinskimi člani in se gibamo skupaj s tistimi, s katerimi živimo skupaj. Na javnih mestih velja socialna distanca, in sicer se je treba držati 1,5 metra narazen. Velika večina Nemcev je, kar se tega tiče, zelo discipliniranih.
V tej izjemni zdravstveni situaciji imajo spet vlogo praktično edinega prevoznega sredstva avtomobili. Javni promet pri nas je ukinjen, tudi v mnogo mestih po svetu. Avto pa predstavlja varnost.
Avtomobil je vedno pomenil osebni transport. Gre praktično za neko vrsto osebne svobode in občutka, da te avto ščiti pred zunanjimi vplivi oziroma nevarnostmi. Enako je v času pandemije, ko je to prišlo še bolj do izraza.
Nemčija se zelo dobro bori s covid-19. Prebral sem, da naj bi bilo v Nemčiji 40.000 postelj na intenzivni negi in 30.000 respiratorjev (ventilatorjev). Pa vseeno, respiratorji so velika tema v povezavi z avto industrijo. Je res avtomobilska industrija rešitev za pomanjkanje respiratorjev?
Res je, da ima Nemčija enega boljših zdravstvenih sistemov. Ne verjamem pa, da je avtomobilska industrija rešitev za pomanjkanje respiratorjev. Predvsem so to naprave, ki jih nujno potrebujemo zdaj, v tem trenutku, ne šele čez pol leta. Najmanj toliko časa bi avtomobilska industrija potrebovala, da bi priredila proizvodnjo. Podobne ideje zvenijo pogosto precej nerealistično in včasih celo naivno.
Pri izdelavi respiratorjev, oziroma delov za respiratorje, se omenja predvsem 3D tisk. Daimler ima 3D tiskalnike. Kako zmogljivi so? Kako konkretno lahko pomagate pri Mercedesu?
3D-tiskalniki se pri nas, predvsem v razvoju, uporabljajo za prototipne dele in kompleksne, zahtevne oblike. V času, preden gre vozilo v serijsko proizvodnjo. Tudi pri nas v dizajnu jih uporabljamo za različne modele, predvsem za detajle. Za velikoserijsko proizvodnjo pa niso optimalna rešitev. In ravno takšno proizvodnjo potrebujemo v času pandemije. Je pa res, da lahko podjetja, kot je Mercedes-Benz, ki ima možnost in predvsem znanja ter izkušnje na področju kompleksnih komponent, drugim podjetjem, ki so aktivne na področju zdravstvene tehnike, s proizvodnjo določenih delov pomagajo. Tako recimo naša ekipa Formule ena v Angliji pomaga medicini s projektom Pitlane.
Sicer (trenutno) nizke cene nafte dejansko nimajo pozitivnega vpliva na nakup električnih avtomobilov, a menim, da je gledano dolgoročno pot jasno začrtana. Ne bi imelo smisla zdaj to pot obrniti. Robert Lešnik
Covid-19 bo imel velik vpliv tudi na prihodnost avtomobilskega posla. Avtomobilski saloni odpadajo drug za drugim. Menite, da bodo avtomobilski saloni sploh obstali? Kako vi gledate na vse to?
Letos so, oziroma bodo odpovedani ali prestavljeni praktično vsi avtomobilski saloni: Ženeva, New York, Chicago, Pariz, Detroit, Pariz … Za številne, predvsem za organizatorje, je to zelo radikalen korak, a dejansko edini pravilen. Kljub temu pri avtomobilskih znamkah najdemo poti in načine, kako predstaviti novosti. Zelo uspešen primer sta bili digitalni predstavitvi naših modelov GLA in razreda E. Verjetno bo podobnih predstavitev v prihodnosti še več. Verjetno se bo število obiskovalcev na avtomobilskih salonih zmanjšalo. Za koliko, bomo videli že prihodnje leto.
Ali menite, da se bodo avtomobili po krizi pocenili, ali zaradi velikih finančnih vložkov avto industrije, zahtevah po serijski vgradnji novih sistemov in tehnologij ni prostora za kaj takega?
Načeloma se stvari, ne le avtomobili, med krizo in nizkim povpraševanjem pocenijo, po krizi, ko ljudje ponovno začnejo trošiti in kupovati, ko povpraševanje naraste, pa se cene temu primerno povečajo. V času finančne krize leta 2009, je npr. vlada v Nemčiji ustvarila spodbude za nakup avtomobilov v t. i. obliki zamenjava »staro za novo«. Zelo možno bo, da bi se tudi zdaj uvedlo nekaj podobnega.
Ali boste morali pri Mercedesu zaradi pandemije v prihodnost zamakniti predstavitev kakšnega od novih modelov?
V aktualni situaciji ne bi imelo smisla javnosti predstavljati produktov kot so avtomobili. Že zato ne, ker jih potencialni kupci in ne morejo preizkusiti in doživeti izkušnje med vožnjo. Vsi upamo, da to stanje ne bo trajalo preveč časa in se bomo, vsaj postopoma, vrnili v normalno življenje. V vsakem primeru pa bodo gospodarske vsekakor katastrofalne.
Kako gledate na okrevanje trga na Kitajskem, ki spet raste. Se bo podobno zgodilo v Evropi in v ZDA? Kakšno je vaše osebno mnenje?
Na srečo se življenje vsaj na Kitajskem in v Južni Koreji počasi normalizira. To ima seveda vpliv na znamko Mercedes-Benz in proizvodnjo avtomobilov ter seveda prodajo naših avtomobilov. Oboje se je v rekordnem času vrnilo na raven pred krizo. Vendar pa menim, da je to možno le na Kitajskem. Verjetno bo ta proces na drugih trgih trajal dlje. A pomembno je, da se proces vsaj začne.
S čim se trenutno ukvarjate? Opazil sem »skice« atraktivnega električnega športnika AMG-EQS.
Kljub krizi je pomembno, da se delo na projektih prihodnosti nadaljuje. Glede na to, da je prihodnost pri Mercedes-Benzu električna, so seveda (tudi) tovrstni projekti na risalnih deskah. Eden od najbolj zanimivih, tudi zame osebno, je definitivno model, ki ga omenjate, EQS. Revolucionaren avto z revolucionarnim konceptom in obliko.
Mogoče zveni neverjetno, a mi smo mnenja, da je v razredu kompaktnih avtomobilov dejansko še prostor za nove ideje. Kljub temu, da imamo v tem razredu trenutno kar osem modelov (in še dva bomo predstavili kmalu), razmišljamo, kako bi bil videti naš portfolio prihodnosti. Robert Lešnik
So vam električni avtomobili že zlezli pod kožo? Je to nov izziv za avtomobilske oblikovalce, veter v jadra za prihodnost?
Električni avtomobili in njihova popolnoma drugačna razporeditev tehničnih komponent, pomenijo za proizvajalce avtomobilov predvsem nove možnosti, tudi v oblikovanju. Za nas oblikovalce bi rekel, celo več svobode.
Ali menite, da so električni avtomobili dobili tak zalet, da jih ne bo ustavila niti pandemija? Po drugi strani so se cene goriv spustile na raven iz leta 2007/2008. Je to lahko ovira za preboj električnih avtomobilov na ceste?
V času krize imajo vsi enake težave. V primeru pandemije so težave celo globalne. Poleg tega je avtomobilska industrija v procesu preobrazbe, torej na poti v električno prihodnost. Tudi avtonomna vožnja in v določenih, predvsem urbanih okoljih, deljenje avtomobilov in digitalizacija le-teh, sta del te prihodnosti. Okoljevarstveni problemi ostajajo. Sicer (trenutno) nizke cene nafte dejansko nimajo pozitivnega vpliva na nakup električnih avtomobilov, a menim, da je gledano dolgoročno pot jasno začrtana. Ne bi imelo smisla zdaj to pot obrniti.
Verjetno boste premijski proizvajalci manj prizadeti v tej zdravstveni in gospodarski krizi? Pa vseeno. Mercedes je velik uspeh doživel v razredu kompaktnih avtomobilov, ki so cenovno najbolj ugodni. Je ostal še prostor za nove modele v kompaktnem razredu?
Mogoče zveni neverjetno, a mi smo mnenja, da je v razredu kompaktnih avtomobilov dejansko še prostor za nove ideje. Kljub temu, da imamo v tem razredu trenutno kar osem modelov (in še dva bomo predstavili kmalu), razmišljamo, kako bi bil videti naš portfolio prihodnosti. Ni nujno, da bo vsak model dobil naslednika. Okusi in predvsem trgi se spreminjajo in temu se moramo, kot globalni igralec, stalno prilagajati.
Mi lahko za konec morda izdate kakšno novost, nekaj novega, na čemer intenzivno delate vi in vaše ekipe. Nekaj, o čemer še nismo slišali?
Delamo na produktih, s katerimi nameravamo tudi v prihodnosti ostati na prvem mestu in postati najbolj popularna premijska avtomobilska znamka.
www.MooXi.net - spletna stran za zmenke za odrasle, ki želijo najti partnerja za seks
Robert Lešnik je pljunil v skledo akademski kasti,ki si deli dodatek za pripravljenost ! Jaz jim pljunem v obraz,če jih …
Google zdaj plačujee od 17000 do 22000 dolarjev na mesec za delo preko spleta od doma. Temu poslu sem se …