Naloga katalizatorja v avtomobilu pretvarja škodljive izpušne pline, ki nastajajo v motorjih z notranjim zgorevanjem, v manj škodljive pline. Katalizator sestavljajo številne kovinske ali keramične celice, na katere nanesejo tanek sloj žlahtnih kovin, kot je platina, vgrajen pa je v neposredni bližini motorja. Trend v avtomobilski industriji je, da je vse manjše in lažje, enako velja za katalizator.
Lexus LC500h, športni kupe Toyotine luksuzne znamke, bo prvi avtomobil, v katerega bodo vgrajevali novi katalizator razvit skupaj s podjetje Denso. Pri Toyoti so objavili, da je za 20 odstotkov manjši, a nič manj učinkovit.
Tudi v toyote
Po omenjenem lexusu LC500h ga bodo začeli vgrajevati tudi v druge modele znamke Leyus in tudi Toyotine modele. Poleg vpliva na izpušne pline bo imel izum vpliv tudi na trg žlahtnih kovin. Kar tretjino svetovne zaloge platine porabijo za proizvodnjo vozil, proizvajalci avtomobilov pa so največji kupci paladija. To naj bi bil znak lastnikom za prodajo te redke in žlahtne srebrnkasto-bele prehodne kovine iz platinaste skupine, piše BussinesInsider.
Ugiba se ali bo Toyota katalizator prodajala tudi drugim proizvajalcem avtomobilov, saj naj bi imel pravice za, to Denso. Denso je sicer četrti največji svetovni proizvajalec avtomobilskih delov, Toyota pa je njegov 25-odstotni lastnik. Podjetje nekaj več kot 40 odstotkov prihodkov ustvari s podajo delov Toyoti.