V torek smo pisali o tem, da je francoski premier Manuel Valls najavil slabe čase za dizelske avtomobile. Leta 2015 bodo zvišali trošarine na dizelsko gorivo in postopoma, z različnimi oblikami, vzpodbujala nakup avtomobilov na plin in druge energente.
V francoskih avtomobilskih velikanih Renaultu, Citroënu in Peugeotu so "skočili na noge" in v en glas dejali, da bo to prizadelo njihovo konkurenčnost.
"Dizel je ključna tehnologija za zmanjševanje toplogrednih plinov in boj proti podnebnim spremembam. Ta davčni ukrep bo Francijo, v primerjavi z Nemčijo, postavil v slabši položaj," se je na novico odzvala predstavnica za stike z javnostjo pri PSA (Peugeot-Citroën).
Politiki obrnili ploščo
Francija je desetletja vzpodbujala razvoj in proizvodnjo dizelskih avtomobilov. Ljudi so nagovarjali k nakupu dizelskih vozil zaradi nižje porabe in ugodnih davkov. Politiki so zdaj obrnili ploščo, tudi zaradi velikih pritiskov "zelenih" aktivistov, ki opozarjajo, da trdi sajasti delci škodujejo kakovosti zraka v mestih in so vzrok za zdravstvene težave, trdijo pri Renaultu.
PSA in Renault tudi trdita, da višji davki ne bodo vplivali na izboljšanje kakovosti zraka. Kritični so, ker vlada v isti koš meče stare "umazane" dizelske agregate in nove, moderne agregate, ki so po protokolu Euro6 veliko bolj čisti, z občutno nižjimi škodljivimi izpusti.
Francoska vlada je najavila, da bo za dva centa na liter dvignila trošarine na dizelsko gorivo, kar bo v državno blagajno leta 2015 navrglo za 870 milijonov evrov denarja. Kar 80 odstotkov vozil v Franciji sicer poganjajo dizelski agregati.
Opažam, da imajo Francozi med koalicijskimi politiki enak gnoj, kot ga imamo v Sloveniji.
Najlažje si je izmislit nov davek, če ne druga, kot davek na podihan zrak, ki se zaračuna kar pavšalno, da …
filanje žepov in nič drugega