Evropska unija pri proizvodnji baterij zaostaja za svetovnimi tekmicami, predvsem Kitajsko, je v te dni objavljenem poročilu zapisalo Evropsko računsko sodišče. Ob tem revizorji opozarjajo, da bo morala morda celo preložiti uvedbo prepovedi prodaje vozil z motorji z notranjim zgorevanjem, trenutno predvideno za leto 2035.
Kot so sporočili z Evropskega računskega sodišča, naj bi bilo do leta 2030 na evropskih cestah približno 30 milijonov vozil brez izpustov. Skoraj vsa nova vozila, registrirana od leta 2035 naprej, pa naj bi imela le baterijski pogon.
Vendar pa v trenutni strategiji EU ni ocenjena zmogljivost njene industrije baterij za zadovoljitev tega povpraševanja. Prav tako unija ni količinsko in časovno določila ciljnih vrednosti za proizvodnjo baterij, opozarjajo revizorji EU.
Revizorji opozarjajo na dva možna črna scenarija, če EU ne bi dosegla načrtovane proizvodnje baterij. Prvi je, da bi bila prisiljena odložiti prepoved prodaje novih vozil z motorjem z notranjim zgorevanjem, ki jo sedaj načrtuje za leto 2035, in tako ne bi izpolnila ciljev glede ogljične nevtralnosti.
Drugi scenarij pa je, da bi za dosego tega cilja morala uvažati veliko baterij in električnih vozil iz tretjih držav. To bi škodilo njeni avtomobilski industriji in v njej zaposleni delovni sili.
V pesti bi nas lahko imele države, kot so Gabon in Kongo ...
Zmogljivosti EU za proizvodnjo baterij se sicer razvijajo zelo hitro. Med letoma 2020 in 2030 bi se lahko povečala s 44 gigavatnih ur na 1200 gigavatnih ur.
Vendar pa bi se ta rast lahko upočasnila zaradi geopolitičnih in gospodarskih dejavnikov. Med drugim bi lahko proizvajalci baterij proizvodnjo zaradi ugodnejših pogojev in subvencij preselili iz EU v druge regije, predvsem ZDA, opozarjajo.
Poleg tega je EU močno odvisna od uvoza surovin, predvsem iz nekaj držav, s katerimi nima trgovinskih sporazumov. 87 odstotkov surovega litija uvozi iz Avstralije, 80 odstotkov mangana iz Južne Afrike in Gabona, 68 odstotkov surovega kobalta iz DR Kongo in 40 odstotkov surovega naravnega grafita s Kitajske.
Imamo lastne rude, a pot do njih težavna
Evropa ima sicer več rezerv rud, vendar od njihovega odkritja do začetka izkopavanja traja vsaj od 12 do 16 let, zaradi česar se ni mogoče hitro odzvati na povečanje povpraševanja. V skladu s sedanjimi pogodbami je pri proizvodnji baterij oskrba s surovinami običajno zagotovljena le za dve ali tri leta vnaprej.
Težava je tudi rast cen teh surovin in energije, kar je še eden od dejavnikov, ki bi lahko ogrozili konkurenčnost proizvodnje baterij v EU.
Glejte...zelo preprosto..do takrat nebo vec EU in teh omejitev posledično (mozno tud nas ne)...ce pa slucajno bo in bo obveljalo …
E avto se naj dela še naprej,kdor ga hoče ga bo kupil oz. kar boš hotel,ne pa prepoved pa ne …
ma dejte no mir mlečne zobci, pred 40 leti so ugotovili da je nafte samo še za 100 let. 40 …