Francoske oblasti so izdale prepoved registracije dobro prodajanih modelov, kot sta razreda A in B, in tudi modela SL. "Pojasnil, zakaj se je to zgodilo, čeprav so Mercedesu podaljšali licenco za prodajo, ki avtomatično velja za vso EU, s francoske strani nismo dobili," je dejal predstavnik Daimlerja.
Vzrok je prepovedan plin
Neimenovani uradnik Evropske unije (EU), ki je s to problematiko seznanjen, je za Reuters, ki je prvi objavil novico, dejal, da je Francija blokirala prodajo, ker so klimatske naprave v teh avtomobilih polnjene s plinom, ki je v EU prepovedan.
Francosko ministrstvo za promet je ta teden o svojih ukrepih obvestilo Evropsko komisijo, ki bo o podrobnostih razpravljala na naslednji seji odbora v sredini julija. Medtem pa se Mercedes že pogaja s francoskimi oblastmi o prekinitvi blokade za registracijo omenjenih modelov.
Vnetljiv plin v klimah zanetil spor
Naj spomnimo, zaradi spora glede sredstva za klimatske naprave Daimlerju grozi prepoved prodaje vseh novih modelov, tudi v Sloveniji. Daimler trdi, da je novo sredstvo, ki ima blagoslov EU, lahko precej nevarnejše za ljudi od prejšnjega.
Od 1. januarja letos pa je za Bruselj situacija jasna: hladilno sredstvo s kodno oznako HFC-134a se v na novo homologiranih osebnih in lahkih dostavnih vozilih ne sme več uporabljati, saj zaradi vsebnosti fluora ne zadosti več zaostrenim pravilom o toplogrednem obremenjevanju okolja. Sprva bi morala prepoved veljati že od januarja 2011, a so v Bruslju nekoliko popustili in rok podaljšali za dve leti, ker avtomobilska industrija takrat še ni imela na voljo dovoljšnih proizvodnih zmogljivosti za sredstvo HFO-1234yf, ki se je izkazalo kot najboljše nadomestilo za HFC-134a.
Na testih avtomobili goreli
A septembra lani je Daimler objavil šokantno poročilo, po katerem je novo sredstvo morda prijaznejše do narave, ne pa nujno do voznikov. Na njihovih testih, ki naj bi simulirali mogoče resnične nesreče, se je namreč 10 od 14 avtomobilov vžgalo, potem ko je HFO-1234yf iz pretrgane napeljave prišel v stik z vročimi deli avtomobila. Prav tako se pri gorenju tega sredstva sproščajo zelo toksične snovi, zato je gigant, takrat še z jasno podporo drugih nemških proizvajalcev, napovedal, da bo staro sredstvo uporabljal še naprej vse do varnejše rešitve. Po mnenju številnih je namreč hladilno sredstvo prihodnosti čisti ogljikov dioksid, a bi potrebovali nekaj dodatnega časa za iznajdbo ustrezne tehnološke rešitve za njegovo uporabo v avtomobilih.