Švedski Koenigsegg melje dalje. Proizvajalec ultrabutičnih in ultrahitrih avtov je za švicarski avtosalon pripravljal veliko presenečenje, ki pa ga je skvaril koronavirus.
A ekipa se je tudi tokrat znašla po svoje in pripravila video-tiskovno konferenco kar na praznem prizorišču avtosalona.
Na njej so predstavili model gemera, svojega prvega štirisedežnika v 25-letni zgodovini. Zaradi moči je hitrejši od marsikaterega superšportnega dvoseda, ima pa še polno zanimivih tehnoloških rešitev.
Brzovlak za štiri potnike
Gemera ima medosno razdaljo kar tri metre, zato je v notranjosti dovolj prostora za štiri potnike. Čaka jih visokokakovostno in seveda športno navdahnjena notranjost. Vsi potniki imajo na voljo plejado USB priključkov, prednje in zadnje brezžične polnilce, wifi omrežje, Apple CarPlay, internet in audio sistem z 11 zvočniki, štiri bralne lučke, triconsko klimatsko napravo ... Na vsakega potnika prideta dve držali za pijačo, tu so še notranje in zunanje kamere.
Vstopanje v avto poteka prek velikanskih "škarjastih" vrat z odpiranjem navzgor.
Za naziv "mega-GT" poskrbi pogon. Osrednji člen je "majceni" 2,0-litrski trivaljnik, ki zmore z dvojnim turbopuhalom kar 440 kW (600 KM). Motor je zaradi svoje lahke in zelo trajnostne zasnove neprimerljiv s katerimkoli drugim motorjem z notranjim zgorevanjem, pravijo pri znamki. Vanj namreč lahko vlijejo številna goriva, od etanola do metanola ter njihovih mešanic. V "najslabšem" tudi bencin. Pri znamki so ga poimenovali TFG - Tiny Friendly Giant (Mali prijazni velikan).
Poleg klasičnega motorja avto poganjajo še trije elektromotorji. Dva sta zadolžena vsak za svoje zadnje kolo, eden pa je nameščen ob glavno pogonsko gred. Vsi trije lahko brez emisij avto poganjajo vse do hitrosti 300 km/h, v bateriji pa je zaloge do 50 kilometrov brezemisijske vožnje.
Skupna moč vseh štirih motorjev je kar 1,27 megavata (1.700 KM), kar obljublja izjemne zmogljivosti. In res, avto lahko od 0 do 100 km/h pospeši v mižiku 1,9 sekunde, najvišja hitrost je omejena na 400 km/h, kar so podatki, ki so bili doslej rezervirani le za najbolj specializirane superšportne dvosede.
Poskrbeli so za stabilnost pri tako visokih hitrostih, zato je na gemari polno aerodinamičnih rešitev, ima štirikolesni volan in zelo širok kolotek. Za varnost poleg vseh sistemov skrbi školjka iz karbona.
Naredili bodo 300 gemar, vsaka bo stala okoli milijon evrov pred obdavčitvami.
Zanimivo bi bil Koenigseggov avto oproščen slovenskega davka na luksuz, saj njegov bencinski motor ne presega treh litrov prostornine.
Jesko absolut bo najhitrejši. Kadarkoli.
Koenigsegg je hkrati napovedal tudi posebno serijo svojega lanskoletnega modela jesko, naslednika slovite agere. Precej predelanemu in aerodinamično dopolnjenemu avtu z veljavno homologacijo za cestno vožnjo je ime jesko absolut.
Ime ni naključno, saj bo to po besedah šefa Christiana to najhitrejši avto, ki ga je oziroma bo Koenigesegg kadarkoli naredil. Povedano drugače, njegove hitrosti ne bodo skušali nikoli več prekositi.
In kakšna je ta hitrost? Za zdaj nočejo povedati, saj testa v živo še ni bilo. A matematične in druge simulacije kažejo, da bo "neverjetno hiter". 500 km/h?
dezurni@zurnal24.si