Predstavljen brez dvoma najbolj kul družinski avto leta!

Foto: Koenigsegg Koenigsegg gemera Foto: Koenigsegg Koenigsegg gemera Foto: Koenigsegg Koenigsegg gemera Foto: Koenigsegg Koenigsegg gemera Foto: Koenigsegg Koenigsegg gemera Foto: Koenigsegg Koenigsegg gemera Foto: Koenigsegg Koenigsegg gemera Foto: Koenigsegg Koenigsegg gemera Foto: Koenigsegg Koenigsegg gemera Foto: Koenigsegg Koenigsegg gemera Foto: Koenigsegg Koenigsegg gemera Foto: Koenigsegg Koenigsegg gemera Foto: Koenigsegg Koenigsegg gemera Foto: Koenigsegg Koenigsegg gemera Foto: Koenigsegg Koenigsegg gemera Foto: Koenigsegg Koenigsegg gemera Foto: Koenigsegg Koenigsegg gemera Foto: Koenigsegg Koenigsegg gemera
Christian Koenigsegg je z ekipo na praznem prizorišču avtosalona v Ženevi predstavil prvi "mega-GT" avto na svetu. In hkrati napovedal, da ne bo nikoli več naredil hitrejšega avta.
Oglej si celoten članek

Švedski Koenigsegg melje dalje. Proizvajalec ultrabutičnih in ultrahitrih avtov je za švicarski avtosalon pripravljal veliko presenečenje, ki pa ga je skvaril koronavirus. 

A ekipa se je tudi tokrat znašla po svoje in pripravila video-tiskovno konferenco kar na praznem prizorišču avtosalona. 

Na njej so predstavili model gemera, svojega prvega štirisedežnika v 25-letni zgodovini. Zaradi moči je hitrejši od marsikaterega superšportnega dvoseda, ima pa še polno zanimivih tehnoloških rešitev. 

Foto: Koenigsegg Koenigsegg gemera

Brzovlak za štiri potnike

Gemera ima medosno razdaljo kar tri metre, zato je v notranjosti dovolj prostora za štiri potnike. Čaka jih visokokakovostno in seveda športno navdahnjena notranjost. Vsi potniki imajo na voljo plejado USB priključkov, prednje in zadnje brezžične polnilce, wifi omrežje, Apple CarPlay, internet in audio sistem z 11 zvočniki, štiri bralne lučke, triconsko klimatsko napravo ... Na vsakega potnika prideta dve držali za pijačo, tu so še notranje in zunanje kamere. 

Foto: Koenigsegg Koenigsegg gemera

Foto: Koenigsegg Koenigsegg gemera

Vstopanje v avto poteka prek velikanskih "škarjastih" vrat z odpiranjem navzgor. 

Za naziv "mega-GT" poskrbi pogon. Osrednji člen je "majceni" 2,0-litrski trivaljnik, ki zmore z dvojnim turbopuhalom kar 440 kW (600 KM). Motor je zaradi svoje lahke in zelo trajnostne zasnove neprimerljiv s katerimkoli drugim motorjem z notranjim zgorevanjem, pravijo pri znamki. Vanj namreč lahko vlijejo številna goriva, od etanola do metanola ter njihovih mešanic. V "najslabšem" tudi bencin. Pri znamki so ga poimenovali TFG - Tiny Friendly Giant (Mali prijazni velikan).

Poleg klasičnega motorja avto poganjajo še trije elektromotorji. Dva sta zadolžena vsak za svoje zadnje kolo, eden pa je nameščen ob glavno pogonsko gred. Vsi trije lahko brez emisij avto poganjajo vse do hitrosti 300 km/h, v bateriji pa je zaloge do 50 kilometrov brezemisijske vožnje. 

Foto: Koenigsegg Koenigsegg gemera

Skupna moč vseh štirih motorjev je kar 1,27 megavata (1.700 KM), kar obljublja izjemne zmogljivosti. In res, avto lahko od 0 do 100 km/h pospeši v mižiku 1,9 sekunde, najvišja hitrost je omejena na 400 km/h, kar so podatki, ki so bili doslej rezervirani le za najbolj specializirane superšportne dvosede.

Poskrbeli so za stabilnost pri tako visokih hitrostih, zato je na gemari polno aerodinamičnih rešitev, ima štirikolesni volan in zelo širok kolotek. Za varnost poleg vseh sistemov skrbi školjka iz karbona.

Foto: Koenigsegg Koenigsegg gemera Foto: Koenigsegg Koenigsegg gemera

Naredili bodo 300 gemar, vsaka bo stala okoli milijon evrov pred obdavčitvami.

Zanimivo bi bil Koenigseggov avto oproščen slovenskega davka na luksuz, saj njegov bencinski motor ne presega treh litrov prostornine. 

Jesko absolut bo najhitrejši. Kadarkoli.

Koenigsegg je hkrati napovedal tudi posebno serijo svojega lanskoletnega modela jesko, naslednika slovite agere. Precej predelanemu in aerodinamično dopolnjenemu avtu z veljavno homologacijo za cestno vožnjo je ime jesko absolut.

Ime ni naključno, saj bo to po besedah šefa Christiana to najhitrejši avto, ki ga je oziroma bo Koenigesegg kadarkoli naredil. Povedano drugače, njegove hitrosti ne bodo skušali nikoli več prekositi. 

Foto: Koenigsegg Koenigsegg jesko

In kakšna je ta hitrost? Za zdaj nočejo povedati, saj testa v živo še ni bilo. A matematične in druge simulacije kažejo, da bo "neverjetno hiter". 500 km/h?

dezurni@zurnal24.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.