Sekcija za osebna motorna vozila pri Trgovinski zbornici Slovenije je na svojem rednem letnem zboru izbirala novo vodstvo in potrdila opravljene aktivnosti v letu 2019 ter sprejela Program dela ter finančni načrt za leto 2020.
Veliki izzivi v turbolentnem letu
Sekcija se bo pod novim vodstvom, enoletno predsedovanje prevzema Peter Verčič (direktor Magyar Suzuki Zrt. Podružnica v Sloveniji) podpredsednika sekcije pa sta dosedanji Damijan Vuk (direktor Avto Triglava d.o.o) in novi član predsedstva Rasto Oderlap (direktor Autocommerce d.o.o), zavzemala pripravljala mesečno podatke o prodaji vozil in uradno statistiko, aktivno sodelovala z zakonodajno vejo oblasti, spremljala zakonodajo na področju davkov, ki je povezana z avtomobilsko dejavnostjo in sodelovala z evropskim združenjem avtomobilskih proizvajalcev ACEA. V letošnjem, za politiko turbolentnem letu, bo sekcija skušala v sodelovanju z državnimi institucijami in s svojimi delovnimi skupinami reševati obsežno problematiko na številnih področjih.
Boj proti diskriminaciji dizelskih vozil
Med pomembnejšimi nalogami bo usklajevanje predloga novega davka na motorna vozila (DMV), ki ga je pripravil Furs in je do 14. februarja v obravnavi. Kot smo v preteklih tednih že pisali, se pri sekciji ne strinjajo z diskriminacijo čistih dizelskih motorjev, zato bodo vztrajali pri izenačitvi bencina in dizla za nove avte (EURO 6d), ne strinjajo se z obdavčitvijo električnih vozil s pojasnilom, da nikjer v primerljivih državah ti niso obdavčeni, zahtevali pa bodo tudi obljubljeno proračunsko nevtralnost (skupna višina davka mora ostati približno enaka kot pred predlogom za novi DMV, ki zdaj predvideva za 18 milijonov evrov novih prilivov od davkov v proračun). Na Sekciji so še zapisali, da bodo pripombe podprli tudi pri sekcija pooblaščenih trgovcev in serviserjev pri GZS ter Leasing področje pri Združenje bank Slovenije.
Spremembe v oglaševanju vozil
Med pomembnimi nalogami bo tudi ureditev oglaševanja avtomobilov glede na okoljsko politiko. Predlog je, da bi se pri oglaševanju omejili na najnujnejše informacije. To so emisije CO2 in poraba, ker jih zahteva evropska direktiva, črtale pa bi se neobvezne klavzule in večina ostalih neobveznih emisij. Pri tem bi bilo v oglasih manj, po mnenju sekcije, nepotrebne teksta, 20 % oglasne površine bi se spremenilo na 10 %, pri čemer bi klavzule nadomestili z logotipom mojzrak in navedbo spletne strani mojzrak.si. Predlagatelji so prepričani, da bi s tem omogočili, da bodo okoljske informacije dobro vidne (ker bo manj besedila), za dodatne informacije in druga onesnaževala zunanjega zraka pa bodo potrošniki usmerjeni na kompetentno spletno stran, kjer bodo poleg golih številk dobili še vsa dodatna pojasnila, potrebna za njihovo interpretacijo.
Predlog zajema tudi televizijske oglase, kjer bi oglas poleg emisij CO2 in porabe (v velikosti črk podnapisov) prav tako vseboval logotip moj zrak in naslov te spletne strani. "Za gospodarstvo je izredno pomembno, da se logotip in informacije prikazujejo samo določen čas med trajanjem oglasa in ne po oglasu, saj vsaka sekunda televizijskega oglasa stane," so prepričani v sekciji.
Primer oglasa - sedaj
Primera oglasa - predlog
Na sekciji se bodo posvetili še drugim temam, kot so siva ekonomija pri nadzoru avto - odpadov in centrov za razgradnjo izrabljenih vozil, subvencijam za električna vozila, ki morajo biti v skladu z načrti Slovenije na področju elektrifikacije, garancijami vozil, pripravi nove zakonodaje, ki je povezana z avtomobilsko industrijo in s Trgovinsko zbornico Slovenije, kot matično organizacijo, spremljanje zakonodaje na področju davkov, ki so povezani z avtomobilsko dejavnostjo ...
predvsem pa, ko je na sliki avto in piše cena OD..., napisite se, koliko stane prikazan. Americani morajo to ze …
Odje8ite že s to narejeno ekologijo. Letal in ladij pa živ krst ne omenja, svinjajo pa 1000x bolj. FaKoF