Prodajalci avtomobilov že dalj časa opozarjajo na nujno sprejetje novega zakona o obdavčitvi motornih vozil. Težava je, da se je že pred časom spremenil način merjenja ogljikovega dioksida.
Zdaj se merijo emisije po novem postopku WLTP, ki je bolj realen, rezultati so podobni emisijam ob dejanski uporabi vozila. To pomeni, da so emisije ogljikovega dioksida za od 20 do 25 odstotkov višje kot po prejšnjem protokolu NEDC. Trenutno še obračunavamo DMV po starih NEDC vrednostih, zato se to ne pozna pri obdavčitvi. Težava je, da s 1. 1. 2021 teh preračunov ne bo več, uradne vrednosti bodo le še po WLTP. Če ne bi prišlo do spremembe DMV, ki so ga šele kot predlog v začetku januarja predstavili pri Ministrstvu za finance in mora iti še v obravnavo, bi prišlo v kombinaciji starega zakona in novih, višjih vrednosti po WLTP do zelo velike podražitve vozil. Zaradi velike progresivnosti v obdavčitvi bi se davki povečali tudi za trikrat, s tem pa bo zrasla tudi cena novih vozil.
Slavko Ažman, vodja delovne skupine za davke pri Sekciji za osebna motorna vozila, je že konec leta 2019 v pogovoru za zurnal24.si opozoril, da se s sprejetjem novega DMV mudi, saj gre za spremembo načina obračunavanja. "Ni prišlo samo do spremembe lestvice, ampak formule, kako se bo po novem izračunal znesek DMV. Ta ni več vezan na vrednost vozila, ampak na okoljske dejavnike in deloma tudi na moč motorja. To je relativno velika sprememba, ki bo zahtevala posege v programsko opremo tako na strani uvoznikov kot na strani davčne uprave. Skrajni čas pa je, da se začne razprava okoli novega zakona, saj zmanjkuje časa. Zakon bi moral biti sprejet najkasneje septembra letos," je opozoril, pri čemer imajo v Sekciji na predlog Fursa številne pripombe na zdajšnji predlog, ki bi s predčasnimi volitvami najverjetneje zastal ali padel v vodo. To pa bi pomenilo velik skok obdavčitve vozil z začetkom leta 2021. Ažman je v pogovoru za zurnal24.si ocenil, da bi se tudi mestni avtomobili utegnili podražiti za nekaj sto evrov.
"Možnosti za pravočasno sprejetje novega zakona so se z odstopom vlade seveda močno zmanjšale, glede na pomembnost tematike pa vseeno upamo, da bomo čim prej prišli do prenove zakona. Večkratnega povečanja obdavčitve avtomobilov si res nihče ne želi, zato verjamemo, da se bo tudi naslednja vlada prioritetno posvetila temu zakonu," je po zadnjih dogodkih prepričan Ažman, ki še pravi, da javna razprava o predlogu zakon uradno še poteka, zato bodo vsekakor v okviru javne razprave v predvidenem roku pripravili predloge za dopolnitev oziroma popravke. "Opozorili bomo predvsem na davčno nevtralnost. Predlagali bomo tudi, da se izenači obdavčitev najnovejših bencinskih in dizelskih vozil in da se ne obdavčijo električna vozila."
Za mnenje smo prosili tudi našo krovno organizacijo AMZS, kjer pa menijo, da odstop predsednika vlade še ne pomeni nujno tudi predčasnih volitev, saj bodo po tem, ko bodo poslanci državnega zbora seznanili z odstopom predsednika vlade Marjana Šarca, začeli teči formalni roki za morebitno sestavo nove koalicije. Zapisali so še, da je v tej fazi preuranjeno napovedovati, za koliko časa naj bi se odložil sprejem novih zakonov.
POSEBNA PONUDBA POSOJIL Pozdravljeni, sem posameznik, ki ponuja posojila. Ima kapital, ki se bo uporabljal za odobritev posojil med kratkorocni …
slovenija-BUTALE
Brez panike. Na novi ZVOP-2, ki bi moral priti po GDPR direktivi tudi že čakamo nekaj let. Do 2023 bo …