Rabljenimi? Da, če ne pohitite v avtosalon po vozilo iz zaloge, potem je že prepozno, saj se ka+ po vsega treh letih poskusa prodora v Evropi že poslavlja. Ironija je, da so na Fordovo odločitev še bolj kot prodajne številke vplivale zaostritve okoljske zakonodaje, saj bi ka+ zaradi penalov postajal vse dražji. To pa za avto, ki je bil razvit kot "budžet" avto, lahko pomeni le eno - da se ne bo prodajal.
Pa je škoda, saj je ka+ bolj sposoben, kot bi mu prisodili na prvo žogo. Nehote s tem kaže tudi na vse temne oblake, ki se zgrinjajo nad njegove male sodobnike: renault twingo, toyota aygo, VW up, fiat panda ...
Ford ka+ se morda res že poslavlja iz prodajnih salonov, a to ne pomeni, da se ne bo znašel na seznamih želja, ko bo študent oz. študentka na oglasniku iskal svoj prvi avto. Ali pa ko bo kak starejši par ali posameznik racionalno spoznal, da je glede na letno prevožene kilometre popoln nesmisel tovoriti s seboj toliko praznega prostora v prek štirimetrskem avtu, plačevati previsoke stroške registracije in goriva ter se povrh še mučiti s parkiranjem. Ka+ namreč prav dobro naslavlja osnovne želje, značilne za svoj razred - preglednost, enostavnost uporabe, dovolj udobna in poceni vožnja. Če je opremski paket trend brez doplačil zelo racionalno zastavljen, pa skuša v različici active ka+ flirtati navzven tudi z oblikovnimi triki, ki smo jih vajeni pri križancih.
Za slovo sem se na kratko podružil z bencinsko različico v trend paketu. Na ceniku je bil tudi dizelski motor, a v ta razred avtov ne sodi. 1,2-litrski Fordov trivaljni motor je po datumu nastanku resda še iz prejšnje dobe, vendar pa je prijeten opomnik, kako daleč je prišel razvoj majhnih atmosferskih motorjev, še preden so na polno udarile vse različice euro 6 standarda. 85 "konjičev" in le dobro tono skupne mase sta kombinacija, ki avto naredita povsem dovolj poskočnega, ko je treba speljati izpred semaforja, pa tudi ko se drži tempo na krajevni cesti ali celo avtocesti. Tam sicer poraba že poskoči, v povprečju je treba računati na okoli sprejemljivih sedem litrov.
Česar sem se najbolj bal, je bila hrupnost vožnje, ki pri nizkocenovnikih, kot recimo dacia sandero, najprej udari na plano. Ka+ pa je dobro zatesnjen, varčevanja pri zatesnitvenem materialu so se očitno lotili preudarno. Podvozje se glede vožnje čez ovinke ali po slabih cestah seveda ne more primerjati s tistim pri fiesti, je pa vseeno eno bolj izpiljenih v svojem razredu. Vse skupaj podkrepijo "krepke" zavore, ki so tako ali tako zaščitni znak Fordovih vozil.
Sedenje na sedežih je glede na konkurenco kar dobro, zaradi štirih vrat je uporaben tudi za zasilni prevoz štirih oseb in nekaj prtljage.
Za volanom počutje ni slabo, čeprav ni na ravni originalnih evropskih fordov. To je vidno po merilnikih, po obilici trde plastike, po "čigumi" ročni zavori … Po drugi strani ima lahko ka+ nekaj prav finih lastnosti, kot so gladko-hitri petstopenjski menjalnik, doplačljivi sodoben infozabavni sistem Sync3 ali pa celo hitro odmrzovanje vetrobranskega stekla. Le na njegovo vključitev v zavarovalno polico ne pozabite, saj popravilo počenega ne bo prav nič "budžet"!
Zanimiva posebnost, ki bi jo starši znali ceniti, je MyKey. Enega od ključev je mogoče programirati tako, da omeji nekatere funkcije, ki bi jih mladež utegnila zlorabiti in se s tem spravljati v nevarnost - omejitev najvišje hitrosti, preglasna glasba ...
Z manj kot štiri metra dolžine je avto dovolj kratek, ozek in pregleden, da je mogoče enostavno parkirati brez kamere, na žalost pa ka+ nima možnosti samodejnega zaviranja AEB, ki je denimo pri VW up-u serijsko vgrajen že od leta 2011, pri nekaterih malih konkurentih pa vsaj med doplačljivimi opcijami.
Lušten paketek, tale ka+. Siva barva mu sicer ne pristoji, vse ostale, ki so na izbiro, ga naredijo živahnejšega. Zapisana cena na uradnem ceniku pa dvigne obrvi. Nov bencinski ka+ z opremo trend je vreden vsaj 11.640 evrov. V teh dneh je mogoče dobiti odhajajočo generacijo večjega in spodobno opremljenega renault clia izpod desetih tisočakov, prav tako večji dacia sandero z opremo techroad je še vedno cenejša izbira. Toyota aygo v tem cenovnem okviru zlahka vsebuje tudi dodaten paket aktivne varnosti, podobno je pri volkswagnu up in njegovih derivatih.
Odločitev za novega ka+ bi torej morala biti pogojena tudi s čustvi in servisnimi storitvami. Pa še kakšnim dodatnim popustom pred iztekom prodaje. Pri rabljenih pa tako ali tako ceno še toliko bolj narekujeta ponudba na trgu in povpraševanje.
Podatki o vozilu (ford ka+ 1,2 trend)
Motor: 1.194 cm3, atmosfersko polnjeni trivaljnik
Moč: 63 kW (85 KM) pri 5.500 vrt/min.
Navor: 115 Nm pri 4.250 vrt./min.
Dimenzije (D x Š x V v mm): 3.941 × 1.704 × 1.524, medosna razdalja 2.489
Prtljažnik (v litrih): 270 - 849
Poraba na testu: 7,1 litra/100 km (mešani cikel), normni izpust CO2: 114 g/km
Zmogljivosti: 169 km/h, 13,5 sekunde od 0 do 100 km/h
Cena v evrih: od 11.640 €
Konkurenti: VW up!, škoda citigo, renault twingo, toyota aygo, fiat panda, dacia sandero, hyundai i10, kia picanto ...
PLUSI: enostavna uporaba, zvočna zatesnitev, spodobna vožnja, zavore, motor.
MINUSI: brez AEB, zastavljena cena.
Res ne vem, zakaj bi kupoval recimo dve ali tri leta starega Forda, ki nima več garancije. Če se kupuje …