Današnji avtomobili le še redko prevažajo s seboj rezervno pnevmatiko, kaj šele takšno pravih dimenzij. Avtomobili so v zadnjih letih začeli uporabljati precej večja kolesa, zato proizvajalci zaradi varčevanja s prostorom in maso namesto pnevmatike raje umestijo v prtljažnik kit za popravilo koles, ki ga sestavljata kompresor na 12 V in tekočina. Ta komplet naj bi pomagal zakrpati manjše luknje v pnevmatiki. Rešitev je zgolj zasilna in je primerna le zato, da avto pripeljemo do vulkanizerja.
Večina voznikov pa sploh ne ve, da je v primeru uporabe kita na poškodovani gumi takšna pnevmatika praktično le še za odpis, saj vam je vulkanizer ne bo popravljal, četudi bi bilo zaradi narave poškodbe (manjša ureznina do 6 mm) to mogoče. Večino sredstev za zapolnitev, ki so na voljo na trgu, je namreč iz notranjosti pnevmatike zelo težko odstraniti, prav tako zaradi različnih drugih tehničnih lastnosti popravilo takšne pnevmatike ni dovoljeno, opozarjajo pri nemškem klubu ADAC.
Kdaj torej sploh uporabiti kit za popravilo?
Scenarij št. 1
"Imam kit za popravilo, se mi ga pri prazni pnevmatiki sploh splača uporabiti?"
"Če je pnevmatika že bolj na koncu svoje življenjske dobe in če znate uporabljati kit za popravilo, potem je ta rešitev čisto v redu," meni mehanik Primož Rožnik. Vendar opozarja na pravilno uporabo. "Če nisi vešč uporabe kita in so pnevmatike še zelo nove, potem priporočam najprej uporabo samo kompresorja iz kita. Z njim najprej preverite, kakšna je stopnja puščanja."
Pri kitu bodite pozorni, da vsebuje dovoljšno količino sredstva. Veliko ljudi tudi ne ve, da ima sredstvo omejen rok uporabe, zato ga je potrebno čez nekaj let zavreči in kupiti novega. Prav tako med različnimi kiti in sredstvi prihaja do velikih razlik v kakovosti, kar so pokazali primerjalni testi neodvisnih organizacij. "Uporabljajo naj se kiti preizkušenih proizvajalcev ali tisti, ki so originalno v vozilih," pravi mehanik.
Če opazite tujek v pnevmatiki, tega ne odstranjujte sami, ker pri pnevmatikah brez zračnic ta tujek zapolni luknjo in preprečuje močnejše izhajanje zraka. Poleg tega pa daje tujek vulkanizerju točne podatke o smeri in velikosti poškodbe tekalne površine.
Scenarij št. 2
"Imam kit in imam asistenco. Kaj se mi bolj splača? Aja, gume so precej nove ..."
Po uporabi sredstva iz kita takšne pnevmatike najverjetneje ne bo mogoče več popravljati, četudi ureznina ne bo prav velika. Zato se v takšnem primeru, še posebej ko govorimo o več kot sto ali celo dvesto evrov vredni pnevmatiki, velja vprašati, ali bo cenejši nakup nove pnevmatike in novega kita ali pa takojšnje koriščenje asistence ter popravilo obstoječe gume.
"Vse ostalo je bilo bolj čunga-lunga ..."
Boštjan Gorc, o dejanski učinkovitosti kitov za popravilo
Če je asistenca del sklenjenega zavarovanja ali članstva v motoorganizaciji in zato "zastonj", potem dileme pravzaprav ni - vedno asistenca!
Temu pritrjuje tudi mnenje Boštjana Gorca, vodje servisa pri podjetju Špan: "V svoji dosedanji karieri sem zasledil le kakih pet uspešno saniranih oziroma popravljenih pnevmatik, kjer so stranke najprej uporabile kit in se potem pripeljale do vulkanizerja. Vse ostalo je bilo bolj čunga-lunga, saj ljudje tega kompleta ne znajo pravilno uporabljati - zlivajo tekočino mimo ventila ali pa napačno priklapljajo kompresorje."
Gorc opozarja tudi na dejstvo, da pnevmatika velikokrat spusti ob najbolj nepravem času - ponoči, na avtocesti ... V takšnih okoliščinah je uvodno spoznavanje z delovanjem kita še toliko bolj težavno in celo nevarno.
Vleka vozila bo sicer nujna tudi takrat, ko je poškodba pnevmatike večja, ali ko pride do poškodb na stranskem obodu.
andrej.leban@zurnal24.si
Mi smo pri novem avtu zahtevali rezervno gumo smo imeli boljši občutek kajti s kitom se da popraviti manjša puščanja …
Govorite totalne neumnosti. V življenju sem že 2x uporabil točno ta sistem in nobenih sitnosti pri vulkanizerju. V drugem primeru …
Štos je v bistvu spet v denarju. S tem, ko so namesto rezervne gume v avtu ti kiti, cena avtomobila …