Nadzor. “Tako kot preostali avtomobili tudi provide večkrat stojijo zaradi okvare. Poleg tega imamo patruljni avtomobil, ki stoji že lep čas, ker ni niti 200 evrov za odpravo napake. Ne razumem, zakaj denarja, namenjenega providam, raje ne namenijo za to, da bi bili policisti preventivno pogosteje na cesti; to je bolj podobno tržni logiki povračanja vložkov,” glede napovedanega nakupa provid pravi vir znotraj policije.
“Vozniki dokazano bolj spoštujejo prometne predpise, če je stopnja nadzora večja. Sistem Provida je najprimernejši za izvajanje nadzora nad agresivnimi vozniki in ugotavljanje težje dokazljivih prekrškov,” doprinos avtomobilov, ki s posebno napravo med vožnjo merijo hitrost in varnostno razdaljo, uradno utemeljujejo na policiji.
Od 22 vozil v uporabi jih je kar 12 neoznačenih, to pomeni, da vozniki prepoznajo policijsko vozilo šele, ko se prižgejo skrite modre luči. “Ker se vozniki tega dejstva zavedajo, pri njih obstaja določena stopnja pričakovanja, da takšno vozilo vozi na isti relaciji.” Sedmerica bo sicer zamenjala najbolj “upehane” provide.
Označen bi umiril tudi druge
Inštruktor varne vožnje Andrej Brglez pa dvomi v smiselnost nakupov civilnih provid na račun označenih vozil. “Policijski avtomobil, ki se po avtocesti vozi s hitrostjo 130 kilometrov na uro (km/h), ima veliko večji vpliv kot zakamufliran avto, ki bo šel v akcijo šele, ko bo nekdo vozil s hitrostjo 160 km/h. To je lov na enega, medtem ko bi vse, ki vozijo med 130 in 160 km/h, umirilo že zavedanje prisotnosti avtomobilov z oznakami.”
Velika moč, slabši oprijem
Brglez je kritičen tudi do pogojev v razpisu, katerega zmagovalec še ni znan, čeprav bi morala biti opremljena vozila do 15. novembra že na cesti. Motorji morajo imeti med dva- in tri tisoč kubičnih centimetrov prostornine ter najmanj 145 kilovatov moči, kar močno zdesetka konkurenco. Čeprav je poraba zelo pomembna, dizli niso dopuščeni, ni pa zahteve po pogonu 4x4. “Ta bi bil zaradi visokih hitrosti med akcijo zelo smiseln za varnost policistov.”
Pri favoritih ste pa močno kiksnili. Vsi trije sploh ne izpolnjujejo zahtev razpisa ...<br />http://www.avto-magazin.si/novice/tezave-z-novimi-providami/
Kar se tiče AMZS sem član, ker so vedno nekako realno in na široko gledali na situacijo. So pa vseeno …
Inštruktor varne vožnje Andrej Brglez .....naj si na nemški TV VOX ob 16.00 uri vsako Nedeljo ogleda delo policijskih patrulj …