BMW iX, ki za znamko napoveduje novo obdobje mobilnosti, bo ob lansiranju na voljo v dveh različicah iX xDrive 40 in iX xDrive 50. Obe bodo začeli takoj v drugi polovici leta izdelovati v njihovi največji bavarski tovarni v Dingolfingu, k nam pa prvi BMW-ji iX pripeljejo že septembra. Osnovna različica BMW iX xDrive 40 bo stala vsaj 81.800 evrov, kar jo bo uvrstilo ob bok priključno-hibridnemu BMW X5, ki mu po merah in uvrstitvi v razred tudi najbolj ustreza.
O BMW-ju iX smo obširni opis objavili že ob prvi predstavitvi in ga lahko preberete tule, zdaj pa smo o njem dobili tudi prve otipljive vtise. BMW iX se uvršča med danes vse bolj priljubljene športne terence in tako deluje tudi na zunaj, kjer izstopata predvsem veliki ledvički, ki sta na novih predstavnikih serij 3 in 4 vzbudila zelo mešane občutke in marsikateremu tradicionalnemu navdušencu za bavarsko znamko pripravili nekaj slabih dni. Na BMW-ju iX sta, čeprav večji, zaradi višine prednjega dela veliko bolj integrirani v obliko avtomobila in manj zastrašujoči, kljub temu, da ju ozki žarometi, ki so – skupaj z ozkimi zadnjimi lučmi – tudi eden od elementov prihodnjih BMW-jev, še bolj poudarijo.
Velikanski zaslon
BMW iX je na zunaj nedvomno velik športni terenec, ki se z merami uvršča ob bok še do nedavnega največjemu BMW-ju X5, ko sedete v njegovo notranjost, pa dobite vtis, da v bistvu gre za velikega enoprostorca, ki so ga v oblikovalskem studio uspešno zamaskirali v križanca. Notranjost namreč takoj vzbudi vtis prostornosti in tudi je prostorna, kar kaže predvsem z veliko prostora za noge potnikov na zadnjih sedežih, ki ga veliko ostane tudi, ko spredaj sedita velikana. In kot se za bavarski paradni model spodobi, se tudi na sedežih sedi zelo udobno. Ti so sicer lahko oblečeni v tkanino, ki so jo 50-odstotno zdelali iz recikliranega poliestra, ali pa na usnju, ki so ga strojili z oljčnimi listi.
BMW je včeraj zvečer objavil tudi prve podatke o električnem predstavniku oddelka M, BMW-ju i4 M50. Njegova elektromotorja razpolagata z močjo skoraj 544 'konjev', kar so, kot je povedal BMW-jev oblikovalec Domagoj Dukec, hoteli združiti z brezkompromisnimi zmogljivostmi oddelka M. To se na zunaj med drugim izraža v posebni modri barvi oddelka M »Frozen Portimao Blue«, ki avtomobilu v primerjavi z običajnim i4 da povsem drugačen, bolj drzen značaj in dobro deluje tudi v kombinaciji z elementi iz ogljikovih vlaken. V notranjosti so uporabili ukrivljeni, k vozniku usmerjeni zaslon iz BMW-ja iX in zato zmanjšali število fizičnih gumbov, hkrati pa različnim programom vožnje dali različne teme za vzpodbudo vozniku. Volanski obroč je v nasprotju z iX ostal okrogel, posebnost pa so tudi športni sedeži z integriranimi vzglavniki, ki jih poznamo iz BMW-jev M3 in M4.
Poleg občutka prostornosti je prva stvar, ki jo zaznate, ko prvič sedete v avto, tudi velikanski široki ukrivljeni zaslon (oziroma dva), ki bo nadomestil majhne iz sedanjih BMW-jev, za katere se včasih zdi, da so tam bolj zato, ker pač morajo biti in ne zato, ker bi jih vanje hoteli vgraditi. Čeprav so pri BMW-ju tudi v tem primeru ubrali nekoliko konservativni pristop, saj zaslon ni in ne bo največji v avtomobilskem svetu, že na prvi pogled kaže, da prinaša veliko napredka.
Na ogledu avtomobila so nas opozorili, da gre za predserijski primerek in da naj bomo z njim in novim operacijskim sistemom iDrive 8 malce prizanesljivi, da se ne »podre«, vendar je že prvi vtis pokazal , da je zelo hiter in odziven in tudi intuitiven. Za tiste, ki še ne bi radi povsem opustili klasike, pa ostaja tudi regulator z obveznimi direktnimi stikali na sredinski konzoli. Ta je obdana z lesom, ki ga je, kot je bilo poudarjeno, odobrila gozdna uprava, klepetavi vozniki pa bodo lahko komunicirali tudi preko izboljšanega glasovnega vmesnika, ki mu lahko dajo ime kar sami.
Druga zanimiva lastnost, ki jo gotovo takoj opazite, je tudi volanski obroč, ki ni več okrogel, ampak po zgledu nekaterih drugih avtomobilov nepravilni šesterokotnik, ki ga bo zanimivo preskusiti v praksi. Poslovila se je tudi za BMW-je značilna ročica za izbiro voznih programov menjalnika, ki jo je tudi v električnem BMW-ju nadomestilo majhno stikalce. Sprememb je torej veliko, a denimo ne sežejo do vzvratnih ogledal, ki so ostala klasična.
Do 630 kilometrov dosega
Zanimivo je tudi trkanje po karoseriji, početje, ki se morda zdi malce čudaško, a razkrije, iz kako različnih materialov je izdelana aerodinamično zelo ugodna karoserija BMW-ja iX3. Zvoki so namreč zelo različni, kakor tudi materiali, ki segajo od aluminija do ogljikovih vlaken in manj vzdržljivih plastik, ki pripomorejo k temu, da BMW iX kljub težkemu električnemu pogonskemu sklopu ni pretežak. Struktura vrat je izdelana celo iz 100-odstotno recikliranih materialov, njihove notranje obloge pa so reciklirane 30-odstotno.
BMW iX bo torej v začetku na voljo v različicah xDrive40 in xDrive50. Kaj to pomeni? Obe poganjata po dva elektromotorja, eden spredaj in drugi zadaj, ki so ju izdelali brez uporabe redkih zemeljskih rudnin, ki v prvem primeru razvijata skupno moč 240, v drugem pa 385 kilovatov (za tiste, ki še ne morejo brez tradicionalnih vrednosti, gre za 326 ali 523 'konjev'). Tako motorizirani BMW iX xDrive40 do 100 kilometrov na uro zmore v 6,1 sekunde, BMW iX xDrive50 pa v 4,6 sekunde.
A to niso vse razlike. Prvi namreč elektriko shranjuje v bateriji s kapaciteto 71 kilovatnih ur, ki mu omogoči do 425 kilometrov dosega, drugemu pa baterija s kapaciteto 105,2 kilovatne ure zagotavlja do 630 kilometrov teoretičnega dosega (WLTP). Za hitro potovanje bo BMW iX poskrbel tudi s hitrim polnjenjem. To bo potekalo z močjo do 150 kilovatov za manjšo in do 200 kilovatov za večjo baterijo, zato bo v desetih minutah možno doseg povečati za nadaljnjih 100 oziroma 150 kilometrov.
Začnite delati doma. To je tisto, kar sem finančno najbolj nagrajeval. V petek sem po zaslužku 44.789 ameriških dolarjev prejšnji …