Proizvajalci avtomobilov pri izdelani uporabljajo vedno bolj trajnostne surovine. Ne le za "nevidne" materiale za izolacijo, ampak tudi za oblazinjenje. Da avtomobili ne bi bili deležni kritik zaradi podnebnega onesnaževanja, v avtoindustriji uporabljajo nove, čiste in smiselne materiale, večinoma iz obnovljivih surovin ali reciklirane materiale.
Pred tem so bili tovrstni materiali večinoma skriti pred očmi in konicami prstov, na primer kot izolacijski ali oblazinjeni materiali, zdaj pa jih na primer najdemo na sedežih. Jih otipamo, čutimo. "Časi, ko je usnje veljalo za premijske avtomobile, tkanina ali umetna masa pa sta bili rezervirani za poceni modele, so že davno minili", je za Automobilwoche povedala kölnska oblikovalka in strokovnjakinja za materiale Ruth Pauli.
Britanska znamka Land Rover, na primer, se je lotila očitnega trenda, veganskega načina življenja. V modelih, kot sta evoque ali velar, ponuja tudi prevleke iz blaga kot alternativo usnju. Pri znamki namreč zaznavajo vse pogostejše želje kupcev, ki v avtu nočejo imeti nič, kar bi jih spominjalo na pobite živali. Brez usnjenih sedežev, volana, ročice menjalnika, armaturne plošče ... "Odnos do živalskega usnja se spreminja," je za avstralski Drive dejal šef oblikovanja Gerry McGovern. "Osebno bi bil zelo vesel, če bi že jutri prenehali vgrajevati usnje, saj mi ni všeč, da moramo zanj pobiti vse tiste krave. A sedaj imamo nov material, ki nam podobno omogoča ustvarjati prestižnost in čustva." V "veganski" različici je usnje v določeni meri zamenjala tkanina. A ne kakšna poceni izpeljanka, temveč iz na posebne načine obdelan material, pri katerem uporabljajo od avstralske volne do odpadnih plastenk.
Vendar ne gre le za etiko in moralo, ampak tudi za trajnost in najmanjšo možno škodo za okolje. Zato usnje v električnem BMW i3 ni strojeno s kemikalijami, temveč z odpadki iz pridelave oljk. Škoda eksperimentira z obdelavo kož z izvlečki hrasta ali rabarbare. Sedežne prevleke v audiju A3 ali polestar 2, so narejeni iz recikliranih steklenic: "Pri vsakem avtomobilu recikliramo 45 plastenk za sedeže in še 62 za preproge," pravijo pri Audiju.
V svojih konceptih oblikovanja so proizvajalci avtomobilov naredili še korak več. Preizkušajo namreč materiale, ki še niso pripravljeni na obsežno proizvodnjo. Po besedah vodje oblikovanja pri Daimlerju Gordena Wagenerja so sedeži v mercedes vision EQS prekriti s tkaninami, recikliranimi iz tako imenovane oceanske plastike. Kupci bi lahko v premijskih avtomobilih sedeli na starih ribiških mrežah. V nekaterih študijah ID je VW uporabil umetno usnje, ki so ga v Spodnji Saški izdelali iz ostankov jabolk.