V testnem avtu sem preizkusil posodobljeni 1,2-litrski bencinski motor, ki pod euro 6 standardom nosi ime puretech.
Večina kupcev bi zavoljo dolžine avtomobila blizu 4,4 metra in dejstvu, da gre za križanca, na ceniku najprej iskala podatek za dizla. Kar pa je škoda, saj ima znatno cenejši mali turbobencinar veliko prednosti.
Najprej primerjava v zmogljivostih
Pri tem je 1,2 puretech s primerljivim 1,6-litrskim dizlom v prednosti s 96 kW (130 KM) proti 88 kW (120 KM). Dizel seveda vodi (čeprav ne pretirano) v navoru (300 proti 230 Nm) in nominalni porabi (za dober liter), pa tudi po izpustih, če koga v Sloveniji zanima ta podatek.
A je bencinarja veliko zabavneje voziti
Najprej zaradi teže nosu, ki je olajšano za sto kilogramov v primerjavi z dizlom. V vožnji je to zelo občutno, 3008 prav samozavestno vstopa in izstopa iz ovinkov, kolikor je to seveda zaradi višje karoserije in družinske naravnanosti še dostojno. Zaradi nižje mase in prožnega motorja avto tudi bolje pospešuje v križiščih in hitro dosega potovalno hitrost. Podatek o končni hitrosti, ki je takisto precej v dobrobit bencinarju, zaradi hitrostnih omejitev niti nima posebne teže.
Žejo zelo dobro skriva
Druga prav tako zelo pomembna dobra lastnost bencinarja je poraba, ki me je zares pozitivno presenetila. Na testni relaciji s precejšnjim deležem avtoceste in mesta je bila številka okoli 6,5 litra na 100 kilometrov povsem lahko dosegljiva, pa se na poti nikakor nisem vlekel, prej nasprotno. Z zajetno zalogo moči je zlahka kos tudi družinsko napolnjenemu avtomobilu.
In še tretji, prav tako pomemben argument - cena
1,2 pure tech je po ceniku za 2.800 evrov cenejši do dizla. To je za 2.175 litrov bencina oziroma za okoli 33.500 kilometrov poti. In nižji stroški servisa. In prej ogreta potniška kabina pozimi. Dobrih lastnosti ni malo, dizel se zdi razorožen.
Ostale lastnosti 3008 so seveda podobne ne glede na tip zvoka pod pokrovom. Gre za razmeroma prostornega in prilagodljivega križanca, s katerim sicer ne gre osvajati kozjih stezic, je pa avto zaradi vseeno primeren tudi za kakšno neasfaltirano družinsko avanturico.
Dobra lastnost peugeota 3008 je prav gotovo vtis kakovosti in bogate opreme, ki jo pusti v notranjosti, pa čeprav gre za enega zadnjih modelov iz ponudbe s še starim velikanskim volanom in ne ravno intuitivnimi obvolanskimi ročicami za nadzor tempomata ter audio naprave. Tudi pretikanje med šestimi stopnjami ročnega menjalnika bi bilo lahko precej suverenejše.
O končni ceni je težko razglabljati, saj se je v slovenskih popustih oziroma številkah, ki naj bi to bile, težko znajti.
Testni avto v najbogatejši opremi allure je z vsemi doplačili po ceniku stal 28.252 evrov, kar je preveč. Z izkoristkom vseh mogočih ugodnosti pa ga kupec lahko dobi že za 22.438 evrov. Kar je povsem sprejemljivo. Z izbiro ene stopnje opreme manj style pa se tudi ne zamudi veliko.
Podatki o vozilu: peugeot 3008 1,2 e-THP 130 allure
Motor: 1.199 cm3, štirivaljni, turbobencinski
Moč in navor: 96 kW (130 KM), 230 Nm pri 1.750 vrt./min
Poraba: 6,5 litra/100 km, 125 g CO2/km
Zmogljivosti: 199 km/h, 10,8 od 0 do 100 km/h
Prtljažnik: 432 litrov
Cena: 25.926 evrov (osnovni)/28,252 evrov (testni)
1.2 130Km in poraba 6,5l? vi to resno da se splača bencinarja uzet?? Dizl z isto močjo pa pije med …
ja, tole pa res ne gre skup. SEm mislil da se pogovarjamoo 15ih jurjih...
28.000 eur za 1.2 motor...zelo poceni ja :-)