Petica, z vsemi štirimi prilepljena ob podlago

Foto: Gregor Prebil BMW 525 xDrive Foto: Gregor Prebil BMW 525 xDrive Foto: Andrej Leban BMW 525 xDrive Foto: Gregor Prebil BMW 525 xDrive Foto: Gregor Prebil BMW 525 xDrive Foto: Gregor Prebil BMW 525 xDrive Foto: Gregor Prebil BMW 525 xDrive Foto: Gregor Prebil BMW 525 xDrive Foto: Gregor Prebil BMW 525 xDrive Foto: Gregor Prebil BMW 525 xDrive Foto: Gregor Prebil BMW 525 xDrive Foto: Gregor Prebil BMW 525 xDrive Foto: Gregor Prebil BMW 525 xDrive Foto: Gregor Prebil BMW 525 xDrive Foto: Andrej Leban BMW 525 xDrive Foto: Andrej Leban BMW 525 xDrive Foto: Andrej Leban BMW 525 xDrive Foto: Andrej Leban BMW 525 xDrive Foto: Andrej Leban BMW 525 xDrive Foto: Andrej Leban BMW 525 xDrive Foto: Andrej Leban BMW 525 xDrive Foto: Andrej Leban BMW 525 xDrive Foto: Andrej Leban BMW 525 xDrive Foto: Andrej Leban BMW 525 xDrive Foto: Andrej Leban BMW 525 xDrive Foto: Andrej Leban BMW 525 xDrive Foto: Andrej Leban BMW 525 xDrive Foto: Andrej Leban BMW 525 xDrive Foto: Andrej Leban BMW 525 xDrive Foto: Andrej Leban BMW 525 xDrive Foto: Gregor Prebil BMW 525 xDrive Foto: Andrej Leban BMW 525 xDrive Foto: Gregor Prebil BMW 525 xDrive
Model 525d touring xDrive je vstopnica v štirikolesno gnani karavanski svet BMW-ja. Najšibkejša dizelska opcija ima v sebi veliko racionalnosti, a ne na račun zmogljivosti.
Oglej si celoten članek

Vložiti v avtomobil, katerega cena že tako ni majhna, dodatnih 5.200 evrov ali raje poseči po močnejšem motorju in privarčevati 100 evrov. Absurd? Težka izbira? Za nas ne: po vožnji 525d bi se prav gotovo odločili za prvo možnost, v katero je vključen pogon xDrive.

55.300 evrov je vredna najosnovnejša serija 5 z novim dizelskim štirivaljnikom in štirikolesnim pogonom. V testnem vozilu sta nas prepričala tako motor kot pogon. Čeprav ima ob isti prostornini dva valja manj od istoimenskega modelnega leta 2011, je dobil dva turbinska polnilnika in prirastek k moči. 160 kilovatov (218 KM) je tako po našem mnenju povsem dovolj, da se tale karavan brez težav izstreli na ospredje kolone. Tistih 40 kilovatov iz 100 evrov cenejše različice 530d (brez xDrivea) resnično nismo pogrešali, tudi malce bolj nemiren tek motorja je še vedno bolj miren kot pri veliki večini konkurenčnih štirivaljnikov.

Foto: Andrej Leban BMW 525 xDrive Motor je izjemen in praktično brez konkurence tudi po prožnosti – pri 1.500 vrtljajih daje od sebe maksimalnih 450 njutnmetrov navora, tudi pod tem območjem pa ni turbo luknje. Osemstopenjski menjalnik je lekcija hitrosti (kljub enojni sklopki) in intuitivnega pretikanja. Porabo smo ob nič kaj nežni vožnji obdržali pri 8,3 litrih. V modelnem letu 2012 je že dodan tudi program eco pro, ki smo ga prvič spoznali v novi seriji 1 in pomaga pri varčevanju z gorivom. Kljub nastavitvi podvozja comfort je podvozje še vedno razmeroma trdo, a zato zmogljivo.

Cesta ali ne, avto se pelje

Štirikolesnega pogona ne potrebuje vsakdo, a če veliko vozite po spolzki podlagi, pride zelo prav, še posebej če je avtomobil prvinsko gnan na zadnji par koles. Testniku nismo prizanašali in smo zanj pripravili poseben preizkus – zimski "vzpon" v dolino Vrat.

Vsakdo, ki se je skozi dolino že peljal proti Severni Triglavski steni proti Aljaževem domu, ve, da je na poti nekaj izredno strmih vzponov z nad 15-odstotnimi kotom. Dodali smo 15 centimetrov snežne podlage in februarsko zunanjo temperaturo -10 stopinj ter ustvarili testni poligon za našega bavarca. Resda sta se kakšen dan ali dva pred nami po isti poti peljali očitno kar zmogljivi terenski vozili, a cesta je bila še vedno vse prej kot zvožena. In kako je šlo? Povsem brez napora, zelo inteligenten prenos moči nas ni pustil brez oprijema niti v najhujšem vzponu. Ko smo se vračali, pa je prišel prav način plazenja. Ni kaj, kljub majhni oddaljenosti od tal smo se počutili, kot da  vozimo terenca.

Pogon se izkaže tudi na spolzki podlagi, bliskovito namreč preprečuje odnašanja zadka s prenašanjem večjega dela moči na sprednji par koles, vožnja skozi ovinke pa dopušča izzivanje fizike.

Udobje, a ne za vse

A tale BMW ne zasluži le hvale. V njem smo se sicer počutili zares udobno, hvalimo zelo hitro delovanje ogrevanja in prilagodljivost zelo foteljastih sedežev. Ogrevan je bil tudi volan, pri parkiranju smo se zanašali kar na tri kamere. A prostora na zadnji klopi je v marsikaterem krajšem družinskem avtomobilu več. Prtljažnik je germansko urejen, imel je tudi mrežo in avtomatski pomik roloja, manjkalo pa je več prilagodljivosti za vožnjo prtljage. Snobovsko bi lahko dodali, da tudi manj ugledni predstavniki "plebejskega" srednjega razreda že poznajo LED notranjo osvetlitev.

Nenazadnje je tukaj še cena, ki se je za testno vozilo povzpela na 74.770 evrov, čeprav o kakšni napredni varnostni opremi (radarski tempomat, zaviranje v sili, opozorilo pred menjavo pasov in vozili v mrtvem kotu) ni bilo ne duha ne sluha.

Podatki o vozilu: (BMW 525d touring xDrive)
Motor: turbodizelski, štirivaljni
Prostornina: 1.995 ccm
Najvišja moč: 160 kW (218 KM) pri 4.400 vrt./min
Najvišji navor: 450 Nm med 1.500 in 2.500 vrt./min
Poraba na testu: 8,3 litra/100 km (test – mešani cikel), izpust 143 g CO2/km
Zmogljivosti: 228 km/h, pospešek 7,3 sekunde od 0 do 100 km/h
Mere (D x Š x V) (v mm): 4.907 x 1.860 x 1.462, medosna razdalja: 2.968
Prtljažnik: 560–1670 litrov
Cena: 55.300/74.770 (osnovni/testni)

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.