Na nekaterih bencinskih črpalkah se je na gorivo čakalo dobre pol ure, ponekod pa so morali promet urejati celo policisti. In ponekod je predvsem dizelskega goriva za krajši čas celo zmanjkalo. Bralec iz Brežic nam je poslal sporočilo, da je stanje na črpalkah že kar kaotično, saj ljudje po gorivo prihajajo kar s sodi, zato ga je praktično povsod zmanjkalo.
Primerjava cen na različnih bencinskih postajah po sloveniji: Včeraj - danes
OMV ZAGRADEC
95-oktanski 1,527 EUR/1,555 EUR
dizel 1,584 EUR/1,662 EURPETROL IVANČNA GORICA
95-oktanski 1,458 EUR/1,563 EUR
dizel 1,488 EUR/1,670 EURFE TRADING
95-oktanski 1,464 EUR/1,535 EUR
Dizel 1,468 EUR/1,642 EURMAXEN ŽUŽEMBERK
95-oktanski 1,513 EUR/1,618 EUR
dizel 1,548 EUR/1,730 EURPETROL PODSMREKA (ob avtocesti)
95-oktanski 1,523 EUR/1,628 EUR
dizel 1,547 EUR/1,730 EUROMV GROSUPLJE CIKAVA (ob avtocesti)
95-oktanski 1,592 EUR/1,624 EUR
dizel 1,644 EUR/1,722 EURLOGO GROSUPLJE
95-oktanski 1,458 EUR/1,563 EUR
dizel 1,6 EUR/1,670 EURMOL BRATISLAVSKA LJUBLJANA
95-oktanski 1,459 EUR/1,564 EUR
dizel 1,488 EUR/1,669 EUR
Razlogov za paniko ni
Naraščanje cen bencina in dizla sicer ni nekaj novega, saj, kot je poročala STA, naraščajo že nekaj tednov in so se že doslej gibale med 1,45 in 1,50 evra na liter. Zdaj so očitno presegle mejo 1,5 evra. Najprej je do podražitev prišlo pri OMV, kjer so v času pisanja tega članka v ponedeljek zvečer za 95-oktanski bencin že zaračunavali 1,527, za dizel pa 1,584 evra. Liter dizla je torej že bliže 1,6 kot 1,5 evra.
Se nam torej v bližnji prihodnosti obetajo motnje ali celo prekinitve pri dobavi goriv in ali jih lahko zmanjka? Pri OMV Slovenija so nam potrdili, da trenutno zagotavljajo nemoteno oskrbo s pogonskimi gorivi, saj njihova dobava poteka nemoteno. Obenem so tudi njihove zaloge za ponudbo na slovenskem trgu zadostne.
Pri Petrolu tudi zagotavljajo, da dobava naftnih derivatov trenutno poteka brez težav, zato tudi oskrba strank poteka nemoteno v Sloveniji in ostalih državah, kjer je Petrol prisoten. Do včeraj sicer še niso zabeležili povečanega povpraševanja po naftnih derivatih ali zemeljskem plinu kot posledici vojaškega spopada med Rusijo in Ukrajino. Ocenjujejo, da zanesljivost dobave pogonskih goriv v prihodnosti ne bo ogrožena, gotovo pa je, da se bodo zaradi vojne spremenile dobavne poti pogonskih goriv. V pomiritev kupcev dodajajo, da k varnosti oskrbe gotovo prispeva dejstvo, da ima naša država naftne rezerve v skladiščih v Sloveniji.
Krizo bomo občutili vsi
Kaj pa morebitno višanje cen pogonskih goriv? Kako se bo po njihovem mnenju spreminjala cena bencinskega in dizelskega goriva? Pri Petrolu pravijo, da gibanje maloprodajnih cen pogonskih goriv odseva gibanje cen na svetovnem trgu. Na tega pa družba Petrol nima vpliva.
Razmere na svetovnih trgih energentov so bile že doslej volatilne in nepredvidljive, dodatno veliko negotovost pa vnašajo še aktualne politične razmere in vojaške dejavnosti Rusije v Ukrajini. Aktualno dogajanje je že vplivalo na dvig cen pogonskih goriv na svetovnih trgih, kar bomo predvidoma občutili vsi, pravijo pri Petrolu in dodajajo, da zaradi omenjenih dejavnikov ni možno napovedati nadaljnjega gibanja maloprodajnih cen goriv.
Tudi pri OMV pravijo, da smo v zadnjem času smo priča izdatnemu višanju cen surove nafte na svetovnih trgih, kar se bo odrazilo tudi v spremembah maloprodajnih cen pogonskih goriv na bencinskih servisih. V luči gibanja cen naftnih derivatov se povečujejo tudi kupljene količine goriva na njihovih bencinskih servisih. Prizadevali si bodo zagotoviti nemoteno oskrbo in zadostiti celotnemu povpraševanju.
Pri določanju maloprodajnih cen naftnih derivatov je potrebno v prvi vrsti upoštevati gibanje borznih kotacij tako nafte oziroma naftnih derivatov kot tudi biogoriv in ostalih aditivov na svetovnih trgih, ki so v zadnjem obdobju zelo volatilni in na katere posamezni ponudniki pogonskih goriv na slovenskem trgu nimajo vpliva, pravijo pri OMV. Upoštevati je treba tudi razmerje v gibanju med tečajema ameriškega dolarja in evra. Na končno maloprodajno ceno naftnih derivatov pa vplivata še višina trošarine in ostalih državnih dajatev ter marža trgovca. Slednja sicer predstavlja zgolj nekaj odstotkov v celotni strukturi maloprodajne cene.
Samih maloprodajnih cen pogonskih goriv in njihovega gibanja v prihodnosti ter podrobnosti metodologije njihovega oblikovanja pa v skladu s pravili varstva konkurence in internimi določili ne morejo komentirati, zaključijo pri OMV.
koliksne so kaj marze? bi se poznalo, ce bi bencin se vedno bil reguliran ali ne? to bi bilo novinarsko …
Mene bolj skrbi manjko voznikov cistern pri Petrolu. Zzato danes ni nafte na petrolovih crpalkah. Kako se je drzavno podjetje …
K tej noriji so občutno pripomogli mediji, ki kar naprej sprašujejo naše "strokovnjake" kaj se bo zgodilo, koliko se bo …