Največjemu “levu” gre priznati všečen dizajn, ki je nedavno z blaženjem gubic še nekoliko pridobil v smislu danes tako popularne želje, da mora avto izžarevati premium značaj. Preizkušeni avto so krasili tudi doplačljivi polni LED žarometi.
Znotraj prenova ni prinesla nič bistveno novega, če izvzamemo spodoben infotainment z zaslonom, občutljivim na dotik. To ni nujno graja, vseeno pa danes veljajo drugi trendi kot ob predstavitvi avta pred štirimi leti, zvišala se je zahtevnost uporabnikov do uporabljenih materialov in razporejanja oziroma zmanjševanja števila tipk.
Glede pogona in tudi samega počutja med vožnjo je sicer francoz prepričljiv. Ni premehak in tudi pretrd ne, ovinkov se je sposoben lotiti napadalno. Več o tem v spodnjih razdelkih.
Vendar ...
V avto so tako denimo šele ob prenovi vgradili sistem za nadzor mrtvega kota ali kamero za vzvratno vožnjo, ki sta že leta na voljo v nekaterih veliko manjših avtomobilih. O kakšnem sistemu city AEB ali radarskem tempomatu, ki sta praktično obveza in ne luksuz modernega (nepremium!) avta takšnega kova, ni ne duha ne sluha, da ne govorimo o aktivnem parkirnem asistentu in aktivnem asistentu za vožnjo znotraj voznega pasu (slednjega nudijo VW passat, ford mondeo, opel insignia ali mazda6), kje je šele polavtonomna vožnja ali digitaliziran zaslon ter bird view sistem kamer (passat) …
“Ja seveda, če pa potem daš za tako opremljen avto 50.000 evrov,” bo rekel kdo. No, pa poglejmo. Peugeot 508 s 132 kW z opremo allure (avtomatik, električna zavora, dvopodročna klima, 17-palčna platišča, ogrevani sedeži, infotainment ...) stane od 32.132 evrov dalje. Doplačati je treba LED žaromete, polno usnje, pranje žarometov (!).
In glavni tekmec? Povsem novi passat z opremo highline ima serijsko znotraj obilo premium dekoracije, sedeže v kombinaciji usnja in alkantare, polne LED žaromete, zmogljivo klimo, prilagodljivo podvozje, radarski tempomat in city AEB … Cena takšnega 140-kilovatnega passata z dvosklopčnim avtomatskim menjalnikom? 32.840 evrov. Praktično je treba doplačati le za premium navigacijo.
Motor: 1.998 ccm, 132 kW/180 KM, 400 Nm od 2.000 vrt./min
Poraba na testu: 7,5 l/100 km, 116 g CO2/km
Zmogljivosti: 230 km/h, 8,5 sek od 0 do 100 km/h
Cena: 32.132 €/ 37.852 € (testni)
AvtoTest
Osnovni občutek za volanom ugaja, še posebej zaradi (doplačljivega) HUD zaslona, na katerem se prikazujejo določene informacije. Na zadnjih sedežih ne bo sram in utesnjeno voziti se nikomur, v bež barvo odeti sedeži testne limuzine so dajali vedeti, da je takšen avto lahko primerna izbira za flotne kupce ali podjetja. Uporabnost nekoliko pokvari ozka odprtina prtljažnika.
Glavna motorja sta izpeljanki 2,0-litrskega dizla. Sploh z močnejšim 132-kilovatnim je avto hiter, pozitivno me je presenetil bliskovito delujoči stop&start sistem. Dodaten plus v prid temu motorju je serijski avtomatski menjalnik, ki so ga ob prenovi izboljšali in deluje prav dobro. 120-kilovatni dizel z opcijo avtomatike je sicer 1.500 evrov cenejši. Porabo je mogoče krotiti med sedmimi in osmimi litri.
VW passat je v tehničnem in voznem smislu kralj razreda, tudi ob dejstvu, da sem že imel priložnost voziti novo generacijo "zamudnika" forda mondea, ki k nam prihaja v kratkem. Opel insignia in mazda6 sta lahko spodobna alternativa, na ostarelega sorodnika citroëna C5 ne gre več resno računati, prihaja obnovljeni toyota avensis. Meja do premium tekmecev pa je iz leta v leto tanjša ...
Peugeot 508 (180 allure) s postavljeno ceno preprosto ne more konkurirati ostalim v razredu. Za kaj takšnega mu manjka vsebine, ki je danes še kako pomembna pri utemeljevanju, zakaj si kupiti klasično limuzino D segmenta. Tudi užitka v sami vožnji znajo najboljši ponuditi več.
kga pa na more na vrh ? Al mogoče gredo na morje ? Idemo na more naše lepo more...<br /><br …