Orjaški tovornjaki kmalu na vaši cesti

Foto: Youtube
Foto: Youtube
Na cestah lokalnega tipa bodo po novem lahko vozili tudi tovornjaki s skupno dolžino vse do 22 metrov, ki doslej izven avtocest in glavnih cest niso smeli zaviti. Na ministrstvu mirijo, da novost ne bo vplivala na pretočnost prometa.
Oglej si celoten članek

Predlog sprememb Pravilnika prinaša med ostalimi tudi določbo, "s katero bi bila lahko dovoljena vožnja skupine vozil, posebej prirejenih za prevoz vozil dolžine 22 metrov, tudi po regionalnih in občinskih cestah, v kolikor bi bilo to urejeno s prometno ureditvijo," pojasnjujejo na ministrstvu za infrastrukturo.

Kot dodajajo, na nujnost sprememb vpliva večja prodaja vozil, "ki jih je potrebno dostaviti na prodajna mesta. Po prejšnji določbi pravilnika to ni bilo možno, saj je bil dovoljen prevoz teh vozil zgolj po avtocestah, hitrih cestah in glavnih cestah, medtem ko so marsikje prodajna mesta ob regionalnih ali občinskih cestah."

Za prevoz vozil namreč prevozniki uporabljajo poseben tip tovornjakov s priklopniki, ki lahko po pravilih EU dosegajo skupno dolžino 22 metrov, kar je 3,25 metra od dolžine, ki je določena za klasični tovornjak s priklopnikom (18,75 metra). A dosedanji pravilnik je gibanje teh dolgih vozil omejeval zgolj na avtoceste, hitre ceste in glavne ceste, medtem ko bi po novih pravilih lahko vozili tudi po praviloma ožjih regionalnih in občinskih cestah. 

Na ministrstvu, kjer so pravilnik usklajevali tudi z občinami, pojasnjujejo, da je strah voznikov ostalih vozil o mastodontih na ozkih cestah odveč, saj da bo moral upravljalec posamezne ceste vnaprej odobriti in označiti na podlagi varnostnega in tehničnega vidika. Ti odseki bodo morali biti tudi ustrezno opremljeni s prometno signalizacijo. "Predlog pravilnika je kompromis, ki je pripravljen na podlagi vseh prispelih pripomb in dopolnitev," dodajajo na ministrstvu.

"Z obzirom na to, da bo vožnja dolgih priklopnikov na občinskih cestah brez posebnega 
dovoljenja prepovedana tudi v prihodnje, Skupnost občin Slovenije predlogu sprememb 
pravilnika ne nasprotuje," je za zurnal24.si pojasnila generalna sekretarka združenja Jasmina Vidmar.

Slovenija prehiteva Zahod

Jože Makše iz družbe Makše transporti novost v pravilniku pozdravlja. Kot pravi, imajo v njihovem podjetju vse tovornjake takšne, pri katerih je mogoče prikolico raztegniti do skupne dolžine 22 metrov. Kot dodaja Makše, v Sloveniji sicer večjih problemov zaradi dosedanje ureditve niso imeli zaradi lokacij, na katere največkrat dostavljajo vozila, težje pa je na cestah po Avstriji, Nemčiji in Franciji, tudi zaradi striktnih policijskih kontrol. Zato upa, da bodo novost po vzoru Slovenije čimprej prevzeli tudi v teh državah.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 9

  • mph
    16:28 27. Marec 2015.

    Ah, vidim, da danes nek bolnik kar vsem tala minuse, pa sem že mislil, da ima kaj prav proti meni. …

  • 14:35 27. Marec 2015.

    Če še ne veste - oblast želijo prevzeti beštije!

  • 13:30 27. Marec 2015.

    ostale ceste so že uničene zaradi (tujih) tovornjakov, ki se vsak dan valijo skozi državo in zaradi države, ki cest …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.