Opel insignia grand sport meri na višjo ligo

Foto: Saša Despot Foto: Saša Despot Foto: Saša Despot Foto: Saša Despot Foto: Saša Despot Foto: Saša Despot Foto: Saša Despot Foto: Saša Despot Foto: Saša Despot Foto: Saša Despot Foto: Saša Despot Foto: Saša Despot Foto: Saša Despot Foto: Saša Despot Foto: Saša Despot Foto: Saša Despot Foto: Saša Despot Foto: Saša Despot Foto: Saša Despot Foto: Saša Despot Foto: Saša Despot Foto: Saša Despot Foto: Saša Despot Foto: Saša Despot Foto: Saša Despot Foto: Saša Despot Foto: Saša Despot Foto: Saša Despot Foto: Saša Despot Foto: Saša Despot Foto: Saša Despot Foto: Saša Despot Foto: Saša Despot Foto: Saša Despot Foto: Saša Despot Foto: Saša Despot Foto: Saša Despot Foto: Saša Despot
Pri Oplu še naprej presenečajo.
Oglej si celoten članek

Opel se je znašel na razpotju. Poslovil se je iz ameriškega objema General Motorsa (GM) in se pridružil francoski navezi PSA. A že zdavnaj, preden se je sploh slutilo, da se bo to zgodilo, je v Rüsselsheimu začela nastajati najbolj premium Oplova limuzina, kupe in tudi karavan.

Insignio so najvavili že z monzo, konceptnim avtomobilom atraktivnega videza, ki ga posnema tudi nova generacija insignie. Ta je stopila v velike čevlje. Prva generacija po vectri, ki je ob koncu tisočletja le stežka sledila konkurenci, je insignia Oplu zagotovila nov veter v jadra. 

NOVA INSIGNIA Opel insignia 4x4 z nadzorom vektorjev navora

Raje so počakali na rabljeni BMW ali audija

Zaradi svežega, dinamičnega videza, ogromnih nizkopresečnih koles z lahkimi platišči in naprednimi žarometi je bila pri nas pogosto izbira poslovnežev in povsem običajnih Slovencev.Njena hiba je bila velika masa in s konjenico nekoliko podhranjeni motorji, kar se je izkazovalo tako v večji porabi goriva kot v slabši okretnosti in dinamiki vožnje v primerjavi z glavnimi sotekmeci. Tudi zato je marsikakšen „kranjski Janez“ raje posegel po rabljenem BMW ali audiju in ne novi insignii.

S časoma je dobila zmogljivejše motorje, a smo še vedno pogrešali tisto lahkotnost za volanom, kot pri VW passatu pa tudi bolj prestižnih nemških tekmecih.

Foto: Saša Despot

Astra je pokazala pravo pot

To je bila glavna naloga Oplovih inženirjev, ki je odlično uspela že pri novi astri, saj je pobrala vse možne nagrade. A insignia, čeprav na videz to ne izgleda tako - v potovalni kabini najdemo kar nekaj podobnosti z astro - v resnici z manjšim Oplovim modelom nima skoraj nič skupnega. Nastala je z nepopisanega lista papirja in na povsem novi platformi (Epsilon II), ki je omogočila, da je veliko večja kot prej, hkrati pa lažja, bolj okretna in dinamična.

Na test smo dobili štirivratno insignio grand sport z novim 1,5-litrskim turbo štirivaljnim bencinskim motorjem s 122 kilovatov moči (165 KM), ki se uvršča na sredino bencinske ponudbe.

Hitrejša kot OPC Opel predstavlja športno različico insignie GSI

Opel insignia sports tourer nove generacije ni kršila pravil, ki so jih začrtali že s prvo generacijo, le nadgradili so jih, zato je videti še elegantnejša in prestižnejša.  Zaščitni znak ostajajo napredni ozki žarometi, ki sodijo med najbolje, tudi, če jih primerjamo s tistimi na audijih, BMW, mercedesih … 

Foto: Saša Despot

In prav takih primerjav si želijo pri Oplu, kjer menijo, da je insignia zdaj igralec v višji ligi, tako po kakovosti, kot vodljivosti in opremljenosti.

Spredaj se sedi razkošno

Že na pogled je videti večja, v dolžino je zrasla slabih osem centimetrov in meri že skoraj pet metrov (4,99 metra), a po drugi strani je vtis zaradi visokih bokov in kupejevske strehe, da gre za vitek avtomobil. Koeficient zračnega upora je le 0,26, kar je odličen rezultat, na ravni premium vozil.

Na zunanjost tudi dve zameri: prva je brisalec za zadnje položno steklo, ki deluje ceneno in neugledno, druga pa dejstvo, da so izpušno cev skrili in se je ne vidi. Glede na to, da je na avtomobilu veliko kromanih dodatkov, bi lahko po vzoru na Mercedes naredili ponaredek velikih podolgovatih kromanih odprtin, za katerimi je skrit izpuh.

Foto: Saša Despot

Med sedenjem se občuti za devet centimetrov podaljšana medosna razdalja. Prostora zadaj je zdaj več, a ne toliko kot v razrednih prvakih, na primer škodi superb, ki jo še vedno jemljemo za merilo prostornosti.

NOVA INSIGNIA: PRVI VTISI Opel insignia: Triki s katerimi so avto naredili bolj športen in z več prostora

Na zadnji klopi je veliko prostora tudi v širino, a je še vedno tja možno spraviti le dva otroška sedeža. Davek kupejevksega videza in nizke strehe insignia plača na preglednosti. Stekla, razen vetrobransko, so precej majhna, sploh tisto zadaj, zato je kamera za pomoč pri vzvratni vožnji več kot dobrodošla.

Zato pa je spredaj pravo razkošje prostora, sploh, če si omislite komfortne sedeže, ki jih je sicer možno doplačati (3.000 evrov) le če izberete najvišji paket opreme. Sedeži razvajajo z masažo, mene osebno pa je v najbolj vročih poletnih mesecih prepričalo prezračevanje sedežev. Čez pore v usnjenih sedežih v hrbet in zadnjico piha mrzel zrak, zato se ne potimo. Občutek je bil prav prijeten. 

Zna enako dobro, kot zna novi BMW serije 5

Oblikovno so linije prečiščene, voznik ima vse na dosegu roke. Vse je bolj logično, domače, popredalčkano. Pri Oplih smo bili v preteklosti vajeni nekoliko konfuzne postavitve stikal. Čeprav je tudi zdaj kakšno, na primer za masažo, skrito na sedežu, kar smo opazili šele, ko se je testni termin bližal proti koncu. Pri Oplu so se odločili, da je med funkcijami zaslona na dotik možno „preskakovati“ s pritiskanjem ekrana, kar mi ni najljubša možnost. Premium proizvajalci vgrajujejo vrtljive vmesnike. Zato pa je insignia dobila digitalne merilnike, kjer ob kazalniku temperature olja izstopa retro voltmeter. Dobila je torej detajle, ki so v zadnjih letih rezervirani za športna vozila, ki spet vpeljujejo pozabljene detajle, medtem, ko večina novih avtomobilov danes ne kaže niti temperature hladilne tekočine.

Foto: Saša Despot

Insignia ima tudi barvni head-up zaslon, na katerem se vozniku pred očmi izrisujejo številni podatki v povezavi z vožnjo. Voznik vsa navodila dobiva v slovenskem jeziku, kar je zelo pohvalno, pri Mercedesu na primer se tega še niso domislili. Head-up zaslon je pregleden in je med boljšimi v cenovnem razredu insignie, celo primerljiv bavarskemu BMW, ki mi je bil do zdaj najbolj všeč, tako po odzivnosti, kot grafični podobi. Na tem mestu pohvala za Opla. Insignia za dragimi BMW, Audiji in Mercedesi ne zaostaja niti pri sistemih za pomoč vozniku. Saj imajo te sisteme danes že skoraj vsi, a drugo je, kako delujejo. In Oplovi delujejo odlično.

NOVA INSIGNIA Opel insignia namesto novega BMW, audija ali mercedesa

Preizkusili smo pametni tempomat in vse sisteme, ki delujejo s pomočjo radarja in kamere na vetrobranskem steklu. Oplov sistem odlično bere prometne znake in to vozniku hipoma prikazuje na head-up zaslonu ali zaslonu na dotik, tudi, ko prekoračimo dovoljeno hitrost. Kamera vidi tudi talne cestne oznake, bele čerte na asfaltu, ki označujejo rob cestišča. Insignia v polsamodejni vožnji v prav ničemer ne zaostaja za novo BMW petico, še skoraj bolj natančno nas je brez dotikanja volana vodila po ljubljanski obvoznici. Čeprav tudi ta sistem vsemogočen ni.

Prtljažnik je z dvižnimi zadnjimi vrati zelo praktičen. Nalagalna odprtina je nizka in široka. 490-litrov je dovolj za družinsko uporabo. Z dvema otrokoma sem 14 dni shajal brez težav s prostorom za prtljago. Z dvema stikaloma za samodejno zlaganje deljive zadnje klopi pa se prostor še krepko poveča.

Potovalnik, ki hitro prehiti traktor ali avtobus

Opel je ogromen korak naprej z insignio naredil na področju vozne dinamike. Tako kot na prvi vožnji z dizelsko insignio je bil tudi vtis z bencinskim štirivaljnim motorjem zelo dober. Kako tih in uglajen avtomobil je postala, sem si prišepnil. Ob pritisku na stikalo za zagon motorja se karoserija ne zatrese, izpod motorja se le minimalno sliši "mrmljanje."

Značaj vozila se je povsem spremenil tudi med vožnjo. Če smo imeli prvi prvi generacij insignie kar nekaj zamer na kakovost vgradnje materialov, pa je zdaj povsem drugače. 

Foto: Saša Despot

Zaradi odlične izolacije podvozja in dela med motornim pokrovom in potovalno kabino je insignia tudi pri avtocestnih hitrostih umirjen potovalnik. Novi 1,5-litrski štirivaljni turbo motor postreže z obiljem moči, ki jo je dovolj tudi za vožnjo s karavansko insignio. Želeli bi si še več navora v nizkih vrtljajih, pa čeprav od 0 do 100 km/h pospeši v 8,9 sekunde.

Motor je zelo prožen in je primeren tako za vožnjo po avtocesti, največja hitrost je 222 km/h, še bolj pa v mestu, kjer ga lahko vozimo na zelo nizkih vrtljajih in primestni vožnji, kjer prepriča tudi z dobrim vmesnim pospeševanjem med prehitevanjem. Ročnemu šeststopenjskemu menjalniku najbolj oporekam izgled (pre)velike ročice, ki ne sede dobro v roke, je pa dovolj natančen in skrojen za udobno premaovanje daljših razdalj. Tudi na račun tega je bila poraba 6,5 litra bencina zelo ugodna, ob dinamični vožnji pa smo porabili tudi devet litrov bencina na 100 kilometrov. V mestih je učinkovit in ni moteč start/stop sistem, ki ugaša motor, ko se ne premikamo in ga v trenutku zažene, ko pohodimo sklopko. 

Z insignio na autobahnu Opel insignia povzročila nemir tudi med premijci

Vajeni smo bili, da so Opli precej trdi avtomobili, a je podvozje pri novi insignii precej mehko in udobno, a se to ne pozna pri bolj dinamični vožnji. Tudi krmilni mehanizem dovoljuje zelo natančno vožnjo med ovinki, še vedno pa je to prej potovalnik kot avtomobil, ki bi ga kupil, da bi se z njim zapodol med ovinke. Prerpiač nov volan, ki dodaja lahkotnost uporabe, kar je bila vedno odlika konkurenčnega passata. Opel je z insignio zdaj postal zelo resen tekmec passatu in mondeu, celo tekmec premium modelov, ki pa še vedno bolj prepričajo z voznimi lastnostmi, a za višjo ceno.

Foto: Saša Despot

Podatki o vozilu:  Opel insignia grand sport 1.5 Turbo ecoTEC® Start/Stop (Dynamic)
Motor: 1.490 cm3, turbo bencinski, 122 kW (165 KM) pri 5.600 vrt/min.
Navor: 250 Nm med 2.000 in 4.500 vrt./min.
Dimenzije (D x Š x V v mm): 4.897 × 1.863 × 1.455, medosna razdalja 2.829
Prtljažnik (v litrih): 490-1450
Poraba na testu: 7,1 litra/100 km (mešani cikel), izpusti CO2: 136 g/km
Zmogljivosti: 222 km/h, 8,9 sekunde od 0 do 100 km/h
Cena: 22.100 / 24.250/ 35.260 evrov (osnovni/testni/testni z dodatki)

Plusi: Dizajn, prostoren prtljažnik, lahkotna vožnja, tehnika in delovanje sistemov;

Minusi:  Navor v nizkih vrtljajih, izgled brisalca za zadnje steklo, ročica ročnega menjalnika, preglednost nazaj;

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.