Dober nakup? Z nižjo ceno in več opreme nad leta

Foto: Saša Despot Opel Astra Foto: Saša Despot Opel Astra Foto: Saša Despot Opel Astra Foto: Saša Despot Opel Astra Foto: Saša Despot Opel Astra Foto: Saša Despot Opel Astra Foto: Saša Despot Opel Astra Foto: Saša Despot Opel Astra Foto: Saša Despot Opel Astra Foto: Saša Despot Opel Astra Foto: Saša Despot Opel Astra Foto: Saša Despot Opel Astra Foto: Saša Despot Opel Astra Foto: Saša Despot Opel Astra Foto: Saša Despot Opel Astra Foto: Saša Despot Opel Astra Foto: Saša Despot Opel Astra Foto: Saša Despot Opel Astra Foto: Saša Despot Opel Astra Foto: Saša Despot Opel Astra Foto: Saša Despot Opel Astra Foto: Saša Despot Opel Astra Foto: Saša Despot Opel Astra Foto: Saša Despot Opel Astra Foto: Saša Despot Opel Astra Foto: Saša Despot Opel Astra
Astra kmalu v prodajne salone prihaja tehnološko posodobljena. Kako dober nakup je jubilejna različica sports tourer (karavanska različica) 120 let za nekaj manj denarja pred "iztekom uporabe".
Oglej si celoten članek

Cene novih avtomobilov so na račun vse bogatejše serijske opreme in tehnološke naprednosti avtomobilov iz leta v leto večje. Nič nenavadnega ni, da danes opremsko bogat avto B razreda stane 20 tisočakov in več, avtomobili razred višje pa se s ceno že približujejo 30 tisočakom. In z novimi zakonskimi usmeritvami EU glede serijske opreme bodo verjetno avtomobili še dražji.

Foto: Saša Despot Opel Astra

Vendar pa je nov avto možno dobiti tudi po nižji ceni. Predvsem, ko na trg prihaja nova ali prenovljena različica. Takrat bi se radi trgovci čim prej znebili zalog. Lahko bi celo zapisali, da racionalni kupci lovijo avtomobile "pred iztekom roka," čeprav jim bodo ti avtomobili služili skoraj enako dobro, kot tisti, ki v prenovljeni in nekoliko posodobljeni obliki prihajajo za njimi. In to pogosto za bistveno manjši denarni vložek. Pa še preverjana kakovost je pri tovrstnih avtomobilih, saj so napake na proizvodnji liniji po navadi že davno odpravljene.

TESTIRALI SMO Testirali smo trikolesnik Quadro QV3

Eden takih nakupov utegne biti tudi opel astra. 29. februarja leta 2016 so za Evropski avto leta okronali prav astro. Prepričala je s številnimi aduti, predvsem pa je tudi nas takrat navdušil napredek na področju dinamike vožnje. Skoraj štiri leta kasneje je čas za prenovljeno astro, saj novejša konkurenca v tehnološkem smislu ponuja že bistveno več.

Pri Oplu so nedavno praznovali 120 let, zato so tudi astri namenili posebno različico 120 let, ki je za ceno dobrih 600 evrov nad osnovno različico na voljo z nekaj vizualnimi dodatki v opremi.

Foto: Saša Despot Opel Astra

Mi smo jo preizkusili v karavanski – sports tourer- različici z zmogljivim štirivaljnim turbobencinskim motorjem s 110 kilovatov moči (150 KM) in samodejnim šeststopenjskim menjalnikom. 

Astra je s prehodom na novo generacijo pred štirimi leti naredila velik preskok med generacijami v nižjem srednjem razredu. Največji korak naprej je bil narejen na dinamiki vožnje, ki je tudi posledica lahke gradnje. Avtomobil je na cesti še danes odlično uravnotežen, tudi tehnološko ponuja številne sisteme, ki jih mora avto s stališča varnosti danes ponujati. Ne pa tudi vse. Napredek v avtomobilski industriji gre hitro naprej. In temu aktualna astra, ki je bila narejena še pod koncernom GM, kar boste na primer opazili na pokrovčku za točenje goriva, ne sledi povsem. Pri prenovljeni različici je drugače, ampak o tem v prihodnjem testu, ko jo bomo preizkusili

Foto: Saša Despot Opel Astra

Kaj za dobrih 600 evrov več od osnovnega paketa enjoy prinaša različica 120 let? Nekaj več lepotne vsebine, na žalost pa ne tudi naprednih asistenčnih sistemov, ki pa so pri Oplu na seznamu doplačil razmeroma poceni, saj jih dobimo v paketih.

Še najbolj opazna lastnost različice 120 let je črno-belo zunanjost, ki jo že takoj loči od ostale ponudbe. Črno-bela je zaščitni znak Opla še iz časov corse black & white, ki je bila pravi hit pri nas. To pomeni, da ima astra črna vzvratna ogledala in črno streho. 120 let prinaša še nekaj kroma za več blišča na cesti, pa posebne okrasne pokrove platišč (testni avto je imel doplačljiva lahka platišča v črni barvi), strešne nosilce, zadnje led luči.

Foto: Saša Despot Opel Astra

Oblikovno, sploh v črno-beli kombinaciji z dodatno zatemnjenimi zadnjimi stekli (180 evrov doplačila) še vedno deluje dovolj sveže. Tudi na račun možnosti izbire led žarometov (serijski so halogenski) podprtih z led matrično tehnologijo, ki stanejo 1890 evrov in so bili ob prihodu astre na trg edinstveni v tem razredu vozil. Kar zadeva varnost še danes veljajo za ene najboljših na trgu.

Foto: Saša Despot Opel Astra

Testirali smo Testirali smo: Audijev lamborghini na 22-palčnih kolesih

Ponoči svetijo odlično, vozniku pa ni treba skrbeti za preklapljanje med dolgimi in kratkimi lučmi. Sistem to dela sam, in to odlično, žarometi ne zaslepijo nikogar, hkrati pa vseskozi delujejo s polno močjo. Vožnja je zato manj utrujajoča.

Astra kljub izklesanim zunanjim linijam in ozkim žarometom na zunaj kaže manj čustev kot nekateri najnovejši primerki, kot so corolla, mazda3 in tudi megane. To je sicer subjektivno mnenje, a čustva močno vplivajo na nakup. 

Astra težje leta skrije v kabini. Sedi se sicer na ergonomskih sedežih (450 evrov doplačila) zelo udobno, voznik nima težav pri nastavitvah najbolj udobnega ali športnega položaja za volanom. Klimatski sistem v hladnejših jutrih deluje odlično in hitro odmegli pogled na cesto. Tudi sedeži hitro ogrejejo zadnjico in hrbet, ogrevana je tudi zadnja klop, tudi volan učinkovito ogreje mrzle voznikove roke. Ogrevalni paket sicer ceno dvigne za 400 evrov.

Foto: Saša Despot Opel Astra

Na seznamu doplačil je za 490 evrov tudi kamera za vzvratno vožnjo (360-stopinjske si ne morete omisliti), ki je nameščena na zadku in sodeluje s parkirnimi tipali spredaj in zadaj. Slika s kamere je dovolj jasna, v primerjavi s konkurenco pa kamera ne ponuja presežkov kar zadeva ločljivost, prav tako kot pri večini ni imuna na umazanijo, dež, kasneje v letu pa tudi led in sneg. Pred vožnjo jo je dobro obrisati, takrat bo svoje delo ob pozornem vozniku opravila dobro.

Foto: Saša Despot Opel Astra

Stikal je malo, 7-palčni ekran na dotik je umeščen višje in pregledno, a če je bil pred štirimi leti med največjimi v razredu, danes večje dobite že v razredu nižje. Serijsko z izbrano multimedijo prihaja tudi navigacija. Merilniki so le analogni. Že nova corsa, ki k nam prihaja kmalu, bo imela digitalne. Dotikanje ekrana s prsti je v astri manj odzivno. Pogrešal sem še kakšen bombonček, ki ga poznajo najnovejši predstavniki astrinega razreda, na primer head-up zaslon. Zato pa ima Nemka s stališča varnostnih pripomočkov, čeprav za doplačilo, še danes skoraj vse nujne pripomočke za varnost. in delujejo dobro – le radarskega tempomata nima, kar je danes tudi že skoraj običajno in omogoča še bolj udobno vožnjo po cesti, ko je avto zmožen sam zavirati in speljevati v gneči. Napredni asistenčni sistemi so na voljo šele z opremo innovation, kar v primeru astre sports tourer pomeni osnovno ceno 20.455 evrov v kombinaciji z 1,0-litrskim turbo motorjem s 77 kilovatov moči (105 KM), oziroma dobrega tisočaka in pol več kot v našem primeru, ko smo imeli pod pokrovom karavana 1,4-litrski turbo motor in samodejni menjalnik. Še vedno glede na današnje cene ugodno in zelo konkurenčno.

Foto: Saša Despot Opel Astra

Še to, na zadnjih sedežih so sidrišča isofix za otroške sedeže veliko bolj prijazna do uporabnikov otroških sedežev, klop je tudi priročno deljiva v razmerju 40/20/40. V primerjavi z nekaterimi konkurenti je nekoliko manjša prostornina prtljažnika. A številke so eno, praksa pa drugo. Družina z dvema majhnima otrokoma s karavansko astro prav lepo shaja, v testnem avtomobilu pa so zahvaljujoč mreži v prtljažniku (150 evrov doplačila) tudi kotaleči se mali predmeti med prevozom ostali na mestu. 

Foto: Saša Despot Opel Astra

Lestvici Prva velika testa zimskih gum za sezono 2019/2020

Pri astri 120 let smo sicer pogrešali odpiranje prtljažnika s pomočjo električnega sistema. Sistem je na voljo le v kombinaciji s keyless opcijo, kar pomeni, da dobite v primeru izvedenke 120 let še klasični ključ, ki se vstavi v ključavnico za zagon motorja.
Želeli bi si še večji sredinski zaslon s predalom za roko in nekoliko debelejši volanski obroč, pri najnovejših avtomobilih smo se navadili tudi na brezžično polnjenje telefonov. Ima pa zato električno parkirno zavoro, ki sprosti dodaten prostor za odlagalne površine, ki jih je povsod po vozilu dovolj in so uporabne.

Foto: Saša Despot Opel Astra

Avto se še vedno pelje odlično. Astra ostaja med bolje vodljivimi avtomobili na trgu, je pa to še vedno nadpovprečno trd avtomobil. Čeprav volan daje občutek, da je zelo lahek, pa je hkrati zelo natančen in ponuja vse informacije izpod koles. Le pretanek je. Podvozje je čvrsto, nagibanja karoserije je minimalno. Astra se suvereno obnaša pri zaviranju v sili. Ko smo odločno pohodili zavoro, se je vozilo tudi pri večjih hitrostih hitro ustavilo. 1,4-litrski turbobencinski štirivaljni motor s 110 kilovatov moči (150 KM) se je še enkrat več izkazal za zmogljivo izbiro, saj ponudi veliko navora in užitka v vožnji tudi v nizkih vrtljajih in vsaj enako pomembno v srednjih vrtljajih, kar pomeni brez pretiranih zadreg pri prehitevanju. Hkrati je motor zelo uglajen. Bi pa sami raje kot samodejni šeststopenjski menjalnik, ki deluje nekoliko prepočasen pri začetnemu pospeševanju izbrali tudi na račun porabe goriva. Čeprav je dodana vrednost pri udobju vožnje, pa je bila poraba bencina z ročnim menjalnikom na naših preteklih testih vsaj liter manjša.

Foto: Saša Despot Opel Astra

Kaj pa cena? Karavansko astro ST z oznako 120 let lahko dobite za 18.335 evrov z osnovnim bencinskim motorjem, tako, kot je bila naša, pa za najmanj 21.185 evrov, oziroma 23.649 evrov z vsemi dodatki in upoštevano prodajno kampanjo. Sami bi posegli še po paketu aktivnih pripomočkov.

Slovenija AMZS test zimskih gum za kombilimuzine in dostavnike

Astra se kot taka izkaže za racionalen nakup. Za primerjavo, na primer karavanski golf z 1,5-litrskim turbobencinskim motorjem enake moči in kombiniran s sedemstopenjskim DSG menjalnikom ter osnovno opremo stane dobrih 25 tisočakov, renault megane grandtour s 103 kilovatnim (140 KM) turbobencinskim motorjem in EDC samodejnim menjalnikom pa dobrih 22 tisočakov s tretjo od štirih stopenj opreme.

Foto: Saša Despot Opel Astra

Podatki o vozilu: (Opel Astra 120 years ST)
Prostornina motorja:
1399 ccm
Moč motorja: 110 kW (150 KM) med 5.000 in 5.600 vrt./min
Navor: 245 Nm med 2.000 in 4.000 vrt./min
Zmogljivosti: 210 km/h, 9,4 sek. od 0 do 100 km/h
Poraba na testu (skupna): 7,8 litra/100 km
Dimenzije (D x Š x V v mm): 4.702 x 1.809 x 1.510 medosna razdalja 2.662
Prostornina prtljažnika (v litrih): 540-1630
Izpust (po tovarniški specifikaciji): 130 gramov CO2/km
Cena (v evrih): 18.335 (osnovni)/ 21.185 (testni) / 23.649 (testni z dodatki)

Plus: Motor, vozna dinamika, cena;

Minus: Poraba goriva s samodejnim menjalnikom, asistenčni sistemi šele v višjih paketih opreme, pretanek volan;

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 2

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.