Nemško zvezno upravno sodišče bi moralo v četrtek odločiti o zahtevi nemške okoljevarstvene skupine DUH, ki se zavzema za izboljšanje zraka v nemških mestih, ali v nemških mestih prepove vožnja vsem dizelskim vozilom, ki nimajo motorjev, ki zadostujejo najnovejše emisijske standarde Euro 6. Razen določenih izjem.
Predsednik sodišča v Leipzigu Andreas Korbmacher je več kot očitno pod velikim pritiskom, saj je avtomobilsko industrijo, ki se zavzema proti prepovedi, podprla tudi vlada Angele Merkel, ki bi doživela veliko klofuto, če bo prepoved sprejeta. Hkrati pa se je v Nemčiji razplamtela debata, koliko smrti povzročijo strupeni izpuhi dizelskih vozil. Številke so pretresljive, merijo pa se v desettisočih, na kar so opozorili tudi v EU.
15 milijonov voznikov na trnih
V četrtek smo z nestrpnostjo pričakovali odločitev sodišča v Lepizigu, ki pa so je prestavili na 27. februar. V primeru, da bi prepoved obveljala, bi to pomenilo, da bi v Nemčiji lahko vstop v mesta prepovedali kar 15 milijonom dizelskim vozilom.
V Düsseldorfu in Stuttgartu, kjer imajo ob cestah postavljene merilne naprave, ugotavljajo, da so emisije ogljikovega dioksida, ki jih povzročajo avtomobili, znatno previsoke. Ekološke organizacije ugotavljajo, da je tako že leta.
Euro 6 je bolj čist, a ima tudi slabšo plat
Euro 6 je uvedel za več kot 50-odstotno zmanjšanje NOx v primerjavi s standardom Euro 5. Zdaj je meja na prevoženi kilometer postavljena le še na 80 miligramov. Z Euro 5 standardom je veljalo, da so lahko najsodobnejši avtomobili na kilometer v zrak izpustili po 180 miligramov. Kako velik preskok pomeni za izpuste NOx, priča podatek, da je bilo zmanjšanje teh plinov med standardoma 4 in 5 le 20-odstotno. Še leta 2000 je bila sicer dovoljena meja za NOx kar 500 miligramov na kilometer. Ker zaradi principa delovanja, čistosti goriva in načina izgorevanja bencinarji nimajo težav niti s trdnimi delci niti z NOx plini, zanje z Eurom 6 praktično ni bilo sprememb. Slabša plat Euro 6 motorjev je, da po pravilu za čiščenje NOx delcev uporabljajo dodatek AdBlue oziroma sečnino. To po eni strani poveča maso vozila, po drugi strani je potrebno AdBlue redno dolivati na servisih, kar seveda ni zastonj.
Kaj bo z rabljenimi dizli?
Neustreznim vozilom z Euro 5 motorji bi lahko posodobili elektroniko, takih vozil je 5,6 milijona, kar bi stalo 14,5 milijarde evrov. Če pa bi želeli posodobiti še vsa ostala sporna dizelska vozila, bi to pomenilo še dvakrat večji strošek. Zato je zanimanje za nova dizelska vozila v Nemčiji v januarju strmo padlo.
Prav zaradi omenjenih vrtoglavih stroškov so nemške Zvezne države na lokalna sodišča vložile pritožbe, zadeva pa je postala tako velika, da je romala na Nemško zvezno upravno sodišče, ki bi moralo pod vodstvom Korbmacherja sprejeti dokončno odločitev, ki bi lahko postala usodna za prihodnost dizelskih vozil v nemških mestih. V primeru, da bo prepoved obveljala bo zanimanje padlo za nove, še bolj pa za rabljene dizelske avtomobile, ki bodo romali na trge, kjer jih bo možno prodati. Usoda je torej v rokah Andreasa Korbmachera. Rojen je bil pred 58 leti v Freiburgu, odrasel je v Berlinu in je sin uglednega pravnika Günterja Korbmacherja, ki je predsedoval istemu sodišču in je moral prav tako odločati o vroči tematiki, azilu.
Če bo sprejel prepoved, bodo imele potem mestne oblasti v vsakem nemškem mestu možnost prepovedati vožnjo dizelskim vozilom, razen tistim z Euro 6 motorji in dizelskim vozilom, ki jih uporabljajo določene javne službe, reševalci, gasilci ... Napetost je velika, saj bi samo v Münchnu ostala „parkiranih“ petina vozil.
Tudi če bo tole udejanjeno, ne bo brez pravnih posledic. Ob predpostavki, da je bil avtomobil legitimno pridobljen, bi prepoved …
Danes se v ta problem zaletavate kot kavke v zamrznjen drek, a ves sistem rabi še petdeset let da se …
to je strel v koleno. mimogrede, ko se voziš za slo škatlami in vidiš plav dim iz auspuha .... da …