Odgovor na vprašanje: Toliko se pozimi zmanjša doseg električnega

Foto: Saša Despot
Foto: Saša Despot
Zima je stresno obdobje za avtomobil in električni avtomobili pri tem niso izjema, saj se jim lahko precej zmanjša doseg. Pri norveškem avtomobilskem klubu NAF so preskusili, koliko dosega posamezni električni avtomobili dejansko izgubijo v hladnih dneh.
Oglej si celoten članek

S precejšnjo rastjo števila električnih avtomobilov na naših cestah se pred njihove lastnike postavlja pomembno vprašanje, koliko kilometrov bodo z njimi lahko prevozili pozimi. Spomladi in jeseni pri zmernih temperaturah lahko namreč, tudi pa naših izkušnjah s testnimi avtomobili, dejanski dosegi električnih avtomobilov precej ustrezajo dosegom, ki jih navajajo proizvajalci, drugače pa je poleti in predvsem pozimi.

Boleča primerjava Kje je polnjenje električnih avtov najbolj umazano in kje čisto

Foto: BYD BYD tang

Na splošno velja, da imajo vsi električni avtomobili pozimi manjši dosega, dejanske številke pa se razlikujejo od modela do modela, kar so preverili pri norveškem avtomobilskem klubu. Na doseg avtomobila lahko vpliva to, da boste pozimi gotovo vključili gretje kabine in stekel, slabši pa so tudi vozni pogoji, a glavni razlog za skrajšan doseg so predvsem kemikalije v baterijah.

Presenetljivi rezultati

Baterijska kemija je precej preprosta znanost, ki jo večina izmed nas razume narobe. Večina izmed uporabnikov namreč na baterije gleda kot na električne naprave, dejansko pa bolj gre za kemične naprave, ki s spreminjanjem kemične sestave vsebovanih spojin shranjujejo ali oddajajo električni tok. Ko se temperature ozračja spustijo, se fizično gibanje kemikalij v bateriji upočasni, s tem pa se upočasni tudi sproščanje elektronov, ki generirajo električni tok in ta se zmanjša. To pomeni, da morate za enake zmogljivosti baterijo bolj obremeniti, zato se zmanjša doseg, ki ga omogoča.

Sodišče odločilo Sodišče odločilo: Kupec lahko v tem primeru vrne električni avto

Pri norveškem avtomobilske klubu so s praktičnimi preskusi na cestah na severu njihove države ugotovili, da je povprečna izguba dosega znašala od 10 do 15 odstotkov, kar je pri nekaterih modelih pomenilo zmanjšanje dosega za več kot 100 kilometrov. Nekateri modeli pa so bili še posebej ekstremni, saj se jim je doseg zmanjšal kar za tretjino, v letih odkar preskušajo avtomobile, pa so se nekateri modeli odlikovali celo z zgolj 4 odstotki izgube. Pri norveškem klubu so preskus tokrat opravili pri temperaturah v razponu med 0 do -10 stopinj Celzija. Za primerjavo povejmo, da se porabo elektrike oziroma doseg po protokolu WLTP preverja pri temperaturi 23 stopinj Celzija.

Avto Nadzor nad vozili: Nevarno razkritje najstnika

Vozniki lahko sicer kar precej pripomorejo k podaljšanju dosega tudi v zimskih dneh. Najboljša možnost je počasno polnjenje baterij čez noč (tudi pri hitrem polnjenju so izgube pozimi večje) in predgretje kabine in baterije pred odhodom na pot. S tem se za gretje avtomobile dejansko porablja elektrika iz omrežja in ne iz baterije, kar gotovo dobro vpliva na doseg.

Foto: Saša Despot Tesla 3

Kako so se odrezali avtomobili na testu?

Rezultate vseh 31 preskušenih avtomobilov si lahko ogledate v priloženi tabeli, pri klubu pa so izpostavili predvsem nekatere. Za najboljši avtomobil na tem področju se je presenetljivo izkazal kitajski predstavnik, električni križanec BYD tang, ki je od uradnega podatka o dosegu odstopal le za 10,88 odstotka. Le za malo mu je sledil tesla model Y z 11,05-odstotnim odstopanjem od tovarniške navedbe.

Novosti V center Ljubljane še lažje z električnim avtomobilom

Tesla model 3 long range se je sicer s 521 kilometri tudi pozimi med tekmeci pripeljal najdlje, vendar je s to razdaljo še vedno za skoraj 15 odstotkov odstopal od obljubljene. Veliko manj od pričakovanega dosega se je pripeljala predvsem škoda enyaq iV80, ki je s 347 prevoženimi kilometri namesto 509 obljubljenih od uradne navedbe odstopala kar za 31,8 odstotka, kar je bilo največje odstopanje na testu. Ker so testni vozniki posumili na napako, so test celo ponovili z drugim primerkom, vendar se je slab rezultat ponovil. Po drugi strani pa se je štirikolesno gnana škoda enyaq iV80x na testu odrezala z razmeroma solidnim odstopanjem 15,5 odstotka.

Foto: Anže Petkovšek Škoda Enyaq

Spremembe Pripravite kune, če se z e-vozilom odpravljate na Hrvaško

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 4

  • 09:38 20. Februar 2022.

    kje so časi vebasta... zdej pa dobiš rano na želodcu s temi električarji.. nasvet za zimo, na pot z polnim …

  • 09:09 20. Februar 2022.

    Google je plačal od 400 do 800 dolarjev za dnevno spletno delo od doma. Prvi mesec sem od Googla doma …

  • 14:30 19. Februar 2022.

    A zdej bom pa ta električni sekret doma grel da se bom vozil. Pol pa najboljše da naredijo avte na …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.