Od blizu smo spoznali novo poceni dacio za velike družine

Foto: MatijaJanežič dacia jogger Foto: MatijaJanežič dacia jogger Foto: MatijaJanežič dacia jogger Foto: MatijaJanežič dacia jogger Foto: MatijaJanežič dacia jogger Foto: MatijaJanežič dacia jogger Foto: MatijaJanežič dacia jogger Foto: MatijaJanežič dacia jogger Foto: MatijaJanežič dacia jogger Foto: MatijaJanežič dacia jogger Foto: MatijaJanežič dacia jogger Foto: MatijaJanežič dacia jogger Foto: MatijaJanežič dacia jogger Foto: MatijaJanežič dacia jogger Foto: MatijaJanežič dacia jogger Foto: MatijaJanežič dacia jogger Foto: MatijaJanežič dacia jogger Foto: MatijaJanežič dacia jogger Foto: MatijaJanežič dacia jogger Foto: MatijaJanežič dacia jogger Foto: MatijaJanežič dacia jogger Foto: MatijaJanežič dacia jogger Foto: MatijaJanežič dacia jogger Foto: MatijaJanežič dacia jogger Foto: MatijaJanežič dacia jogger Foto: MatijaJanežič dacia jogger Foto: MatijaJanežič dacia jogger Foto: MatijaJanežič dacia jogger
Med redkimi izbranci smo imeli priložnost v Parizu spoznati povsem novo dacio, ki nagovarja večje družine in želi z ugodno ceno prepričati tudi tiste, ki kupujejo rabljeno vozilo.
Oglej si celoten članek

Dacia nam je v Parizu pripravila prvi predogled popolnoma novega modela. Imenuje se jogger in nagovarja predvsem večje družine, prav tako pa tudi prostočasne pustolovce.

Za romunsko znamko je letošnje leto precej pestro. V začetku leta je namreč na ceste zapeljala lani jeseni predstavljena tretja generacija sandera in logana, prišel je tudi prenovljeni duster, predstavljen pa je tudi električni spring, poslovila pa sta se logan MCV in lodgy. Namesto njiju prihaja povsem novi model jogger.

Preskok Test: Kaj danes ponuja poceni avto?

Foto: MatijaJanežič dacia jogger

Foto: MatijaJanežič dacia jogger

Z joggerjem se Dacia podaja v segment C. Sicer so ga zasnovali na platformi CMF-A, ki je namenjena avtomobilom segmenta B, vendar pravijo, da raztegnjena, kakršno ima jogger, sega tudi v segment C, ki bo, kot pravijo pri Daciji, v Evropi močan vsaj še nekaj časa.

Osvežitev Osveženi dacia duster moderniziral priljubljeni recept

Jogger tako v eni karoseriji združuje lastnosti avtomobilov tega segmenta s prevozniškimi sposobnostmi logana MCV, prilagodljivostjo in modularnostjo lodgyja in terensko naravnanostjo dusterja, čeprav slednjega ne nadomešča povsem, ampak bo ta še naprej (tudi njegova dvokolesno gnana različica) ostal kot predstavnik pravih športnih terencev v Dacijini ponudbi. Jogger torej ne bo spremenil dusterjevega položaja, saj gre predvsem za prostoren in prilagodljiv družinski avtomobil s sedemsedežno različico, ki je duster nima, in nekaj spogledovanja s slabšimi cestami.

Foto: MatijaJanežič dacia jogger

Povejmo še nekaj o imenu. Jogger je, kot so poudarili na predstavitvi, zelo preprosto ime. Ne gre za novo sestavljanko, ampak ga razumejo vsi ljudje na svetu, si ga lahko zapomnijo, v misli pa prikliče športnost, naklonjenost vožnji po »great outdoors« in izraža pozitivno energijo.

Poudarek na sedmih sedežih

Obstoj sedemsedežne različice so na predstavitvi najbolj poudarili, čeprav bo jogger na voljo tudi s petimi sedeži in velikim prtljažnikom. Dacijina produktna specialistka Andreea Guinea je poudarila, da je bila pri razvoju joggerja prostornost med najpomembnejšimi karakeristikami, kar odraža tudi filozofijo znamke, ki obljublja najboljše razmerje med  ceno, opremo in prostornostjo. Tudi pri joggerju naj bi držali to obljubo in tudi pri njem obdržali razmerje med ceno, prostornostjo, udobjem in lastnostmi.

Foto: MatijaJanežič dacia jogger

Kako se to odraža na samem avtomobilu? O prvi sedežni vrsti ozirom celotnem avtomobilu do stebrička B ne bi izgubljali besede, saj je enak kot v dacii sandero, torej ponuja dva v vse smeri nastavljiva sedeža, štirismerno nastavljiv volan in tri vrste infotainmenta. Tudi občutek, dokler se ne ozrete nazaj, je povsem enak kot v sanderu. Bolj zanimivo je torej tisto, kar je za prednjima sedežema: velika in dolga z možnostjo dveh sedežnih vrst, na katerih lahko sedi do pet ljudi.

Evropska uspešnica Najbolje prodajan v Evropi ni več golf, ampak Romun

Klop v drugi vrsti je zložljiva v razmerju 2/3:1/3 in je iz avtomobila načeloma ne moremo odstraniti, v tretji vrsti pa sta dva neodvisna zložljiva in lahko odstranljiva sedeža, saj vsak tehta le dobrih deset kilogramov. Dober je predvsem podatek, da ponujata 127 milimetrov prostora za kolena, kar je po mnenju Dacijinih predstavnikov, najboljše v razredu.

Foto: MatijaJanežič dacia jogger

Modularnost in prevozniške lastnosti

Kratek preskus na predstavitvi je pokazal, da je prostora za kolena zares dovolj, prav tako pa se zadaj tudi precej udobno sedi. Ker je zadek zelo oglat in se streha ne spusti, je tudi odraslim namenjenega dovolj prostora za glave, na prvi ogled je dovolj prostora tudi za ramena in boke potnikov, poleg tega pa tudi nimate občutka utesnjenosti. Pri Daciji so sicer dobro poskrbeli tud za stopala potnikov v tretji vrsti. Na tleh je namreč vdolbina, ki precej poveča višino prostora pod trejo klopjo in jih ne stisne. Druga vrsta je po drugi strani povsem konvencionalna, Prostora je več kot dovolj, potnikom pa so namenili tudi letalski mizici. Klop se je zdela le nekoliko mehka, vendar je šlo za predserijsko izvedbo, ki ji bodo namenili še nekaj dodatne opore, torej lahko pričakujemo nekaj takšnega kot v dusterju.

Avto Znana slovenska cena poceni električne dacie

Pri Daciji poudarjajo tudi joggerjevo modularnost, saj ne ponuja le treh sedežnih vrst, ampak tudi do 60 kombinacij zlaganja in odstranjevanja sedežev. Ko so v sedemsedežnem avtomobilu vsi sedeži, je v prtljažniku le 160 litrov prostora, brez tretje vrste sedežev se ta poveča na 782 litrov, če pa zložimo še klop v drugi vrsti, pa se prtljažnik poveča na 1.820 litrov. Iz avtomobila lahko v nuji sicer odstranimo tudi drugo klop, vendar postopek zahteva veliko vijačenja. Za uporabnost poskrbijo tudi različna odložišča s skupno prostornino 24 litrov, med drugim pa tudi šest držal za skodelice.

Foto: MatijaJanežič dacia jogger

Zaradi omejitev prtljažnika je poskrbljeno tudi za zunanje povečanje prtljažnih kapacitet, saj osrednji letvi strešnih sani lahko (tako kot na sanderu) z nekaj vijačenja spremenimo v prečki prtljažnika, na kateri lahko namestimo kovček, prtljažnike za kolesa in podobno. Vendar pa je treba pri tem vseeno upoštevati, da joggerjeva nosilnost znaša le dobrih 500 kilogramov, torej jo lahko presežejo že potniki. Vlečna kljuka je torej tudi lahko koristen pripomoček za lastnike joggerja, ki bo imel tudi solidne tovrstne zmogljivosti.

Izziv za oblikovalce

Kot je na predstavitvi povedal vodja oblikovanja David Durand, je bila kombinacija karavanske dolžine, sedemsedežne enoprostorske prostornosti in modularnosti ter športno terenskih lastnosti precejšen izziv za oblikovalce. Z dolžino 4,55 metra je jogger najdaljša dacia doslej, z dvajsetimi centimetri je njegovo dno tudi močno oddaljeno od tal, kar v kombinaciji z velikimi kolesi s premerom 660 milimetrov poskrbi za udobje tudi na slabših podlagah, dolga medosna razdalja 2,9 metra in  v kote potisnjena kolesa pa poskrbijo za robustno in stabilno lego na cesti. Pustolovski značaj poudarijo še plastične zaščite kolesnih vdolbin, zaščitne plošče spredaj in zadaj ter že omenjeni strešni nosilci.

Foto: MatijaJanežič dacia jogger

K temu lahko dodam, da pustolovski značaj odraža tudi ves zadnji del z navpično zaključenim zadkom, ki joggerja povezuje tud z modelom iz začetka Dacijine sodobne zgodovine, ki ga na predstavitvi sicer niso omenili. Jogger namreč deluje tudi kot naslednik prve generacije dacie logan MCV, ki jo v Rusiji še vedno prodajajo kot lado largus in je prav tako razpolagala z možnostjo sedmih sedežev. Kakorkoli: prednji del do stebrička B je povsem enak dacii sanderu iziroma sanderu stepway, torej lahko na njem prepoznamo široki prednji del s svetlobnim podpisom v obliki črke V, razčlenjen pokrov motorja itd.

Uau! Ne boste verjeli, kdo bo oblikoval prihodnje dacie!

Kot je povedal Durand je bilo veliko pozornosti namenjene tudi lažjemu vstopanju na tretjo sedežno vrsto. Joggerjeva zadnja vrata so zato dobrih deset centimetrov daljša od sanderovih, kar precej podaljša odprtino, ker se lahko popolnoma zloži naprej, pa tistemu ki vstopa ni v napoto niti druga klop.

Foto: MatijaJanežič dacia jogger

Durand je izpostavil tudi navpične zadnje luči, ki so po eni strani varčevalni ukrep, saj se zato, ker prtljažna vrata niso osvetljena, zmanjša potreba po kablih, po drugi strani pa poudarjajo širino vrat, ki se odprejo visoko in precej olajšajo nalaganje prtljage in ravnanje za zadnjima sedežema.

Nova različica platforme

Dno prtljažnika žal ni ravno, kar je posledica prej omenjene potrebe po prostoru za noge, vendar pa po drugi strani ni takšno zaradi platforme. Glavni inženir za razvoj joggerja Jerome Pierre je namreč povedal, da jogger sicer izhaja iz modularne platforme CMF-A, vendar gre za različico, ki so jo pri joggerju sploh uporabili prvič. Namesto stopničasto z različnimi višinami, kot denimo pri sanderu ali renaultu cliu, so jo namreč zasnovali popolnoma ravno, saj so le tako lahko zagotovili vgradnjo treh sedežnih vrst. Jogger zato denimo pod dnom prtljažnika nima prostora za rezervno kolo, ki je zato pritrjeno pod avtomobilom. Tam je sicer tudi prostor za posodo za plin na joggerju, ki uporablja to vrsto energenta.

Foto: MatijaJanežič dacia jogger

Jogger bo namreč na voljo tudi z motorjem, ki uporablja utekočinjeni naftni plin LPG. Motor oziroma sklop Eco-G 100, ki ga sestavljajo turbobencinski trivaljnik, ročni menjalnik ter 40-litrska posoda za plin in 50-litrska za bencin, je popolnoma enak kot v dacijah sanderu in dusterju.

To ne velja za bencinski trivaljnik Tce 110, ki ni le močnejši, da laže opravi z masnim prirastkom jogerja v primerjavi s sanderom, ampak tudi drugačen, bolj sodoben. Gre namreč za različico iz megana, ki ima namesto vbrizga goriva v sesalni vod bolj učinkovit sistem za neposredni vbrizg goriva v valje in temu prilagojeno ostalo tehniko in geometrijo.

Avto Ko zaslon avtomobila pospraviš kar v žep

Največja novost v primerjavi z drugimi dacijami je 140-'konjski' hibridni pogonski sklop, ki bo v joggerju na voljo z letom 2023. Gre za enak pogonski sklop, kot ga poznamo iz clia, torej je njegova prioriteta predvsem elektrika. Na predstavitvi so poudarili, da avtomobil vedno starta električno, njegova poraba je lahko tudi za 40 odstotkov manjša kot pri različici z motorjem na notranje zgorevanje, po mestu pa lahko do 80 odstotkov voženj opravi električno. Gre torej za navedbe, ki jih poznamo že od predstavitve hibridnega renaulta clia in so se izkazale za precej točne, torej lahko zanimivo vedenje pričakujemo tudi od hibridnega joggerja.

Foto: MatijaJanežič dacia jogger

Škoda le, da se pri Daciji niso odločili za priključno hibridni sklop in capturja, saj, kot so povedali inženirji, bi njegova vgradnja bila možna, lahko pa bi vgradili tudi električni sklop, čeprav je ta rezerviran za dacio spring. Gotovo pa velja verjeti besedam Andree  Guinee, da bo jogger, ko ga bodo začeli prodajati, cenovno najbolj ugoden hibridni avtomobil.

Manj kot 15.000 evrov

Jogger bo sicer v kombinacijah z vsemi pogoni na voljo tudi s tremi paketu opreme, od katerih bo pri enem šlo za – prvič pri Daciji - omejeno začetno serijo xtreme, na kateri hočejo predvsem s črnimi dodatki in drugačnim prešitjem sedežev poudariti joggerjevo avanturistično naravo in »outdoor« naravnanost romunske znamke nasploh. Z imenitnim videzom bi radi k sebi pritegnili tudi mlade kupce.

Leta 2022 Nizkocenovna Dacia piše novo poglavje v svoji zgodovini

Bolj standardna paketa opreme se bosta imenovala essential in comfort, torej enko kot na drugih modelih, saj s tem želijo poenotiti opremo vseh modelov in v skladu s filozofijo znamke poenostaviti izbiro. Ko gre za opremo, povejmo še, da je modularna platforma tudi joggerju prinesla vrsto asistenčnih sistemov in med drugim tudi šest zračnih vreč, vendar ne bo na ravni Renaultov ih modelov, torej predvsem po zaslugi manj asistence ne moremo pričakovati, da bo na preskusnih trčenjih dosegel pet zvezdic. Jih pa tudi ne bo malo, pravijo pri Daciji.

Foto: MatijaJanežič dacia jogger

Tudi infozabavni sistem je enak kot pri sanderu in torej obsega tri ravni. To torej pomeni, da bo osnovna raven na voljo preko aplikacije na pametnem telefonu, ki ga bomo lahko pritrdili na nosilec na armaturni plošči. Demonstracija, ki mi ji je pripravil Dacijin strokovnjak za mutimedijo Nicolas Legross, je pokazala, da v kombinaciji dobro deluje in zagotavlja tudi veliko funkcij. Teh bo, pravi Legros, kmalu še več, saj v sodelovanju s partnerskim podjetjem med drugim pripravljajo tudi možnost indukcijskega polnjenja telefona.

Avto Takega clia do zdaj nismo bili vajeni

Za konec pa pride še pomemben podatek, cena namreč. Jogger v osnovni različici ne bo stal več kot 15.000 evrov, obljubljaj pri Daciji.

Foto: MatijaJanežič dacia jogger

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 2

  • 20:59 3. September 2021.

    hitr kupit, predno preberejo tile pri daciji prispevek žurnala v katerem govori direktor škode., kolk bo po novem fabia.. pa …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.