Pravilniki in zakoni včasih močno zaostajajo za tehnologijo. Takšen je primer Pravilnika o delih in opremi vozil, ki med drugim določa, da mora imeti vsak avto s seboj komplet rezervnih žarnic. Ta komplet mora vsebovati "žarnice z žarilno nitko za najmanj polovico žarničnih mest podvojenih zunanjih svetlobnih in svetlobno–signalnih naprav in po eno žarnico z žarilno nitko za zunanja nepodvojena žarnična mesta, pri katerih je mogoča zamenjava samih žarnic."
Pravilnik ne dovoljuje izjem, čeprav so v zadnjih 10 letih pričeli prevladovati avtomobili, ki imajo vsaj en del svetil že v LED tehnologiji, nemalo je tudi takšnih, pri katerem sploh ni mogoče več najti svetilnega telesa z žarilno nitko in mora v primeru morebitne okvare takšnega svetilnega telesa postopek popravila v vsakem primeru opraviti specializirano osebje. Kljub temu mora vsak tak avto, če želi biti registriran v Sloveniji, s seboj voziti škatlico (neuporabnih) žarnic. Četudi gre za najprestižnejši in z laserskimi žarometi opremljeni BMW 760Li.
Slovenija kot resnično balkanska država
Eden izmed razlogov, da Slovenija še vedno uporablja to prakso, je, da državam članicam EU do danes ni bilo potrebno poenotiti tega področja in vsaka država nekoliko po svoje predpisuje, kaj mora vsebovati obvezna oprema. Povedano drugače, Sloveniji se še ni bilo potrebno prilagoditi.
Pod obvezno morajo komplet nadomestnih žarnic sicer imeti v avtih le še v redkih državah. Poleg Slovenije so po podatkih avstrijskega avtokluba ÖAMTC med njimi še Srbija, Črna gora, Češka, Hrvaška, Albanija. V nekaterih drugih državah, recimo Franciji, komplet rezervnih žarnic zgolj "priporočajo".
Na ministrstvu za infrastrukturo so za žurnal24.si napovedali, da bodo področje rezervnih žarnic v prihodnjih mesecih znova pretresli. Kot so pojasnili, je trenutno v obravnavi in sprejemanju v DZ predlog novega Zakona o motornih vozilih. "Po uveljavitvi novega zakona bomo pripravili tudi nov pravilnik, ki bo urejal obvezno opremo vozil, pri tem pa bomo preverili morebitno možnost izločitve rezervnih žarnic iz seznama obvezne opreme vozil v cestnem prometu."
Kot že omenjeno danes pri modernih avtih menjava nedelujočih svetil v lastni režiji ni več samoumevna. Če na svetilnem telesu na avtu ne deluje le nekaj LED diod, to še ni razlog za takojšen obisk servisa. Pravila o tehničnem pregledu določajo, da za napako na LED traku velja, če ne deluje več kot tretjina diod.
Obvezni tudi sekalci za varnostni pas?
V Evropskem parlamentu je pred nekaj dnevi v pristojnem odboru za transport in in nato na plenarnem zasedanju potekala razprava o obvezni opremi v avtomobilih, ki naj bi vseevropsko poenotila, pa tudi razširila seznam obveznih pripomočkov pri novih avtomobilih. Na seji pristojnega odbora je bila v neobvezujoči sklep sprejeta celo ideja, da naj bi vsi prihodnji avtomobili morali imeti s seboj gasilni aparat in sekalec varnostnega pasu. V sklepih plenarnega zasedanja te ideje ni več zaslediti.
Tudi na sedežu Evropske komisije v Bruslju so za žurnal24.si pojasnili, da bo določanje obvezne opreme še naprej ostalo v pristojnosti posameznih držav članic in tega poglavja iniciativa za varnejše avtomobile, ki jo pripravlja Komisija pod vodstvom komisarke Violete Bulc, ne bo vključevala, temveč se bo usmerila predvsem v obvezne tehnične pripomočke, kot je samodejno zaviranje v sili AEB.
andrej.leban@zurnal24.si
44 let ze vozim in se nikoli nise uporabil prve pomoci ,,in to cudezno skatlo z nekaj povoji z katerimi …
slovenski idiotizmi.In zato smo tam kjer smo
A ni hecno, da pljuvamo v luft. Če z delovanjem nekoga nisi zadovoljen, mu pljuni v obraz. Avtor pljuva, a …