V naselju Apače v občini Kidričevo so se lokalne oblasti odločile za nenavadno hitrostno oviro. Na odseku, kjer je hitrost omejena na največ 30 km/h namesto radarjev in ležečih ovir oziroma grbin voznike pričaka zoženo cestišče - kar je posebnost, enosmerno. Podobne rešitve že vrsto let poznajo v tujini in tudi v Sloveniji, na primer v Podgorju pri Kamniku, kjer pa je zoženje dvosmerno - s "šikano".
Iz občine smo na zurnal24.si pridobili odgovore. Damjan Napast, direktor občinske uprave Občine Kidričevo nam je pojasnil, da so vrsto let prejemali opozorila o prekoračitvi hitrosti v tem delu občine. Sledila je postavitev informativne table »Vi vozite«, s katero so ugotovili dejansko stanje. "Istočasno smo začeli z mesečnim izvajanjem meritev s stacionarnih radarjem. Stanje se je rahlo izboljšalo, vendar so občani zahtevali fizične ovire. Poskusili smo umestiti zavijalne pasove in otok, vendar nam ni uspelo pridobiti zemljišča. Tako nam je ostala rešitev z izmeničnim prometom," pojasnjuje Napast, ki nam je dejal, da so pregledali podobne rešitve po Sloveniji, med drugim v Mestni občini Murska Sobota in tudi v okolici Kamnika.
Kako so novost sprejeli domačini?
Iz občine Kidričevo odgovarjajo, da so bili na družabnih omrežjih tako pozitivni kot negativni odzivi. "Pred samo postavitvijo smo z rešitvijo seznanili svetnike iz območja in pristojen krajevni odbor. Pomembno je, da se je hitrost zmanjšala in s tem tveganje za prometne nesreče. Ljudje smo žal sami sebi največji sovražnik," še dodaja Napast.
Za mnenje smo vprašali tudi učitelja v šoli vožnje Boruta Žagarja, ki pozna ovire v Podgorju pri Kamniku, saj tam z zoženjem in oviro sredi ceste pogosto seznanja tudi kandidate za pridobitev vozniškega izpita. V Sloveniji še ni naletel na takšno rešitev umirjanja hitrosti, tudi v tujini še ne. "Gre za podobno zamisel kot v Podgorju, le da je šikana v Podgorju bolj lepe, elipsaste oblike in omogoča vozniku lepšo izvedbo zavoja. V Apačah se zdi, kot da sosednjih zemljišč ni bilo moč odkupiti in so bili prisiljeni vse skupaj izvesti znotraj obstoječih gabaritov ceste," pravi Žagar, ki si je tudi v živo ogledal situacijo umirjanja prometa v Apačah. "Izvedba umiritve prometa v Apačah trenutno ni osvetljena. Ponoči, pri hitrem in neprevidnem vozniku pa zna priti do težke situacije, saj v zadnjem trenutku tudi pri nižjih hitrostih pri takšni drastični izvedbi šikane ni moč postoriti praktično ničesar," Žagar opozarja voznike, ki bi lahko naleteli na situacijo, ki ji še niso bili priča. Napast je za zurnal24.si potrdil, da bo razsvetljava ovire dokončana še ta mesec, povedal pa nam je tudi, da so prometno signalizacijo uredili v skladu s pravilniki.
Tri možne rešitve
Za mnenje o prometni ureditvi smo vprašali tudi prof. dr. Petra Liparja, pooblaščenega inženirja iz Fakultete za gradbeništvo in geodezijo v Ljubljani, ki pravi, da ukrepa umirjanja prometa v Apačah v dokumentaciji ni, a dokumentacija velja za državne ceste, opozarja. V tehnični specifikaciji za javne ceste so sicer podani različni primeri umirjanja prometa na prometni mreži ali pa na vozišču. In na državnih cestah se lahko uporabljajo le rešitve, ki jih ob soglasju ministrstva pripravi tehnični odbor za pripravo tehničnih specifikacij za javne ceste. "Ukrepa v Apačah v tej dokumentaciji ni," pravi Lipar, ki nam je posredoval možne rešitve. Ena je približek rešitvi v Apačah. Gre za enostransko zožitev (izmenični enosmerni promet na mestu ukrepa). Njena prednost je, da skrajšuje potrebno širino prečkanja vozišča, hkrati pa poveča preglednost na mestu prečkanja vozišča. Slabosti so med drugim poslabšanje prerazporejanja prometnih tokov, na mestu zožitve se pojavlja nevarnost za kolesarje.
Druga možnost je dvostranska zožitev (izmeničen enosmerni promet na mestu ukrepa). Prednosti so enake kot pri prvi možnosti, poleg zmerne omejitve hitrosti tudi, da skrajšuje potrebno širino prečkanja vozišča, hkrati pa poveča preglednost na mestu prečkanja vozišča.
Tretja možnost, ki jo navaja Lipar je izdelava ploščadi trapezne oblike. Na ta način se hitrost zmanjša do 25 km/h, primerna je za prečkanje pešcev, olajša tudi prečkanje kolesarjem in invalidom, hkrati pa na tem delu hitrost zmanjšajo tudi vozniki motornih koles.
Kaj takšnega si lahko izmisli samo idiot idiotov !!
Ste poskušali brez uspeha dobiti posojila pri bankah? Nujno potrebujete denar, da se rešite dolga? Potrebujete denar za širitev ali …
Bedarija. Ležeče ovire bi zadostovali. Kdor bi pa vozil hitreje, pa bi bil ob karter.