Naj nam bo to prav ali ne, se avtomobilski svet in ponudba avtomobilskih proizvajalcev v zadnjih letih precej spreminjata in s tekočih trakov so že skoraj povsem izginili še pred kratkim zelo priljubljeni enoprostorci.
Te naj bi jih učinkovito nadomestili športni terenci, a ko se pogovarjamo z vozniki, je med njimi veliko tistih, ki pogrešajo enprostorce in s križanci niso zadovoljni, saj jim ne ponujajo tistega, kar od avtomobila pričakujejo. Tega trenda se očitno zavedajo tudi proizvajalci, zato so alternativo ponudili v obliki dostavnikov, ki so se z udobjem in tehniko v zadnji generaciji bolj kot kadarkoli pred tem približali osebnim avtomobilom, ostali pa so tudi predvsem praktični avtomobili. Idealni so torej za potrebe povprečne družine.
In takšen je po novem tudi volkswagen caddy. Zanj bi sicer težko rekli, da ni bil za vlogo družinskega prevoznika ali pripomočka aktivnih uporabnikov primeren tudi doslej, a je v bistvu še vedno bil predvsem gospodarski avtomobil. Zdaj je drugačen, saj je veliko elementov skoraj neposredno prevzel od novega golfa. V njem tako lahko najdemo digitalne gumbe namesto analognih, digitalno armaturno ploščo in tudi sodoben infozabavni sistem, ki je seveda odvisen od opreme, ki jo kupite zraven avtomobila. V testnem caddyju namreč nismo imeli najbolj zmogljivega, ampak cenejšo malce oskubljeno različico z manjšim zaslonom, ki pa je tudi povsem solidno opravila vse svoje delo, vključno s povezljivostjo.
Dobrobiti nove platforme
Glavna pridobitev nove generacije je gotovo nova platforma, ki si jo caddy dejansko deli s Volkswagnovimi osebnimi avtomobili. Gre seveda za modularno platformo za avtomobile s prečno vgrajenimi motorji MQB, ki je caddyju zagotovila vozne lastnosti, s katerimi se je zelo približal osebnim avtomobilom. Ker je zadaj namesto toge poltoga prema, kolesa pa so vpeta posamično, je postal veliko bolj vodljiv, bolj učinkovito zgladi tudi vse neravnine s podlage, kljub precejšnji višini pa se tudi zelo malo nagiba. K natančni vodljivosti pripomore tudi bolj natančen elektromehanski servo volan, ki je omogočil tudi vgradnjo sodobnih varnostnih in asistenčnih sistemov, nekaj, brez česar se caddy denimo sploh ne bi smel pojaviti na testnih trčenjih agencije Euroncap. Zdaj se vsekakor lahko, sa je seznam izčrpen.
Še nekaj, kar takoj pade v oči, smo prvič spoznali v volkswagnu golfu. Testni caddy je bil namreč opremljen z menjalnikom z dvojno sklopko DSG, ki se ga namesto z veliko mehansko ročico tudi v caddyju po novem preko električnih prenosov upravlja z majhnim stikalom na sredinski konzoli.
Menjalnik DSG je v testnem caddyju sodeloval z 2-litrskim turbodizelskim motorjem TDI, ki z močjo 90 kilovatov in navorom 320 njutonmetrov ni kazal znakov podhranjenosti, pospeški so bili lepo zvezni, menjalnik pa je prestavljal brez neprijetnega cukanja. Tudi poraba goriva je bila s šestimi do sedmimi litri goriva na sto kilometrov za takšen avtomobil povsem solidna. In glede na to, da sem se v avtomobilu večinoma vozil sam, lahko domnevam, da bi se motor in menjalnik dobro obnesla tudi v kombinaciji s povsem obteženim avtomobilom, saj je bilo rezerve moči povsem dovolj.
Mojster prostornosti
In ko gre za prostornost, ja caddy pravi mojster. Voznik in sovoznika sicer sedita limuzinsko nizko, a v zelo prostornem okolju, na zadnji klopi pa je povsem dovolj prostora za tri odrasle. Morda nekoliko nerodno je le dejstvo, da zlaganja zadnje klopi poteka »klasično«, torej tudi zložena v prtljažniku zahteva nekaj prostora. A po drugi strani jo lahko na precej preprost način odstranite iz avtomobila in izkoristite ves prostor za voznikovim in sovoznikovim sedežem. V skrajnem primeru se lahko namreč caddyjeve prevozniške možnosti iz solidnih 1.213 osnovnih litrov poveča kar na dobrega 2,5 kubičnega metra. A pozor: ker je šlo za potniško različico je bila nosilnost testnega caddyja omejena na malce več kot 500 kilogramov, kar lahko hitro presežete. Je pa možno prevozniške sposobnosti dopolniti s prikolico, ki je nezavirana lahko težka 750, zavirana pa celo 1.500 kilogramov.
Caddy se sicer z osebnimi avtomobili spogleduje tudi z obliko, s katero se je močno ločil od svojega predhodnika in postal veliko bolj privlačen. Velke so tudi steklene površine, kar pomeni dober razgled navzven, predvsem skozi precej poševno vetrobransko steklo, ki deluje že skoraj kot panoramska streha.
Novi caddy je torej avtomobil, ki v vseh pogledih nadaljuje praktično izročilo svojega predhodnika, a se je s svojimi obliko in lastnostmi močno približal tudi osebnim avtomobilom. Kot takšen je gotovo tudi solidna četudi malce bolj groba alternativa za odhajajoči razred enoprostorcev, opraviči pa tudi ceno, ki sicer ni ravno najnižja, a zanjo tudi precej ponudi.
Podatki o vozilu: volkswagen caddy life 2.0 TDI DSG
Motor: turbodizelski, štirivaljni, 1.968 ccm
Največja moč: 90 kW (123 KM) pri 2.750-4.250 vrtljajih
Največji navor: 320 Nm pri 1.600-2.500 vrtljajih
Zmogljivosti: 186 km/h, 11,4 sekunde od 0 do 100 km/h
Dimenzija (D x Š x V v mm): 4.500 x 1.855 x 1.798, medosna razdalja 2.755
Prtljažnik (v litrih): 1.213-2.556
Poraba: 4,6 litra/100 km (kombinirani cikel NEDC), izpusti CO2: 122 g/km
Cena v evrih: 35.215
Plusi: Privlačen videz, udobje, oblika, oprema, motor, menjalnik, vozne lastnosti, prostornost, prevozniške zmogljivosti.
Minusi: Zastarel način zlaganja zadnje klopi, malce visoka cena.