Od 1. septembra lani v avtomobilski industriji velja novi okoljevarstveni standard, imenovan euro 6c. Gre za nadgradnjo šeste generacije emisijskih standardov, ki pa prinašajo eno najbolj pomembnih novosti doslej - test emisij po novem "svetovnem" standardu ( WLTP ) in test v realnih razmerah vožnje (RDE), ki nadomešča do zdaj znani test (NEDC), ki je dovoljeval testiranja v laboratorijih, kjer so proizvajalci vozil dosegali rezultate v najbolj idealnih pogojih. A za zdaj novi testi veljajo le za povsem nova vozila, ki jih proizvajalci prvič tipsko homologirajo. Novi testi zahtevajo, da so avtomobili opremljeni s posebnimi napravami, izvajajo pa se na cesti, v realnih pogojih in morajo ustrezati vnaprej določenim kriterijem glede klancev, naselij, avtocest ...
Znane so zgodbe o najrazličnejših manipulacijah, s katerimi so med testi emisij po zdajšnjem, 30 let starem "evropskem" standardu ( NEDC ) proizvajalci zagotavljali nižjo izmerjeno porabo in emisije - s samolepilnim trakom prekrite reže med vrati, odmontaža vsake dodatne opreme, ki zvišuje maso, nobenega vključenega porabnika (luči, klima), vroči štart, močno prenapolnjene pnevmatike, idealna temperatura ozračja, zelo blagi režimi vožnje, ki trajajo vsega nekaj minut ...
Težave z proizvodnjo
Avtomobilski proizvajalci opozarjajo na težave, ki jih prinašajo testi. Že prejšnji teden so pri skupini Volkswagen opozorili na morebitna ozka grla, saj si prizadevajo spraviti vozila skozi laboratorijska testiranja po usklajenem postopku preskušanja lahkih vozil (WLTP). Pri BMW so opozorili, da bodo primorani celo zaustaviti proizvodnjo nekaterih modelov, in to že v mesecu maju, da bi lahko izvedli posodobitve in jih tako prilagodili izvajanju testov v realnih razmerah vožnje (RDE).
Evropa je kot prvo območje na svetu prevzela novi cikel WLTP, ki v laboratoriju za tipsko homologacijo uvaja precej bolj natančna pravila, s katerimi naj bi simulirali bolj realne okoliščine v prometu. Večje bodo hitrosti testiranja, ne bodo dovoljeni popravki na avtu, namesto 10 minut bodo avto mučili pol ure, uvajajo se štiri različne faze namesto zdajšnjih dveh, pri modelu se bo upoštevalo tudi skupna masa, dodatna oprema, tip pnevmatik ... Neodvisni strokovnjaki so zadovoljni z uvedbo WLTP standarda, a opozarjajo, da še vedno za okoli 20 odstotkov podcenjuje emisije CO2 (zdajšnji NEDC "laže" za povprečno 40 odstotkov).
Pri BMW so dejali, da bo motena proizvodnja določenih modelov, gre za serijo 7 in SUV vozila X1, X2, X5 in X6. Proizvodnja bo občasno motena, je za Automobilwoche dejal tiskovni predstavnik BMW: "Odvisno od različice in modela. Motnje lahko trajajo nekaj tednov ali pa celo nekaj mesecev."
Ali bodo kupci pripravljeni plačati nove cene?
Volkswagnov finančni šef Arno Antlitz je že v začetku februarja dejal, da se avtomobilski proizvajalci soočajo z velikimi finančnimi težavami, ki bodo nastale prav zaradi ozkih grl, ki jih pričakujejo zaradi uvedbe WLTP testov, ki so povezani z emisijami in porabo goriva.
Šef Renaulta Carlos Ghosn je opozoril, da bodo največje težave za znamko nastopile med septembrom letos in aprilom leta 2019. "Negotovost je velika. Ne vemo, kako hitro bodo podeljene homologacije. Ne vemo tudi, ali bodo kupci pripravljeni plačati nove cene, saj novi testi zahtevajo dodajanje novih tehnologij," je dejal Ghosn 16. februarja na finančni konferenci Renaulta ob predstavitvi finančnih rezultatov za leto 2017.
"novi testi zahtevajo dodajanje novih tehnologij" ............. No no, dodanje starih tehnologij ki bi itak morale že bit vgrajene če …
Že tako cvilijo, da je vozni park po Evropi star. Posledično so si izmislili strašansko onesnaževanje motorjev z notranjim izgorevanjem, …