Ford je že začel s kampanjo pred premiero enega svojih najpomembnejših modelov, ki je hkrati tudi eden najbolj prodajanih avtomobilov na svetu. Ford focus četrte generacije bo premiero doživel 10. aprila, obljublja pa ogromno novega, predvsem premik navzgor proti premium konkurenci.
Težko bi sicer rekli, da gre za strogo varovano skrivnost, saj se je fotografija povsem razgaljenega focusa IV pred nekaj tedni že pojavila na spletu, ko je očitno nekdo izkoristil snemanje za promocijski spot na terenu.
V primerjavi z dosedanjim focusom gre za povsem nov dizajn avtomobila, ki v precejšnji meri spominja na novo fiesto. Ker je focus globalen avto, to pomeni, da ga prodajajo na več celinah hkrati, so morali poiskati kompromis, da bo ugajal tako Evropejcu, kot Američanu in Kitajcu.
Zelo spremenjena je tudi platforma, ki naj bi še pridobila na dinamičnosti, predvsem pa bo focus odslej znotraj prostornejši, in to kljub nižji masi.
"Razvoj focusa smo praktično začeli v potniški kabini, že v zelo zgodnji fazi smo pričeli sodelovati s strankami, da bi razumeli njihove dojemanje in zahteve glede počutja v notranjosti, kajti to postaja kupcem vse pomembnejše pri izbiri naslednjega avta," je za Žurnal24 pred enim mesecem v Ženevi pojasnjeval vodja Fordovega evropskega oblikovalskega oddelka v Kölnu Chris Bird. "Pravzaprav ni nobenega pravega razloga, zakaj ford focus ne bi imel premijskega učinka na isti ravni kot recimo mercedes A."
Neuradne fotografije notranjosti so res nakazale skok naprej v občutku kakovosti, tako glede dizajna kot materialov, kar je bila tudi ena od napovedi pri Fordu. Za evropski trg jih bodo še naprej izdelovali v nemški tovarni v Saarlouisu.
Motorna ponudba bo po vsej verjetnosti sestavljena iz 1,0- in 1,5-bencinskih turbo motorjev, ter 1,5- in 2,0-litrskih dizlov, glede načrtov o elektrifikaciji pa bo potrebno počakati vsaj do premiere. Lahko pričakujemo tudi ST športno različico in čez kaki dve leti gotovo tudi divjaško RS izpeljanko s 4x4 pogonom. Evropejcem gotovo ne bodo odrekli karavana, Američanom in Kitajcem pa ne limuzine.
Pričakujemo lahko tudi zelo dobro asistenčno podkovanost, saj bodo vanj vsaj proti doplačilu bržkone vgradili vse Fordove najsodobnejše sisteme za varnost in udobje.
Kakršenkoli bo že novi Focus, bo zelo težko presegel prodajne uspehe predhodnikov. Zanimivo so pri Fordu kar sami vnaprej znižali napovedi glede prodaje, saj se je v zadnjih letih zgodil močan zasuk stran od kombilimuzin v prid suvov.
Ko je Ford leta 1998 predstavil naslednika escorta, je zadel v polno. Prvi focus je prinesel nekaj povsem novega glede dizajna, glede dinamičnega podvozja (prvi v C segmentu z rešitvijo večvodilne zadnje preme) pa je prekašal tekmece veliko bolj zvenečega imena. Aktualno tretjo generacijo so predstavili leta 2011.
dezurni@zurnal24.si