Decembra smo novo, drugo generacijo dacie duster pri Žurnalu24 že preizkušali na mednarodni predstavitvi in ugotovili, da je duster postal še zrelejši, naprednejši, udobnejši, varnejši in uporabnejši - za praktično isto ceno!
Ko ni bilo več pravih terencev, je prišel duster
“Ko smo okoli leta 2013 iskali avto za potrebe Gorske reševalne zveze Slovenije, smo ugotovili, da klasičnih terencev skorajda ni več na voljo,” pravi Igor Potočnik, predsednik GRS. Na svojo roko so več mesecev preizkušali takrat še svežega dusterja prve generacije in bili z njegovimi terenskimi in siceršnjimi sposobnostmi prijetno presenečeni. Zmogljiv 4x4 pogon, visoki vstopni, prečni in izstopni koti ter robustnost, primerna za naporne akcije, so bili prepričljivi.
Kmalu zatem je prišel iz Renault-Nissan Slovenija, ki pri nas trži znamko Dacia, predlog po tesnejšem sodelovanju in reševalci so ponudbo sprejeli z odprtimi rokami - dusterji prve generacije so v nekaj letih postali glavno terensko vozilo reševalcev. Pa ne le pri nas, duster je marsikje glavni delovni konj različnih inštitucij. Po vsej Evropi je zelo priljubljen tudi med privatnimi kupci. Uspeh dusterja, ki so ga do danes prodali že v več kot 1,1 milijona primerkov (vključno z inačicami z Renaultovim znakom pa kar tri milijone), je Dacio potisnil med najhitreje rastoče znamke v Evropi.
Slovenija je bila pri prodaji dusterja še dodaten posebnež, saj imamo poleg Švice v Evropi najvišji prodajni delež 4x4 izvedenk. Še en dokaz, da kupci dusterja kupijo, ker potrebujejo zmogljiv, ne pa prestižen avto.
O novem dusterju smo povedali že veliko, ugotovili veliko pozitivnih lastnosti in še nadgrajene off-road sposobnosti, pokukali smo tudi v zakulisje znamke in ob pomoči glavnih marketinških strategov iskali odgovore, kako lahko konkurirajo s cenami, ki smo jih vajeni iz za razred manjših suvov.
Kratek povzetek bistvenih novosti:
Dacia duster je na zunaj identičnih mer in zelo podobnega izgleda, a vendarle je praktično povsem nov avto.
Veliko več kot doslej je poudarka na udobju vožnje: boljši sedeži, izboljšana zatesnitev, nove tehnologije:
- prvič ima lahko avtomatsko klimatsko napravo;
- prvič nudi zagon motorja na gumb;
- prvič se volan lahko nastavlja tudi po globini;
- prvič imajo sedeži lahko tovarniško vgrajeni počivalnik za komolec;
- prvič ima možnost štirih kamer, s katerimi je voznik seznanjen tudi z dogajanjem spredaj in na bokih;
- prvič ima asistenta za spust in za speljevanje v klancu;
- prvič ima sistem za prepoznavo vozil v mrtvih kotih;
- prvič ima električni in progresiven servovolan, ki trdoto prilagaja trenutni hitrosti;
- prvič ima serijske dnevne LED luči;
- prvič ima avtomatski preklop med dnevnimi in zasenčenimi lučmi;
- prvič ima stransko bočno zaveso;
- prvič ima prikazovalniki pripetosti na zadnjih sedežih.
Poleg tega so zelo izboljšali počutje in notranjo prostornost, poleg številnih odlagališč v kabini je v prtljažniku še najmanj 455 litrov prostora (pri 4x4 različici malenkost manj).
Motorji so pravzaprav glavni relikt prejšnje generacije. 4x4 pogon, ki se ga upravlja prek vrtljivega gumba med sedežema, je na voljo pri obeh bencinskih (atmosferski 1,6-litrski SCe 115, turbo 1,2-litrski TCe 125 ) in močnejšem 1,5-litrskim dizelskim motorju dCi 110. Manj zmogljiv je dCi 90. Močnejši dizel, a le s prednjim pogonom, je lahko opremljen z dvosklopčnim menjalnikom EDC. Hkrati je dusterjev SCe 115 na voljo tudi kot tovarniška predelava za LPG plin.
Opremski paketi so trije - essential, comfort in prestige. Preskok med prvima dvema je pri ceni relativno nizek, le 500 evrov. V sredinski opremi že najdemo po višini nastavljiv sedež in po globini volan, ogrevana in električno pomična ogledala ter zadnja stekla, deljivo zadnjo klop, radio, tempomat … Za 1.500 evrov pa prestige oprema doda svoje pri videzu in udobju - parkirni senzorji s kamero zadaj, sistem za mrtvi kot, avtomatsko klimo, serijski 7-palčni zaslon na dotik in sistem media NAV, pri 4x4 različicah še tudi posebej off-road monitor prikazovanja podatkov.
Manjka pa nekaj napredne asistence, ki se zdi danes že samoumevna za nova vozila, v prvi vrsti samodejno zaviranje AEB. Pri Daciji odgovarjajo, da tri zvezdice po Euro NCAP govorijo o dobri zasnovi avta, dodatni sistemi pa bi prinesli le veliko predelav in višje cene za kupce, s čimer bi podrli filozofijo.
Cenovno se pri dusterju vse zgodi med slabimi 13 in 19 tisočaki. 4x4 pogon, ki stane med 2.000 in 2.200 evrov, je mogoče dobiti za 14.990 evrov (SCe 115), s srednjo opremo comfort pa za 15.490 evrov. Dizel dCi 110 in 4x4 staneta od 16.990 evrov. Nad 18.990 evrov, kolikor je vreden 1,5 dCi 4x4 prestige, lahko dusterja podraži le še dodatna oprema (tudi usnje).
Garancija velja tri leta, popustov na te cene pa ne pričakujte.
andrej.leban@zurnal24.si
Se nebi raje vstavli hvalit ta avto? Gorska resevalna ima avto vec na popravilu, kot se z njim vozi...tolk o …