Predlog Evropske komisije za strožji emisijski standard Euro 7 naj bi zajemal več področij in tudi električne avtomobile. Proizvajalci vozil ga kritizirajo in opozarjajo na nesmiselnost glede na načrtovano prepoved prodaje avtomobilov z motorji z notranjim zgorevanjem.
Standard Euro 7 bo začel veljati 1. julija 2025 in bo veljal za osebna vozila in kombije. V primerjavi s standardom Euro 6 bodo morali proizvajalci avtomobilov pri novih avtomobilih zmanjšati izpuste dušikovih oksidov za 35 % in trdnih delcev za 13 %. Za tovornjake in avtobuse bo Euro 7 veljal od leta 2027.
Evropski komisar Thierry Breton je povedal, da se bodo vozila, ki ustrezajo novemu emisijskemu standardu, v povprečju podražila za 304 evre. Predstavniki avtomobilskih podjetij menijo, da je novi standard nepotreben iz več razlogov. Vodja BMW in trenutni predsednik Združenja proizvajalcev avtomobilov (ACEA) Oliver Zipse dvomi o okoljski koristi novih pravil in poudarja, da se bodo zaradi njih avtomobili občutno podražili.
Tudi električni obremenjujejo okolje
Še en, drugačen vidik, je izpostavil direktor električne veje evropskega Forda Martin Sander. Po njegovih besedah gre za korak v nasprotju s prehodom na elektromobilnost, saj ne bi smeli več vlagati v razvoj tehnologije, za katero se ve, da je preteklost. Po drugi strani pa Euro 7 ureja tudi omejitve na področjih, povezanih z električnimi avtomobili.
To so na primer izpusti trdih delcev iz zavor in pnevmatik. Pri zavorah naj bi emisije padle za 27 %, a metodologija merjenja obrabe gum še ni izdelana. Breton izpostavlja, da čeprav električni avtomobili ne izpuščajo ogljikovega dioksida, so v povprečju 40 % težji od avtomobilov z motorjem z notranjim zgorevanjem in zato iz zavor in pnevmatik izpuščajo več trdih delcev. Ob tem je treba dodati, da gre v korist električnim avtomobilom dejstvo, da lahko uporabljajo tudi regenerativno zaviranje.
Na drugi strani evropska nevladna zveza za promet in okolje (T&E) kritizira novi emisijski standard Euro 7 kot šibek. Kot glavni razlog se jim zdi dejstvo, da bi ob trenutnih rekordnih dobičkih avtomobilskih podjetij lahko veliko več vlagali v inovacije in se ne pritoževali nad ekonomskim bremenom, ki ga prinaša standard. Menijo, da je proizvajalcem dobiček pomembnejši od zdravja ljudi.
Evropska komisija koplje jamo za evropske izdelovalce avtomobilov. Že prihajajo kitajski in indijski ponudniki, ki bodo z cenovno sprejemljivimi avtomobili …
Menijo, da je proizvajalcem dobiček pomembnejši od zdravja ljudi. A ni to bistvo današnjega turbo kapitalizma! To velja za vsa …
no ja za avte takoj, za kamione pa enkrat potlej. po eni strani naj vlade dajo subvencije da se uvede …