Norveška je država z največjim deležem električnih avtomobilov na svetu , ki jih poleg tega poganja največji delež čiste energije na svetu. Vendar pa na ministrstvu za promet kljub temu razmišljajo, da bi omejil podporo za njihov nakup.
Norveška sicer načrtuje prepoved prodaje avtomobilov z motorji z notranjim zgorevanjem do leta 2025, torej čez dobra tri leta, za kar ima tudi dobre možnosti. Že zdaj je namreč država z največjim deležem električni avtomobilov in tudi država, ki skoraj 100 odstotkov električne energije pridobi iz obnovljivih virov. Vendar pa ni gotov, če bo takšen raj za električne avtomobile še naprej.
Norvežani naj kolesarijo in pešačijo
Norveška vlada namreč razmišlja, da bi zmanjšala podporo za nakup in uporabo električnih avtomobilov. Prebivalce svoje države bi namreč rada bolj vzpodbudila k uporabi javnega prevoza, kolesarjenju in pešačenju.
Norveški minister za promet Jon-Ivar Nygard pravi, da so tudi električni avtomobili zgolj avtomobili, ki zavzemajo prostor na cestah in parkiriščih, njihovi proizvodnja , uporaba in vzdrževanje pa tudi niso brez povzročanja emisij. Dodaja, da električni avtomobili sicer zagotavljajo čistejše individualne prevoze, vendar pa imajo v urbanih okoljih jasno intermodalno alternativo v javnem prometu. Zato morajo narediti bolj zanimivega javni promet ter več kolesariti in hoditi. Izpostavlja, da je z okoljskega vidika javni promet vedno čistejši od individualne uporabe avtomobila ne glede na to, kakšna energija ga poganja.
Posledica covida
Težava je postala bolj pereča predvsem v času epidemije, ko so se ljudje namesto javnih prevoznih sredstev v strahu pred okužbo spet začeli bolj množično voziti z avtomobili. K javnemu prometu se niso vrnili niti po koncu največjih valov okužb. Poleg tega sta lastništvo in uporaba električnih avtomobilov na Norveškem zelo vabljiva.
Norveška ima namreč zelo poceni elektriko in zelo gosto omrežje polnilnih postaj za električne avtomobile. Teh je vsaj 16.000, kar je devet odstotkov vsega omrežja javnih polnilnih postaj v Evropi. Nakupe električnih avtomobilov poleg tega vzpodbujajo tudi z ničelno stopnjo davka na dodano vrednost, lastniki električnih avtomobilov pa uživajo tudi 50-odstotni popust na cestnine in parkirnine in lahko v mestih uporabljajo vozne pasove za javni promet. Zato ni nič nenavadnega, da so registracije električnih avtomobilov v tej državi lani presegle dve tretjini in da vlada razmišlja, da bi ljudem malce otežila njihovo uporabo.
Raje naj se posvetijo izdelavi trajnejših in varčnejših splošnih izdelkov in elektro naprav, pa lokalni samooskrbi, manj transporta pa manj …
Elektrika - čista energija? Ja, na koncu že, ampak kaj pa njena 'pridelava' ? Sončne celice, vetrnice - bomo z …