Dacia duster tudi v sedanji generaciji ni več najnovejši avtomobil, a mu pri romunski znamki na vsake toliko namenijo kaj novega. Takšen je denimo 1,3-litrski turbobencinski štirivaljnik, ki lahko razpolaga z močjo 130 ali 150 'konjev'. Na testu smo vozili šibkejšega v kombinaciji s prednjim pogonom.
Če rečemo, da duster ni več najmlajši avtomobil, to nikakor ne pomeni, da je oblikovno ali tehnološko zastarel. Privlačen in med kupci priljubljen je že v osnovni opremski različici, v najbolje opremljeni različici techroad, kakršen je bil pri nas na testu, pa ima vse, kar je v dusterju sploh na voljo.
Oprema sicer ni najsodobnejša, saj bi lahko pogrešali določene pripomočke, kakršen je denimo aktivni tempomat, zato pa so na seznamu serijske opreme zaznavanje vozil v mrtvem kotu, samodejna klimatska naprava in infozabavni sistem, ki sicer nima veliko funkcij, a tiste, ki jih ima, dobro delujejo. Povezljiv je tudi z operacijskim sistemom android auto. Med dodatno opremo sta še vzvratna kamera, ki se zaradi slabšega pregleda nazaj izkaže za zelo koristen dodatek, in morda celo nekoliko preobčutljiva kartica za odklepanje, ki avtomobil samodejno odklene že tedaj, ko se mu približujete.
Terenski videz ob manj terenskih lastnostih
Dacia duster techroad ima tudi različne dodatke na karoseriji in v notranjosti, ki so imenitno usklajeni predvsem z rdečo barvo karoserije, ki jo dopolnjujejo rdeči okraski sicer zelo črnih elementov v notranjosti. Z izjemo sedežev, ki s kockastim vzorcem tkanine precej popestrijo občutek v kabini in so predvsem spredaj tudi dovolj udobni. A tudi na zadnji klopi je povsem dovolj prostora, kar velja tudi za klasično z zlaganjem naslonjala zadnje klopi povečljiv prtljažnik.
S fotografom sva dusterja zapeljala na nanoško planoto, ki se je s pestrostjo cest, ki segajo od asfaltirane ceste na planoto, do slabših netlakovanih,a še vedno urejenih cest, zdi pravi kraj za preskus njegovih voznih lastnosti. Kljub temu, da nima štirikolesnega pogona, je dobro opravil z izzivi in ni pokazal slabosti.
Zunanjost z dodatki, ki jih prinaša oprema techroad sicer namiguje na terenske lastnosti dusterja, vendar ima tako opremljen zgolj možnost prednjega pogona, kar ga ob odsotnosti elektronskih pripomočkov za vožnjo po slabšem terenu oddaljuje od štirikolesno gnanih dusterjev, za katere velja, da lahko zlezejo marsikam. Takole motorizirani duster se zaradi večje oddaljenosti od tal ne ustraši makadamskih cest, dobro pa obvlada tudi slabše urejene kolovoze, a kaj več od tega ne bo zmogel. Se pa zato precej dobro znajde tudi na asfaltu in povsem suvereno premaguje tudi cestne ovinke, k čemur gotovo pripomore podvozje, ki si ga deli z drugimi Renaultovimi in Nissanovimi športnimi terenci.
Učinkovit motor
In v tem primeru pride do izraza predvsem njegova najnovejša pridobitev, turbobencinski štirivaljnik 1,3 TCe 130, ki ga v različno močnih variantah najdemo tudi v novejših renaultih in nissanih, prav tako pa tudi v mercedesiih, saj je plod sodelovanja med Renaultovimi in Daimlerjevimi inženirji. Motor se je na testu izkazal za zelo živahnega in odzivnega, v sodelovanju s šeststopenjskim menjalnikom, ki je še vedno bolj "klasično renaultovski", torej malce nenatančen, pa je dobro opravil prav z vsemi izzivi, pa naj je šlo za vožnjo po ovinlkastih gorskih cestah, če le ne pretiravate, ali pa na avtocesti.
Pri višjih hitrostih na avtocesti je sicer v kabini lahko precej hrupno, a bi precej hrupa lahko pripisal vetru okoli karoserije kot pa zvoku motorja, ki se nekako skrije med šumenje vetra. Pospeševanje motorja je sicer zelo mehko in zvezno vse do visokih hitrosti, avtocestno omejitev po zaslugi uradne največje hitrosti 191 kilometrov na uro obvlada brez težav, poraba goriva pa se lahko spusti tudi pod sedem litrov na sto kilometrov, kar je za takšen avtomobil precej ugodno.
Žal takšen duster, kot se je pripeljal na test, ni več prav poceni dacia, saj stane skoraj 18.000 evrov, za kolikor lahko kupite že marsikaj, kar se najde v avtomobilski ponudbi. A boste za ta denar dobili soliden in solidno opremljeni športni terenec s solidno kombinacijo motorja in ostale tehnike, ki ni le oblikovno privlačen, ampak se uvršča med avtomobile, ki so si iz takšnih ali drugačnih vzrokov pridobili celo kultni status. Če vam oprema ni tako pomembna, pa ga seveda lahko kupite že za precej manj denarja.
Podatki o vozilu (dacia duster techroad 1.3 Tce 130 4x2)
Motor: turbobencinski, štirivaljni, 1.332 ccm
Največja moč: 96 kW (130 KM) pri 5.000 vrtljajih
Največji navor: 240 Nm pri 1.600 vrtljajih
Zmogljivosti: 191 km/h, 10,4 sekunde od 0 do 100 km/h
Dimenzija (D x Š x V v mm): 4.341 x 1.804 x 1.693, medosna razdalja 2.674
Prtljažnik (v litrih): 445—1.478
Poraba: 6,1 litra/100 km (kombinirani cikel WLTP), izpusti CO2: 164 g/km
Cena v evrih: 17.920
Plusi: Soliden zunanji in notranji videz, oprema , prostornost, prtljažnik, motor
Minusi: Menjalnik je nekoliko nenatančen,infozabavni sistem potrebuje posodobitev