Ferdinand Piech je umrl star 82 let. Bil je vnuk Ferdinanda Porscheja, slovitega nemškega inženirja, avtorja "hrošča" in ustanovitelja znamke Porsche.
Piechova smrt je po besedah hčerke prišla zelo nepričakovano. Piech je po poročanju Bilda umrl v bolnišnici, potem ko se je v nedeljo zvečer na večerji v mestu Rosenheim na Bavarskem nenadoma zgrudil vpričo soproge Ursule. V bolnišnici mu niso več mogli pomagati.
Za seboj je pustil 13 otrok.
Odzivi iz predvsem nemškega sveta so si edini: umrl je avtomobilski velikan, vizionar in menedžer, ki se ponovi le enkrat na stoletje.
Izgubarski koncern preoblikoval v enega najmogočnejših
Piech je na mnogih področjih hodil po stopinjah svojega deda. Začel je v družbi Porsche, nato pa načeloval Audiju, ki je pod njegovim vodstvom v 80. letih iz drugorazredne znamke po kakovosti in premijskem značaju prvič zares postal konkurenčen BMW in Mercedes-Benzu.
Nato je leta 1993 prevzel vodenje matične družbe, koncerna Volkswagen. Bil je to čas, ko so imeli v Volkswagnu velike težave z izgubo, slabo kvaliteto in visokimi stroški, Piech pa je s svojo vizijo, v kateri ni manjkalo neizprosnosti do podrejenih, političnih spletk in razvratnih nagrad za sindikalne voditelje, skupino Volkswagen preuredil v največjega proizvajalca vozil v Evropi in enega največjih na svetu. Pri tem je predvsem poudarjal pomen kakovosti in atraktivnosti izdelkov, njegovi načrti prestrukturiranja pa so vsebovali kar najmanjše možno izgubo delovnih mest.
"Najbolj pomembno je, da sem sam sebe vedno jemal za produktivno osebo, zanašal sem se na instinkt za potrebe trga. Posel in politika mi nista nikoli odvrnila pozornosti od našega osnovnega poslanstva - razvijati in izdelovati atraktivne avtomobile."
Ferdinand Piech v svoji avtobiografiji iz leta 2002
Njemu gre zasluga, da so se koncernu pridružile številne znamke, od proizvajalcev tovornjakov MAN in Scania, ljudske znamke Škoda, do eksotov, kot so Lamborghini, Bentley ali Bugatti. Krona njegovega dela je bila gotovo pripojitev znamke Porsche leta 2012, saj je šlo v ozadju tudi za veliko umazanega rivalstva med družinama Porsche in Piech.
Piechovo delo ni minilo brez neuspehov. Še danes veljajo modeli audi A2, bugatti veyron in volkswagen phaeton, ki jih je ognjevito zagovorjal, za tri izmed 10 najbolj izgubarskih modelov avtomobilov moderne dobe, poroča Automotive News.
Sta bila njegov padec in najhujša kriza povezana?
Piech je v novem tisočletju obdržal vpliv v koncernu kot vodja nadzornega odbora, ki je osebno izbiral glavne direktorje. Leta 2015 je prišlo do presenetljivega puča, ko se mu je nadzorni odbor zoperstavil, ker je Piech nasprotoval podaljšanju pogodbe takratnega generalnega direktorja Martina Winterkorna (na zgornji fotografiji). Piech je odstopil in se umaknil z bogato pokojnino, le nekaj mesecev kasneje pa je VW zapadel v najhujšo krizo, ki jo je povzročila afera Dieselgate. Bile so številne špekulacije, da je bilo ključno razkritje ameriškim oblastem glede protizakonitega početja Volkswagnovih inženirjev prav Piechovo maslo. Winterkorn je bil prisiljen odstopiti le nekaj mesecev za Piechom.
dezurni@zurnal24.si