Nenavaden zaključek primerjave premijske, kitajske in obnovljene pnevmatike

Foto: TÜV SÜD
Foto: TÜV SÜD
Nemška organizacija TÜV SÜD in švicarska avtomobilistična revija Auto-illustratedierte sta primerjali učinkovitost premijskih, kitajskih in obnovljenih pnevmatik. Eno pnevmatiko so morali umakniti iz prodaje.
Oglej si celoten članek

Primerjali so premijsko pnevmatiko Goodyear EfficientGrip Performance 2, kitajsko pnevmatiko Goodride SA37 Sport ter nemško obnovljeno pnevmatiko King-Meiler Streax, ki prihaja iz proizvodnje z visokimi standardi kakovosti. Vse pnevmatike so bile enakih dimenzij 225/45 R 17 W – to so pnevmatike predvidene za hitrosti do 270 km/h.

Avto Pnevmatika, na kateri rase mah, je zadnji krik tehnike

Da bi ugotovili, katera je najboljša, so jih na testnem poligonu v francoskem Mirevalu izpostavili klasičnim obremenitvam vožnje avtomobila. 

Pri obnovljeni pnevmatiki se med proizvodnjo prihrani do 70 odstotkov materiala in okoli 30 odstotkov emisij CO2. Kako sploh obnovijo pnevmatiko? Prvo preverijo morebitne poškodbe. Če so velike, potem pnevmatiko zavržejo. Guma zgladijo in odstranijo tekalno plast, popravijo morebitne napake, nato pa se s posebno tehniko zalepi nova plast. Sledi še natančni pregled pnevmatike pod pritiskom.

Foto: Profimedia Zaviranje

Test so naredili s pomočjo zadnje, osme generacije VW golfa, ki je moral za začetek na suhi podlagi zavirati od 100 km/h do 0 km/h. Z Goodyearovo pnevmatiko se je vozilo ustavilo po 36 metrih, z Goodrideovo po 36,8 metrih in King Mailerjevo po 38,3 metrih.
Na zaviranju na mokri podlagi (80-0 km/h) se je na najmanjši razdalji ustavil golf »obut« v pnevmatike znamke Goodyear (35,1 m), sledil je Goodride (40 m) in King Meiler (40,5 m). Strokovnjak za pnevmatike TÜV SÜD Thomas Salzinger razloži, da, ko se je golf s premijsko pnevmatiko ustavil, je bila hitrost vozila s kitajsko oziroma obnovljeno pnevmatiko še vedno 28 oziroma 29 km/h. "To so hitrosti, ki zagotovo lahko vodijo do poškodb," poudarja Salzinger.

Ekskluzivni test Kako se vozi avtomobil s 30-palčnimi pnevmatikami?

Referenčna Goodyearova pnevmatika je imela tudi opazno več bočne opore na mokri krožni poti. Povprečni čas prevoženega kroga je bil pri pnevmatiki Goodyear 14,33 sekunde, King-Meiler 14,77 sekunde in Goodride 14,79 sekunde. Na testnem preizkusu akvaplaninga (8 milimetrov vodne globine) je nepričakovano zmagala kitajska pnevmatika, saj je izgubila oprijem pri hitrosti 82,4 Km/h, golf z Goodyearovo pnevmatiko je "splaval" pri hitrosti 79,3 km/h, obnovljena pnevmatika pa je izgubila stik s cesto nekoliko prej, in sicer pri hitrosti 78,2 km/h.

Foto: Saša Despot Pnevmatike

Avto Obetajo se spremembe pri pnevmatikah

TÜV SÜD ima največji neodvisni laboratorij za pnevmatike in kolesa v Evropi v Garchingu pri Münchnu. Strokovnjaki so že vrsto let partner v industriji pnevmatik in vozil, ko gre za pnevmatike in platišča.

Poleg vozniških testov na testni stezi so strokovnjaki za pnevmatike iz TÜV SÜD naredili tudi obsežne standardne teste na "testni podlagi" v lastnih laboratorijih v Garchingu v bližini Münchnu. Šlo je za 34-urni preizkus vzdržljivosti in preskus obremenitve pri veliki hitrosti, ki temelji na homologacijski metodi ECE. Postopoma so povečevali hitrost, vse do 270 km/h. Pri hitrosti 240 km/h so morale pnevmatike zdržati obremenitev dolgo 20 minut.

Avto Kaj poletje naredi zimskim pnevmatikam

V zadnjem trenutku je obnovljena pnevmatika King-Mailer počila, zaradi česar so morali za kratek čas prekiniti prodajo omenjene pnevmatike, dokler strokovnjaki niso ugotovili vzroka težave. Ostali pnevmatiki sta opravili laboratorijski preizkus. 

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 2

  • 07:48 22. Avgust 2020.

    Članek je v sramoto piščevi srednješolski profesorici slovenščine.

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.