Analize in izkušnje strokovnjakov za varno vožnjo pravijo, da je pisanje sporočil na pametnem telefonu ena najbolj nevarnih distrakcij, vožnja pa je takrat podobna, kot da bi za volanom sedela močno pijana oseba.
Nova študija ene osrednjih ameriških institucij s področja varnosti v prometu AAA pa sedaj kaže, da je lahko še nevarnejše, ko voznik med vožnjo upravlja z infozabavnim sistemom, denimo ko v navigacijo vnaša nov cilj. V povprečju so meritve pokazale, da voznik ali voznica med takšnim početjem kar 40 sekund ne gleda na cesto, kar je več, kot pa pri pisanju sporočil. Še stopnjo nižje je telefoniranje s slušalko, najnižje na stopnji nevarnosti pa upravljanje z audio napravo.
Čeprav vgradne navigacije praviloma voznika vedno najprej opozarjajo, da si ne sme pustiti jemati pozornost, pa je v realnosti praksa takšna, da večina voznikov prične cilj iskati in vnašati šele med vožnjo. Omenjena študija pa je dokaz, zakaj moramo to vedno narediti na začetku vožnje ali pri mirujočem vozilu.
Nekateri proizvajalci vozil so šli sami od sebe korak dlje in v modernih avtih ne pustijo spreminjati nastavitev navigacije med vožnjo. A po drugi strani vse več ljudi uporablja navigacije na pametnih telefonih, ki so od omejitev avta neodvisne.
In še ena zanimiva podrobnost raziskave AAA - večja verjetnost za distrakcijo zaradi navigacije imajo vozniki v dražjih avtomobilih, saj so običajno v teh avtih infozabavni sistemi bolj zmogljivi, a tudi bolj zakomplicirani za uporabo.
Samo v ZDA vsak dan na cestah umre devet oseb, še tisoč pa jih je ranjenih zaradi nekoga, ki med vožnjo ni gledal na cesto.
dezurni@zurnal24.si
Tikaj je govora samo o navigaciji. Novejši modeli avtov imajo na displeju vde komande (žmigavci, klima, ventilatorji,gretje,itd. vse kar smo …
Lastniki propadlega komunajzar sistema v yugotih zaporozcih ladah trabantih nimajo problemov z tehniko
Nudimo posojilo od 1.000.000 € Nudimo posojilo zaposlenim, nezaposlenim, upokojencem in študentom. Ugodne obrestne mere in odplačevanje po meri ter …