Manjši avtomobili iz razreda B so statistično najbolj prodajan razred v Sloveniji. Ampak kaj se sme danes zahtevati od avta, ki meri v dolžino med 3,8 in 4,2 metra? Leta 2018 pri izbiri naslednjega pač ne more biti dovolj, da bo kolikor toliko všečen na pogled, vse ostalo pa se mu bo oprostilo. Danes šteje pri avtu tudi pamet.
Pot proti vse bolj samodejni vožnji in povezljivih avtomobilih sta dva vidika, ki bosta močno zaznamovala razvoj vozil v naslednjih letih in na katerih avtoindustrija že danes zelo intenzivno dela. Trženjski guruji pri avtoznamkah so si bolj ali manj edini, da avto sledi poti mobitela, ki poleg prvotne naloge glasovnega klicanja danes zmore uporabniku ponuditi še precej razširjeno uporabnost na številnih področjih.
Kaj smo ugotovili na področju asistenčnih sistemov pri velikem PRIMA testu 13 avtomobilov? Splošni vtis je, da letnica prihoda na trg veliko pove o tem, ali je nek avto že zapopadel moderne trende glede zahtev pri ekranih na dotik (velikost, uporabniška izkušnja in odzivnost menijev), pri povezljivosti (na kakšne načine vse se lahko poveže z zunanjimi napravami, predvsem telefonom, in ali že nudi lastne oblačne servise za nadzor nad vozilom) in asistenčnih varnostnimi sistemih (ali je AEB na voljo že serijsko ali le opcijsko, ali prepozna že pešce, kateri ostali koristni pomočniki oziroma sistemi so še na voljo ...).
Predvsem pri varnosti je zelo očitno, da tempo diktirajo vsakoletne posodobitve Euro NCAP standardov, ki dobesedno silijo znamke k stalnim izboljšavam in dodajanju novih sistemov, saj so v nasprotnem obsojene na največ tri zvezdice.
Lep primer sta modela mazda2 in hyundai i20, saj sta oba doživela prenovo za modelno leto 2019 in pridobila različne nove (serijske) sisteme prav v času, ko smo opravljali test. Naši rezultati torej za omenjena modela kmalu ne bodo več povsem aktualni, kar še posebej velja za hyundai, ki se bo tako lahko odmaknil od dna lestvice.
Povsem brez sistema samodejnega zaviranja AEB še naprej ostajata le renault clio (!) in dacia sandero, medtem ko je pri ford fiesti, citroënu C3 in suzuki swiftu dostop do tega koristnega sistema pretirano drag. VW polo in seat ibiza pa AEB nudita serijsko in to takšnega, ki prepoznava že tudi pešce.
Vsi avti za doplačilo že nudijo vzvratne kamere, nekateri že tudi polni LED. Največjo raznolikost na polju asistenčnih sistemov ponuja ford fiesta, saj praktično ni bilo polja, kjer ne bi dobila kljukice - parkirni asistent, opozorilo na prečni promet, prepoznavanje znakov, radarski tempomat, prepoznava utrujenosti, bogat prikaz osrednjih merilnikov ... A kot rečeno, serijskega ni ravno veliko.
Veliko muzike zahteva več denarja
Večina tekmecev v vstopnih opremah ponujajo le klasične audio naprave z majhnimi zasloni, na katerih je težko pričakovati kaj več kot poslušanje radijskih poročil, pa čeprav je bluetooth povezljivost hvalevredno že serijsko razširjena. Za več - zaslon na dotik - je torej treba povečini še plačati. Med bolj dostopne po ceniku in glede na opremo so se uvrstilimultimedijski sistemi pri dacii sandero, peugeotu 208, renault cliu, seat ibizi, toyoti yaris in tudi VW polu.
Če je dober infozabavni sistem in vsesplošna povezljivosti med prioritetnimi zahtevami kupca, potem bo največ dobil pri VW polu. Avto s 6,5 palci ponuja največji serijski zaslon na dotik med družbo malih avtov, na njem se vsebine prikazujejo na logičen in uporabniško prijazen način. Ne manjka opcija brezžičnega polnjenja telefona, možnosti hotspota, zrcaljenja in povezave prek Android Auta in Car Playja - seveda le ob navezi na USB kabel. Zelo dobro deluje tudi navigacija, ki zaradi alternative na telefonih ni tako nujna v tem segmentu vozil, a je žal pogoj za nekatere bolj izpopolnjene funkcije avta. Tako kot še nekaj drugih modelov tudi polo nudi doplačljivi "premium" zvok, torej kakovostnejše predvajanje audio vsebin.
Pri vseh avtih se z vsebinami upravlja prek fizičnih tipk ali zaslona na dotik, le mazda2 je posebnež, saj imav za ta namen vmesnik HMI z vrtljivim gumbom, kot smo vajeni iz sveta premijskih avtov. Pri ustavljenem avtu deluje tudi njen zaslon na dotik.
Polo je tako kot še peugeot 208, škoda fabia, citroën C3 in deloma mazda2 stopil že tudi korak med oblake, saj je mogoče prek dodatno plačljivih storitev kar na daljavo nadzirati stanje avtomobila.
Zanimive posebnosti
Posebno omembo si zaslužijo fiesta, C3 in sandero. Prva zaradi MyKey duplikata ključa, prek katerega je mogoče uporabniku (mlademu vozniku) omejiti nekatere funkcije. C3 nudi posebno kamero, ki beleži dogajanje na cesti. Na področju asistenčnih sistemov sicer zelo skromni sandero pa med doplačili ponuja pravcato črno skrinjico s kamero. Poleg tega je prav sandero eden redkih avtov segmenta s serijskimi LED lučmi. Izgled še vedno nekaj šteje.
* Kia rio in nissan micra nista želela sodelovati, zato sta neocenjena.
Trije kakovostni razredi
1. razred
Tako kot v skupnem seštevku je tudi pri skupnem točkovanju asistenčnih sistemov in in infozabavnih vsebin volkswagen polo pred vso konkurenco, a ford fiesta ni daleč zadaj. Oba sta prepričala s svojim modernim pristopom glede pomoči pri (varni) vožnji in hkrati dokazujeta, da sta v koraku z digitaliziranim svetom tudi na področju infozabavnih storitev.
2. razred
Ostali avti na testu sledijo z občutnim razkorakom, najbližje z vsemi možnostmi na seznamu doplačil je nekako logično glede na koncernsko sorodnost s polom in letnik prve izdelave seat ibiza. V tem 2. razredu so še suzuki swift, mazda2, škoda fabia, opel corsa in citroën C3. Toyota yaris dokazuje, da so lahko tudi avti že nekoliko starejšega (izvornega) letnika glede asistence in infozabave prav spodobno opremljeni.
3. razred
Najbolj prodajan slovenski avto renault clio je v tem vidiku ocenjevanja zelo povprečen, predvsem zaradi skromnosti na področju asistenčnih sistemov. Peugeotu 208 se poznajo leta. Nepresenetljivo glede na skromne zahteve njegovih kupcev je na repu skupnega točkovanja dacia sandero, manj pričakovano pa hyundai i20, ki je tako kot clio zelo skromen pri asistenčnih pripomočkih. K sreči so pri znamki vmes že ukrepali.
4. razred
Neocenjena sta ostala nissan micra in kia rio, saj uvozniki niso bili pripravljeni zagotoviti vozil.
Manj je elektronke, manj se avto kvari. Me prav zanima, kak bo, ko bodo ti avti stari 15+ let.. ne …