Ne boste verjeli, kateri avto je mešal štrene povsem pri vrhu.
Primerjali smo 13 malih avtomobilov B avtomobilskega razreda: Citroën C3, dacia sandero, ford fiesta, hyundai i20, mazda2, opel corsa, peugeot 208, renault clio, seat ibiza, suzuki swift, škoda fabia, toyota yaris in volkswagen polo.
To je bil največji primerjalni test pri nas do zdaj, in dobili velikega zmagovalca - to je postal VW polo, ki se je izkazal za najbolj vsestranski avto, to pomeni, da je v seštevku vseh kategorij prejel največje število točk. Zato pa ni bil zmagovalec dinamičnega dela PRIMA primerjalnega testa, tudi drugi ni bil.
Na poligonu in na cesti
V kategoriji motor in podvozje smo na cestnem testu in poligonu AMZS varne vožnje na Vranskem v različnih vajah preizkušali različne sklope avtomobila, od podvozja, motorja, krmilnega mehanizma, okretnosti, zaviranja - z eno besedo dinamiko. Avtomobile smo preizkušali predstavniki osmih različnih uredništev, ki sodelujemo pri projektu, To pomeni, da je hkrati avtomobile preizkušalo več kot 15 avtomobilističnih novinarjev, ki smo podali vsak svojo subjektivno oceno glede natančnosti in hitrosti menjalnika, občutka pri vožnji slaloma, volanske komunikativnosti, občutka pri zaviranju, blaženju in nagibanju. Okretnost vozila smo preizkušali v postavljeni mišnici, merili pa smo tudi glasnost motorja v prostem teku.
Najbolj dinamičen avto je ...
Glede na točkovni rezultat je brez dvoma najbolj dinamičen od 13 avtomobilov ford fiesta, saj je bil v vseh kategorijah pri vrhu ali pri samem vrhu.
Pri križarjenju med stožci je prav fiesta najhitreje in najbolj dinamično slalomirala med ovirami. Občutek na volanu je zelo direkten, volan je prijetno odebeljen, tudi občutek pri zaviranju je bil pri fiesti najboljši. Odličen je tudi šeststopenjski ročni menjalnik, ki se je izkazal za zelo natančnega, čeprav ga je prekašal ročni menjalnik v mazdi2 z izjemno kratkimi, a natančnimi hodi. Všeč nam je bil tudi menjalnik v suzuki swiftu in VW polu, najmanj pa v dacii sandero, citroënu C2 in peugeotu 208.
Swift je bil največje presenečenje primerjalnega testa, tako kot v skupnem rezultatu, ko je zaostal je za VW polom je tudi pri dinamičnem testu zaostal le za fiesto in se uvrstil pred pola. Pri swiftu se je najmanj nagibala karoserije pri vožnji med stožci in tudi pri premagovanju hitrejših ovinkov na cesti, izkaže se tudi z zelo dobro volansko komunikativnostjo. Všeč nam je bil tudi mali volan pri peugeotu 208, ki je manj občutka ponujal le pri večjih hitrostih na avtocesti, drugače pa je tudi zahvaljujoč volanu 208-ca okreten in predvsem zabaven avtomobil.
Polo je bil v večini kategorij dinamičnega testa med prvimi tremi, nikjer pa na vrhu. Razočaral je z glasnostjo motorja v prostem teku, kjer je bil med najslabšimi, najboljši v tem segmentu so bili mazda2, corsa, swift in yaris.
Najmanj dinamičen avtomobil med vsemi je bil pričakovano dacia sandero, čeprav je 0,9-litrski TCe dovolj poskočen motor, pa so šibke točke nagibanje karoserije, manj komunikativen krmilni mehanizem in najmanj natančen menjalnik. Kar se pozna tudi pri ceni, ki je zelo ugodna. Razočaranje pri dinamični vožnji je bil tudi C3, ki je izrazito udoben avtomobil in daje prednost ugodnemu požiranju lukenj kot dinamičnemu premagovanju kilometrov.
Najboljši menjalnik
1. Mazda2
2. Fiesta, swift in polo
Najboljši občutek pri slalomu
1. Fiesta
2. Swift
3. Polo
Najboljši občutek na volanu
1. Fiesta
2. Swift
3. Peugeot 208
Najboljši občutek pri zaviranju
1. Fiesta
2. Swift
3. polo
Dobro, zdaj pa lahko počasi nehate s tole serijo avtomobilov! Tole je že TRETJI članek z natanko istim naborom avtomobilov v dobrem mesecu! Tudi plačani članki se enkrat nehajo, no...
to so rezultati sponzorjev in avtohiš, če preverite svetovne rezultate je slika povsem drugačna.
Če ni vključena Kia zame ni kredibilna primerjava. Se pa strinjam z večino naštetih.