Medtem, ko cene novih vozil, vsaj na cenikih stagnirajo in se več ne povečujejo, pa je stanje na trgu rabljenih vozil nekoliko drugačno. Časi, ko so bila malo rabljena vozila celo dražja od novih, ali pa so bile cene podobne, so, z izjemami, za nami, nekaterim vozilom pa so že krepko padle cene. Cenovni pritisk na rabljena vozila naj bi se še bolj poznal proti koncu leta 2023.
"Trg se je zagotovo spremenil tako, da se je po lanskem rekordnem skoku cen, ko so bila rabljena vozila že 30 % dražja, kot pred pandemijo, rast cen ustavila. Cene so začele vsaj pri novih vozilih malo padati. A cene so še vedno precej višje, kot so bile pred pandemijo. Že smo priča popustom na nova vozila, ki so v času zelo omejene proizvodnje novih vozil praktično izginili, sedaj pa jih na velikih plakatih oglašujejo praktično vse znamke," so nam odgovorili pri podjetju AutoBrief, kjer so razvili platformo, ki je specializirana za prodajalce rabljenih vozil, sodelujejo pa tudi pri raziskavah na trgu vozil.
Njihovi podatki o rabljenih vozil kažejo, da se je cena pri rabljenih vozilih glede na lani spustila le za nekaj odstotkov. Se pa je povečalo število prodanih rabljenih vozil, a predvsem na račun prodanih vozil nižjega oziroma srednjega razreda. "Tako so letos daleč najbolj popularna vozila s cenami med 10.000 in 20.000 evri, kar v preteklih letih ni bil trend. Ljudje so torej ob vse višjih življenjskih stroških, strahu pred krizo in visoki inflaciji odločajo za nižji razred vozil, ki so seveda ugodnejši," odgovarjajo pri AutoBriefu, kjer pa si upajo trditi, da bo zaradi naštetega še proti koncu leta ali pa v začetku novega leta prišlo do občutnejših padcev cen tudi na trgu rabljenih vozil.
Novi tudi petino cenejši, rabljeni še ne toliko
Padec cen pa zaznavajo pri spletnem oglasniku za transparentni nakup in prodajo avtomobilov Doberavto, ki deluje v okviru AMZS. Opažajo namreč, da so se v prvi polovici leta 2023 v primerjavi z letom 2022 cene določenim tipom avtomobilov precej znižale. Ne morejo pa tega trditi za čisto vse proizvajalce. Pri DoberAvto.si opažajo, da so se vsaj za zdaj določene prestižne znamke (predvsem izpostavljajo nemške znamke) uspele izogniti večjemu zniževanju cen.
"Razlog seveda tiči v tem, da se je trg močno ohladil in je večjemu delu kupcev, ali zmanjkalo denarja, ali pa so prodajalci preprosto tako močno pretiravali s cenami, da je to kupce povsem odvrnilo od razmišljanja o nakupu. Z nekajmesečnim zamikom se je podobno zgodilo tudi s trgom rabljenih avtomobilov. Prodajali so se le avtomobili, ki so tržno res močno zanimivi, torej tisti, ki so dovolj cenovno ugodni glede na letnik, število prevoženih kilometrov ter z zgodovino lastništva in servisa," odgovarjajo pri spletnem prodajalcu rabljenih vozil, kjer opažajo velike spremembe glede cen.
"Govorimo o cenah, ki so od 15 do 20 odstotkov nižje kot v lanskem letu. Najbolj očitno se to kaže pri majhnih športnih terencih, ki so seveda tudi najbolj tržno zanimivi. Ta odstotek pa je vseeno precej nižji pri rabljenih avtomobilih. Tam so cene padle med 5 in 10 odstotki," pravijo pri Doberavto. Če so najbolj priljubljeni manjši športni terenci še pred pol leta stali okoli 25.000 in 28.000 evrov, danes enake avtomobile prodajajo med 18.000 in 21.000 evri. "To pove vse. In tega znižanja cen so se lotile vse glavne blagovne znamke, ki imajo v rokah 90 % tržnega deleža v tem segmentu. Cene so padle tudi električnim avtomobilom, vsem znan je primer Tesle, ki je s svojim znižanjem cen precej pretresla trg z novimi in seveda posledično tudi z rabljenimi avtomobili. Poleg tega pa je na trgu pri nas prisotna tudi znamka MG, ki kupce nagovarja z zelo atraktivnimi cenami novih električnih avtomobilov. Malo rabljen električni avto te znamke dobite že za dobrih 20 tisočakov, to je cena, ki bi znala privabiti marsikaterega kupca. "
Kupci morajo biti pazljivi
Pri portalu za prodajo in nakup rabljenih avtomobilov DoberAvto.si hkrati opozarjajo, naj se pred nakupom kupci še vedno pozanimajo o dejanski zgodovini avtomobila. Na njihovem portalu je sicer vsak oglas transparenten saj je številka šasije že del oglasa in s tem tudi prikazano dejansko stanje glede števila predhodnih lastnikov in tudi o stanju prevoženih kilometrov na podlagi javno dostopnih podatkov iz odprte baze republike Slovenije. "Zato je smiselno najprej pogledati na DoberAvto.si. Poiščete takega s čim več podatki. S tem se izognete morebitnim težavam z odpovedjo tehnike, ki je lahko posledica neprimernega predhodnega vzdrževanja vozila."
Kaj pa opažajo pri izbiri rabljenih vozil? Ali je danes večja kot pred letom dni, tudi malo rabljenih vozil? Pravijo, da težav z dobavami novih in rabljenih avtomobilov praktično ne opažajo več. Dopuščajo izjeme. Pojasnjujejo, da se je avtomobilska industrija dobro znašla, se odzvala in prilagodila dobavno verigo sestavnih delov s polprevodniki.
Cene rabljenim v Nemčiji navzdol
Na cene rabljenih vozil v Sloveniji ima po pravilu velik vpliv trg rabljenih vozil v Nemčiji, kjer so se tudi v mesecu maju cene rabljenih avtomobilov nekoliko znižale. Po podatkih spletne platforme AutoScout24 so rabljene avtomobile maja ponujali 0,8 odstotka ceneje kot aprila. Ponudba se je povečala, vendar je povpraševanje vedno šibkejše in se bolj osredotoča na cenejša in manjša vozila, podobno kot v Sloveniji. V celoti so cene še vedno visoke, v povprečju za šest odstotkov nad predlansko vrednostjo.
Padec cen rabljenih e-avtomobilov se nadaljuje, pravijo pri velikanu na področju rabljenih vozil AutoScout24, kjer ocenjujejo, da se je v primerjavi z aprilom ponudba rabljenih električnih vozil povečala za 5,4 odstotka, cene pa so v povprečju padle za 3,6 odstotka. Opazno cenejši kot aprila so tudi športni in luksuzni avtomobili. Cene športnih terencev pa so ostale stabilne. AutoScout24 je ocenil izklicne cene okoli 800.000 rabljenih vozil.
Po podatkih Deutsche Automobil-Treuhand (DAT) trgovci na drobno trenutno prodajajo tri leta stare rabljene bencinske avtomobile za 69 odstotkov njihove prejšnje kataloške cene. Tri leta stari dizelski avtomobili trenutno stanejo 68 odstotkov kataloške cene.
Rabljeni električni v vzponu
O ponudbi in cenah rabljenih vozil na avtomobilskem trgu smo se pogovarjali tudi z Markom Ferlinom, direktorjem podjetja Odkrit nakup, ki upravlja spletni portal narociavto.si, v Slovenijo pa uvaža rabljena vozila iz tujine.
Nemška tiskovna agencija poroča o tem, da cene rabljenih v Nemčiji zdaj že nekaj mesecev stagnirajo, torej se je rast cen ustavila, a vztraja pri visoki ravni. Ali Slovenija v tem sledi Nemčiji, ali je pri nas stanje na trgu drugačno?
Opažamo upočasnjevanje rasti cen, čeprav pri marsikaterem modelu cene še vedno vztrajno rastejo. Zelo odvisno je predvsem od tega, ali je dobavljivost modela slaba ali ne. Predvsem to drži za električne avtomobile, kjer so čakalne dobe za nova vozila dolge. Na primer, pri praktično vseh modelih Tesle znajo stranke raje posegati po pol leta staremu za podobno ceno, kot pa, da bi plačali za novega (in hkrati ne bodo mogli koristiti subvencije), da pričnejo že takoj z uporabo vozila in prihranki, ki jih s tem pridobijo. Imamo tudi stranke, ki posežejo po letniku 2021, da se lahko čim prej usedejo vanj in unovčijo prihranke, ki jih ponuja električni pogon.
Katera rabljena vozila imajo še potencial po rasti cen? Če se osredotočimo na bencin, dizel in elektriko? Katera so se v zadnjem letu podražila najbolj in katera najmanj?
Največji potencial za rast cen imajo električna vozila. Tu je povpraševanja zaradi visokih cen goriva veliko, dobavljivost novih pa slaba. Predvsem je težava v dolgih dobavnih rokih in dejstvu, da ti dobavni roki niso zanesljivi, v številnih primerih se podaljšujejo itd. Kupci zato pogosto raje kupijo rabljenega, za višjo ceno, kot novega.
Kakšno je povpraševanje po rabljenih dizlih? Katerih vozil najbolj primanjkuje trenutno na slovenskem trgu rabljenih vozil?
Povpraševanje po dizlih še vedno ostaja večinsko, se pa odstotkovno manjša. Več je nakupov avtomobilov z bencinskim motorjem, v strmem vzponu pa so avtomobili z električnim pogonom. Če smo jih lani dobavili 10 v celotnem letu, jih letos dobavljamo tri do pet na mesec. Na slovenskem trgu rabljenih vozil trenutno najbolj primanjkuje mladih električnih vozil.
Nemci napovedujejo, da bo pomanjkanje na trgu rabljenih vozil trajalo vsaj do leta 2024. Kakšna je vaša ocena?
Podobna. Pomanjkanje na trgu rabljenih bo trajalo vsaj še dobro leto. Oziroma odvisno predvsem od težav v dobavnih verigah. Če bodo konec leta 2023 ozka grla obstajala, se zna pomanjkanje vozil nadaljevati.
Moja izkusnja. Prodajalci skrivajo naborvozil in dozirajo, da drzijo umetno ceno od lanskega leta. Kupil so drago in hocejo marzo. …
dons je 15 let star avto toliko kot je bil pred letom 10 let star avto. navito čez vse mere.. …
Trenutno na netu so sami iztrošeni in nič vredni avti. In je za počakat vsaj prvo rundo meritev na tehničnih.